Har jag gjort. Massor av gånger. Han vägrar gå på dem.Be om samarbetssamtal? De har inte egna telefoner så du kan föreslå en fika?
Får ingen kontakt med någon av barnen på telefon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har jag gjort. Massor av gånger. Han vägrar gå på dem.Be om samarbetssamtal? De har inte egna telefoner så du kan föreslå en fika?
Ingen ide enligt ombud. Om soc inte har tillräckligt för att tvinga honom så kommer polisen inte göra det heller.Du måste anmäla det. En vårdnadshavare får inte inte hålla barnen från den andre på det sättet.
Ingen ide enligt ombud. Om soc inte har tillräckligt för att tvinga honom så kommer polisen inte göra det heller.
Jag får stämma i rätten och hoppas att barnen har nåt av sina egna åsikter kvar vid det laget.
Polisanmäl. Gå inte och vänta på att "stämma i rätten" och om du nu gör det så småningom så ger det nog mer tyngd vid det laget med en polisanmälan.Ingen ide enligt ombud. Om soc inte har tillräckligt för att tvinga honom så kommer polisen inte göra det heller.
Jag får stämma i rätten och hoppas att barnen har nåt av sina egna åsikter kvar vid det laget.
Jag kommer följa mitt ombuds rådPolisanmäl. Gå inte och vänta på att "stämma i rätten" och om du nu gör det så småningom så ger det nog mer tyngd vid det laget med en polisanmälan.
På vilket sätt gynnar det dina barn?Jag kommer följa mitt ombuds råd
Jag tycker det låter sådär faktiskt att du med vetskapen om att de kan utsättas för våld lämnar dem hos honom utan att göra en polisanmälan.Ingen ide enligt ombud. Om soc inte har tillräckligt för att tvinga honom så kommer polisen inte göra det heller.
Ja jag är problemet. Jag får ju fatta det nån gång.Jag tycker det låter sådär faktiskt att du med vetskapen om att de kan utsättas för våld lämnar dem hos honom utan att göra en polisanmälan.
Det var inte det jag skrev, men du säger tråden igenom att soc inte tar er på allvar samtidigt som du fortfarande inte vill gå till polisen och nu väljer du återigen att inte anmäla trots att det sannolikt är brottsligt att undanhålla barn på det sätt han gör.Ja jag är problemet. Jag får ju fatta det nån gång.
Och nör soc väl handlar(OM)är det för sent. Då kommer barnen vara hjärntvättade till max. Jag har börjat processa och sörja. "Skicka in om skilsmässa bara!". Jo för fan! Åt helvete med alltihop!
Men soc vet för i helvete!!! Det säger qtt de inte har tillräcklig oro för att gå in akut!!!!!
Även om man inte får gå in akut och hämta barnen så verkar verkligen situationen mer än tillräcklig för att gå in och se till att få kontakt med pappan och barnen och se till att man har koll och att han vet att de har ögonen på dem. Att det inte är tillåtet att hålla barnen hemma från skolan till exempel. På sikt är det rejält graverande och finns det dokumentation kan man inte gömma sig bakom låtsad okunskap.Men det spelar ingen roll om det blir något "resultat" av anmälan eller inte. Poängen är själva anmälan, att skapa ett skriftligt spår på eländet.
Men va? Exakt vad menar du nu? Hon Låter de utsättas för våld?Jag tycker det låter sådär faktiskt att du med vetskapen om att de kan utsättas för våld lämnar dem hos honom utan att göra en polisanmälan.
nä det är inte så konstigt, ja det är olagligt, men oftast görs ingenting när vh har gemensam vårdnad och de inte tror barnet kommer bli utsatt för grovt våld. (Hur många vitnesmål finns inte där barn tvingas umgås med sina förövare, titta bara på Tintin tex).Återigen, det är inte tillåtet att hindra umgänge för ena föräldern när det är gemensam vårdnad. Dvs det går att anmäla till polisen.
Det låter enormt konstigt att soc säger att de inte kan göra något med tanke på att det är umgängessabotage och olagligt. Säger dit ombud att det inte är någon idé att göra något är det dags att byta ombud, det är som sagt olagligt att neka umgänge.