Att lämna i smyg

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och mitt i allt är jag så ledsen över framtiden jag förlorat. Sörjer mannen jag älskade.
Och skäms över att en del av mig oroar sig för att vara ensam resten av livet. Hur jag ens kan tänka så just nu.
Och de fina fina barnen. Som inte får vad de behöver av mig just nu för jag är bedövad och försöker bara ta mig igenom dagen en kvart i taget.
Och skolan börjar snart. De ska klara det här kaoset samtidigt. Stackars stora som får ny skola och ny klass. Börja högstadiet med all nytt och ovant det innebär och så dessutom det här.
Detta är tillfälligt! Att stanna kvar hade betytt misär för alltid. Du måste igenom den här skärselden nu, sen är du fri. Du och barnen.

Den där framtiden visade sig inte vara det du ville, det du hoppades på. Den var falsk. Det är sååå smärtsamt att inse en sån sak, men nödvändigt. Du kan inte leva vidare i en dröm som visat sig vara en mardröm.

Men du - du är på väg. Du har tagit gigantiska kliv! Du kommer att få ett bra liv, du och dina barn, ni är värda att kämpa för! Lejonmamman i dig fixar detta, hur omöjligt det än känns just nu. Ni kommer att tacka dig en dag! Och andas ut! :heart

Jag sa exakt det. Att han spårar och avlyssnar mig. Att han är misstänksam. Att han skjutsar och följer med överallt. Att jag inte får köra min egen bil. Att jag inte vet hur jag ska komma iväg på ett till möte. Att jag och barnen måste ha annat boende innan han får veta nåt.
Jag förstår att de inte har lägenheter som står tomma och väntar. Men det ligger 4 perfekta lägenheter lediga(allmännyttan)som jag bara har för få ködagar till. Jag fattar att man inte kan kräva saker men i min situation, kan man inte bara få gå före? Om socialtjänsten intygar att vi verkligen behöver? Snabba på handläggningen av bostadsbidrag och vad det nu heter som man får om inkomsten inte räcker till existensminimum.
Jag försöker ju ta oss ur det här men blir stoppad på alla håll. Inga bostäder, för låg inkomst för att klara ens hyran, troligen måste jag jobba f r o m 1 nov eftersom han har rätt till sina föräldradagar. Vad händer då med min bebis? "Mmmm, du är jättemodig!" säger dom. Nej, jag är desperat! Nej, jag behöver hjälp! Hjälp! Praktisk hjälp. Inte pepp!

Är du säker på att du inte ha förtur till "allmännyttans" lägenheter? När jag och min man låg i skillsmässa, så var det vid flera tillfällen som andra fick förtur just pga att de hade barn. När vi kollade upp det så fick vi till svar att föräldrar som ligger i separation och har minderåriga barn hade just förtur till lediga lägenheter även om inte köpoängen räckte till.

/Lizzie

Är du säker på att du inte ha förtur till "allmännyttans" lägenheter? När jag och min man låg i skillsmässa, så var det vid flera tillfällen som andra fick förtur just pga att de hade barn. När vi kollade upp det så fick vi till svar att föräldrar som ligger i separation och har minderåriga barn hade just förtur till lediga lägenheter även om inte köpoängen räckte till.

/Lizzie
Det är långt ifrån alla kommuner som har det så, alla har inte ens en allmännytta. Jag känner inte till en enda kommun i Stockholm där det är så.

Det är långt ifrån alla kommuner som har det så, alla har inte ens en allmännytta. Jag känner inte till en enda kommun i Stockholm där det är så.
Stockholm är iofs lite extremt. Skulle de ha det så så skulle folk nog skilja sig på pappret för att få ny lägenhet bara. Eftersom konkurrensen är så pass hård.

/Lizzie
Jag har (stor stad men inte Sthlm) 3 bekanta som separerat med minderåriga barn som fått förtur hos privata värdar efter att ha ringt /skrivit brev om situationen. I 2 fall vet jag att det inte varit våld inblandat på något vis utan bara en vanlig separation. Så kan vara värt att prova den vägen också. Det som kanske ligger ts i fatet är väl en just nu ganska liten inkomst, men enda gången jag bott i hyresrätt var det inga problem att jag bara hade ett vikariat på 75% för (den privata) värden. Har även godkänt medlemmar i nuvarande brf med låg inkomst mot att de informerat om varför och vilken säkerhet som finns för att betala avgiften.

Jag har (stor stad men inte Sthlm) 3 bekanta som separerat med minderåriga barn som fått förtur hos privata värdar efter att ha ringt /skrivit brev om situationen. I 2 fall vet jag att det inte varit våld inblandat på något vis utan bara en vanlig separation. Så kan vara värt att prova den vägen också. Det som kanske ligger ts i fatet är väl en just nu ganska liten inkomst, men enda gången jag bott i hyresrätt var det inga problem att jag bara hade ett vikariat på 75% för (den privata) värden. Har även godkänt medlemmar i nuvarande brf med låg inkomst mot att de informerat om varför och vilken säkerhet som finns för att betala avgiften.
Ja, jag tror det kan löna sig vid personlig kontakt och förklara situationen.

/Lizzie

Men det ligger 4 perfekta lägenheter lediga(allmännyttan)som jag bara har för få ködagar till. Jag fattar att man inte kan kräva saker men i min situation, kan man inte bara få gå före? Om socialtjänsten intygar att vi verkligen behöver?
Förtur brukar utredas ordentligt innan man får det, i alla fall i de kommuner jag känner till (Stockholm). De jag känner till bodde på skyddat boende under tiden. Behovet är ju oftast så himla stort, det är många som skulle behöva "bara få gå före".

Betalningsanmärkning ställer nog till det också.

Såna fall känner jag också till. Men jag tror inte att de har handlat om "förtur". Mer om att kvinnan ringt, förklarat situationen, framstått som en stabil och bra och problemfri hyresgäst, och kunnat ta en inte särskilt billig lägenhet genast, på ingen varsel.

Officiell förtur för vissa grupper skulle utlösa inbördeskrig i städer som Stockholm och Göteborg. Folk skulle vara redo att aktivt försätta sig i skitsituationer i hopp om att sen få en lägenhet på förtur (utan insikt i hur mycket skitsituationen skulle hinna skada dem).

Senast ändrad:
Näpp. Ingen hjälp. De tog emot orosanmälan och kommer kontakta honom nästa vecka ang det. Mig kan de inte hjälpa. Inte ens med kontakt med terapeut.
Jag står helt ensam nu. Allt sket sig. Jag får försöka hitta nånstans att bo. Men soc höll med om att det lär vara svårt med så få ködagar. Tack och godnatt.

Näpp. Ingen hjälp. De tog emot orosanmälan och kommer kontakta honom nästa vecka ang det. Mig kan de inte hjälpa. Inte ens med kontakt med terapeut.
Jag står helt ensam nu. Allt sket sig. Jag får försöka hitta nånstans att bo. Men soc höll med om att det lär vara svårt med så få ködagar. Tack och godnatt.
Vill du ha kontakt med terapeut? Kontakta vården, om du inte gjort det? Exakt vad för hjälp önskar du?

Vill du ha kontakt med terapeut? Kontakta vården, om du inte gjort det? Exakt vad för hjälp önskar du?
Jag vet inte.

Det lär lösa sig. Jag ska berätta för honom imorgon att vi ska separera och att jag orosanmält hos soc. Antingen händer inget och då kan jag slappna av lite. Eller så får han en knäpp och slår ihjäl mig. Det är ju också en lösning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka