Att lämna i smyg

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är faktiskt sant. Allt står på honom. Så det drabbar egentligen honom om det inte blir betalt innan det drabbar oss(man hamnar väl hos kronofogden innan kommunen stänger av el/vatten gissar jag?)
Då skiter jag i det!
I alla fall elen måste de dessutom kontakta socialen innan de stänger av.

Ni är fortfarande gifta. Då har han försörjningsplikt, inte bara underhållsskyldighet för barnen. Det betyder att han ska betala allt som behövs för både dig och barnen om du inte har så det räcker av din inkomst. Och till mer än bara existensminimum om det är en sådan levnadsstandard det räcker till för honom själv.

Dessutom har ni väl inte kommit överens om någonting om hur ekonomin ska hanteras varken för barn eller hus?
Låt då bli att ställa om några fakturor, eller i övrigt ta på dig betalningsansvar du inte redan har, innan det är avgjort vem som ska betala vad och vilka inkomster som eventuellt ska omfördelas från honom till dig. Se till att inte avtala om enstaka kostnader var för sig utan att gör en principöverenskommelse om allt samtidigt.

Utgångspunkten från FK är att betalning ska ske föräldrarna emellan. Om den som ska betala inte gör det går FK in och betalar till den som ska få underhållet och skickar räkning till den betalningsskyldiga. Om den personen i sin tur sen sköter betalningarna till FK tolv månader i rad så undersöks det om betalningen kan ske föräldrarna emellan.
Det låter hårdare än på min tid, då. Synd.

Utgångspunkten från FK är att betalning ska ske föräldrarna emellan. Om den som ska betala inte gör det går FK in och betalar till den som ska få underhållet och skickar räkning till den betalningsskyldiga. Om den personen i sin tur sen sköter betalningarna till FK tolv månader i rad så undersöks det om betalningen kan ske föräldrarna emellan.
Och på så vis så kapar man den makten som pappan försöker att utöva.
Man skall gå runt den sortens människor så mycket som man bara kan.

Jaha då var stora barnen hämtade. Men först dök han upp precis när jag hämtat Mellan i skolan och började bära ut högtalare och grejer.
Innan han åkte rev han ur filtren i luftvärmepumpen(de skulle bytas mot nya) trots att jag bad honom låta bli. Nu vet jag inte hur de ska sitta. Men det löser jag.

Sen åkte han för att hämta Stora. En timme för tidigt. Smsade mig och frågade om hen inte slutade kl xx. Nej xx+1 h svarade jag.
Sen ringde Stora mig när hen slutade. Och undrade om jag visste varför pappa ringt och smsat en massa till hen. Jag förklarade och Stora började nästan gråta för hen ville inte vara ensam i bilen med pappa.
Sen var Stora glad när de kom för att hämta Mellan så det känns ju bra iaf. Pappa kom med in för att umgås 5 min med Lilla och "viskar" då till hen att "nästa gång följer du med". Jag kommenterade inte det.

Nu har de åkt och jag har en klump i magen. Ja och på frågan "när kommer de tillbaka?" Svarade han bara att vi får se...

Men anger man varför man vill att de sköter det, ex att det finns våld eller samarbetssvårigheter så kan de sköta det längre än så.

Ja absolut. Mina vet att jag läser sms/chatt konversationer med. Om jag känner att nåt känns skumt. Men jag hörde rösten och hur Stora pratade så jag vet att det var han. Och då känns det onödigt att peta i det, allt kring pappa är superkänsligt.
Ja då är jag med. (Du skrev först att du trodde det var fanskapet, bara därför jag reagerade.)

Han blev arg för att jag inte gruppkramades och för att jag sa ifrån att han inte fick komma hit och tvätta imorgon.

Farligt var nog en felskrivning. Det passade in i hans mening och personlighet att hota så men när jag läser smset igen menar han nog FÄRDIGT. "Så att det blir färdigt".

Vi kommer åka till en vän ute på landet imorgon och förhoppningsvis kan vi stanna där över natten. Jag packar just nu ner kläder och grejer och lägger i bilen så vi bara kan åka imorgon. Jag vet inte vad jag ska säga till barnen, vi brukar inte åka till vänner tidigt på lördagsmorgonen...

På måndag ringer jag soc direkt kl 8. Jag kommer inte vara hemma. Jag vet att han får hämta Lilla helt lagligt om han vill men han kommer inte låta mig träffa henne sen! Jag kan inte bara sitta hemma och vänta på att han kommer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat