Kan du hålla ihop dig själv ett litet tag till? Försöka stänga ute domedagstankarna - för just nu är det de som dominerar dig. Finns där NÅGON du kan prata med som ingjuter mod och tillförsikt, istället för fan på väggen? Jag tror du behöver det. Just nu sitter du i ett mörkt moln och kan inte se ut.
Det du beskriver, rädslorna, är inte alls nödvändigtvis vad som kommer att hända. Jag kan t.ex. inte föreställa mig att du skulle behöva lämna ifrån dig din bebis - som du aldrig varit ifrån i mer än 45 minuter! Det låter helt otänkbart.
Och är du säker på att din man ens VILL ta över hela ansvaret, vara hemma med barnen på heltid under sina föräldradagar? Vill han ha det så? För att komma åt dig, antar jag att du resonerar, men är det verkligen så? Går han ALLS att prata med, har ni någon kommunikation överhuvudtaget?
(Är det inte så, att i situationer som denna är det extremt ovanligt att mannen "får barnen" - om det inte rör sig om en mamma med mycket svåra missbruksproblem, våldstendenser, etc etc och det är inte du. Ju!!)