Att inte gå på bete...

Bukefalos 30 år!

Jag kan nog få till en mindre skogshage och har absolut funderat på det! Ungefär hälften av min mark är skog, men tyvärr står en stor del av den skogen på ganska vattensjuk mark, så ska jag se till kombon skog + inte sankmark får jag som sagt ihop till en mindre hage. Kan ju vara värt att prova kanske!
Mina går i skogshage på ca 1-1,5 hektar uppskattningsvis. Från början var det lövskog på ena sidan och granskog på den andra. Vi tog ner granarna för 1,5 år sedan, så nu är det väl lite mindre med skogen. Men det funkar väldigt bra. Det växer lite, lite gräs efter regn och de får lite att roa sig med utan att bli sjuka. De får torrhö i hagen flera gånger/dag året runt. Lite mindre mängd nu, och lite mer under vintern. De hade fång 2009 och sedan dess har det varit mer eller mindre noll mängd gräs för dem.

Jag kan nog få till en mindre skogshage och har absolut funderat på det! Ungefär hälften av min mark är skog, men tyvärr står en stor del av den skogen på ganska vattensjuk mark, så ska jag se till kombon skog + inte sankmark får jag som sagt ihop till en mindre hage. Kan ju vara värt att prova kanske!

Skugga för det gräset som finns ger också generellt lägre sockerhalt så vore ju toppen så fort det torkat upp tillräckligt!

Liknande trådar

• Fång
  • Årets bantningstråd
  • Hur lura i hästen Trikems Harmony???
  • Ponnyer på fri tillgång av hö?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!