Att hinna leva

Ryktet säger dock att det inte är särskilt bra där. Flera som stått där vittnar om det. Däremot är ju Active stable som sådant ett jättebra påfund :)
Det måste ju finnas andra stall i området om man har problem med ägaren, där jag står finns det i princip ingenstans man kan rida ut och jag hatar det! :banghead:
 
Och jag har träffat flera som har trivts alldeles utmärkt.
Men det handlar nog om personkemi.
Han som driver det skall enligt olika rykten vara "litet svår".
Tyvärr har några jag känner andra erfarenheter än att han bara är svår:
Men det kanske bara var då vissa av rutinerna inte fungerade som det var sagt och att det ordnade sig igen :)
 
Efter flytt i början på månaden måste jag såklart uppdatera i den här tråden. :)

Jag bor numera med en pendlingstid på 15-20 min till jobbet. Hästarna är inackorderade på ett ställe där morgonfodring vardagar ingår och det är ett rullande schema på kvällsfodringar och helger. Jag har gångavstånd till stallet. :love:

Har bott här i tre veckor och det är helt ljuvligt. Att inte behöva mocka och fodra vareviga dag, inte fylla på vatten, men framförallt, att inte behöva oroa sig för att inte få tag på grovfoder och strö.

Jag kan dessutom, tack vare nytt jobb med högre lön, ha kvar alla tre hästarna trots mer än dubbla boendekostnaden för mig och dem tillsammans.

Även om det är lite anpassning som gäller när man ska samarbeta med annat hästfolk, så är det också himla roligt med gemenskapen och att man peppar varandra i ridningen. Jag har kommit upp i sadeln även de dagar jag absolut inte tänkt rida, eftersom nån annan peppat mig. :heart

Så nu känns det äntligen som att jag lever på riktigt (sen är det förstås alltid lättare på våren).
 
Efter flytt i början på månaden måste jag såklart uppdatera i den här tråden. :)

Jag bor numera med en pendlingstid på 15-20 min till jobbet. Hästarna är inackorderade på ett ställe där morgonfodring vardagar ingår och det är ett rullande schema på kvällsfodringar och helger. Jag har gångavstånd till stallet. :love:

Har bott här i tre veckor och det är helt ljuvligt. Att inte behöva mocka och fodra vareviga dag, inte fylla på vatten, men framförallt, att inte behöva oroa sig för att inte få tag på grovfoder och strö.

Jag kan dessutom, tack vare nytt jobb med högre lön, ha kvar alla tre hästarna trots mer än dubbla boendekostnaden för mig och dem tillsammans.

Även om det är lite anpassning som gäller när man ska samarbeta med annat hästfolk, så är det också himla roligt med gemenskapen och att man peppar varandra i ridningen. Jag har kommit upp i sadeln även de dagar jag absolut inte tänkt rida, eftersom nån annan peppat mig. :heart

Så nu känns det äntligen som att jag lever på riktigt (sen är det förstås alltid lättare på våren).
Grattis!
Och vad bra att du (väl?) kunnat ta till dig en hel del i den här tråden som hjälp på vägen.
Det kändes ju inte riktigt så för alla oss "i tråden" i början även om du aldrig menade något annat än du skulle försöka med en del av det.
Lurigt med skrift ibland, lätt att läsa in starkare reaktion än samma sak hade gett IRL.
 
Det kändes ju inte riktigt så för alla oss "i tråden" i början även om du aldrig menade något annat än du skulle försöka med en del av det.
Fast prata inte för en hel tråd är du rar. Jag har varit aktiv också i tråden och jag delade aldrig din uppfattning och gör det inte nu heller.
 
Grattis!
Och vad bra att du (väl?) kunnat ta till dig en hel del i den här tråden som hjälp på vägen.
Det kändes ju inte riktigt så för alla oss "i tråden" i början även om du aldrig menade något annat än du skulle försöka med en del av det.
Lurigt med skrift ibland, lätt att läsa in starkare reaktion än samma sak hade gett IRL.

Haha, jag minns ingen som tipsade mig att ordna högre lön så jag kunde inackordera alla hästarna närmare stan. ;)

Men många råd i tråden var väldigt bra och vissa passade in väl i min dåvarande situation.
 
Haha, jag minns ingen som tipsade mig att ordna högre lön så jag kunde inackordera alla hästarna närmare stan. ;)

Men många råd i tråden var väldigt bra och vissa passade in väl i min dåvarande situation.
Inte just så, för vi kan inte råd över din lön.
Men det tipsade om rättmkt annat. Av vilket du applicerade vissa delar.
Var ju skönt att du slapp sälja nån häst för att orka leva iaf.
 
Efter flytt i början på månaden måste jag såklart uppdatera i den här tråden. :)

Jag bor numera med en pendlingstid på 15-20 min till jobbet. Hästarna är inackorderade på ett ställe där morgonfodring vardagar ingår och det är ett rullande schema på kvällsfodringar och helger. Jag har gångavstånd till stallet. :love:

Har bott här i tre veckor och det är helt ljuvligt. Att inte behöva mocka och fodra vareviga dag, inte fylla på vatten, men framförallt, att inte behöva oroa sig för att inte få tag på grovfoder och strö.

Jag kan dessutom, tack vare nytt jobb med högre lön, ha kvar alla tre hästarna trots mer än dubbla boendekostnaden för mig och dem tillsammans.

Även om det är lite anpassning som gäller när man ska samarbeta med annat hästfolk, så är det också himla roligt med gemenskapen och att man peppar varandra i ridningen. Jag har kommit upp i sadeln även de dagar jag absolut inte tänkt rida, eftersom nån annan peppat mig. :heart

Så nu känns det äntligen som att jag lever på riktigt (sen är det förstås alltid lättare på våren).
Men gud vad härligt, @Habina! Grymt starkt av dig att ta tag i situationen. Heja dig!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 428
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 558
Senast: Trott
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 712
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp