Att lämna i smyg

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack så mycket för alla tips! Jag ska sätta mig med det direkt. Jag tror dock att han kommer betala iaf ett par månader även om han inte bor här. Han vill absolut inte få anmärkningar hos kronofogden. Jag tänkte erbjuda att han kan få tillbaka pengarna för tiden han inte bor här efter försäljning av huset. Om det nu blir några pengar kvar då... Det måste jag också kolla upp. Jag måste göra en lista. En nerskriven handlingsplan.
Erbjud inga pengar tillbaka. Han har försörjningsplikt så länge ni är gifta.

Erbjud ingenting.
Han har som fastighetsägare ett betalningsansvar oavsett vad ni kommer överens om.
Och det ligger i hans intresse att huset inte blir förstört och går att sälja.
Avstängd el och avstängt vatten är inte bra för honom.
Låt honom ta hand om sina egna intressen och så ägnar du dig åt att ta hand om dina intressen.
Han har vägrat underhåll på huset i över ett år.

Tack så mycket för alla tips! Jag ska sätta mig med det direkt. Jag tror dock att han kommer betala iaf ett par månader även om han inte bor här. Han vill absolut inte få anmärkningar hos kronofogden. Jag tänkte erbjuda att han kan få tillbaka pengarna för tiden han inte bor här efter försäljning av huset. Om det nu blir några pengar kvar då... Det måste jag också kolla upp. Jag måste göra en lista. En nerskriven handlingsplan.
Nu planerar du att sätta dig i en av de vanligaste fällorna som kvinnor hamnar i vid separation. Han går ofta ur en separation med god ekonomi. Hon går ofta ur samma separation ruinerad. Det beror på att hon kastar allt på honom bara för att komma loss och inte ser till sina egna intressen över huvudtaget.

Mer saker att tänka på.
Skaffa alla abonnemang som du behöver, typ telefon, internet och så innan allt kan gå fel.
Så att du har dessa om du sedan skulle få en betalningsanmärkning och det blir svårare.

Människor som inte är snälla brukar ha sådant som vapen i sin strid.
För att trassla till livet för sin motståndare.
Min telefon står på mig. Han ville att det skulle stå på honom men jag vägrade efter avlyssningen. Barnens står på honom dock.

Jag har redan en betalningsanmärkning. Men ska se över allt ändå förstås.

Nu planerar du att sätta dig i en av de vanligaste fällorna som kvinnor hamnar i vid separation. Han går ofta ur en separation med god ekonomi. Hon går ofta ur samma separation ruinerad. Det beror på att hon kastar allt på honom bara för att komma loss och inte ser till sina egna intressen över huvudtaget.
Jag har tänkt på det... Jag tror att han har ganska stora ekonomiska tillgångar som han hållit hemligt. Han har ett företag utomlands också som jag står som delägare i. Jag måste bli av med det. Innan han ställer till det för mig. Jag ska skicka ett sms och kräva att han tar bort mig, hur lång tid är rimligt att ge honom? Sånt brukar ta tid tänker jag.
Sen ska jag också ta reda på vart jag ringer för att kontrollera att det är genomfört.

Jag har tänkt på det... Jag tror att han har ganska stora ekonomiska tillgångar som han hållit hemligt. Han har ett företag utomlands också som jag står som delägare i. Jag måste bli av med det. Innan han ställer till det för mig. Jag ska skicka ett sms och kräva att han tar bort mig, hur lång tid är rimligt att ge honom? Sånt brukar ta tid tänker jag.
Sen ska jag också ta reda på vart jag ringer för att kontrollera att det är genomfört.
Men lugn nu.

Om du tror att han har tillgångar utomlands och du är delägare i ett av de bolagen, då ska du ju se till att vara kvar som ägare? Är det en tillgång ska han ju köpa ut dig. Eller hur menar du att han skulle ställa till det för dig?

Går företaget dåligt? Hur skulle en tillgång kunna ställa till det för dig? Nu låter det som att är du återigen inne på att kasta alla resurser på honom och sätta dig själv helt på bar backe.

Han får i så fall köpa ut dig, naturligtvis.

Om du är delägare i ett företag ska du ha full insyn i företaget; ekonomi etc.

Men lugn nu.

Om du tror att han har tillgångar utomlands och du är delägare i ett av de bolagen, då ska du ju se till att vara kvar som ägare? Är det en tillgång ska han ju köpa ut dig. Eller hur menar du att han skulle ställa till det för dig?
Jag är rädd att han kanske ljugit om bolaget också. Hans nära släkting är också delägare och jag tror iofs inte att han skulle sätta hen i skiten. Själv äger han ingen del utan står som VD.
Det här satte vi igång under en bra period. När han varit helt underbar en lång tid och jag hade hopp om en ljus framtid. Vi pratade om att flytta utomlands och tittade på möjligheter till jobb och skola osv. Jag har ju vetat ett helt år att det är uteslutet(och gömt barnens pass t ex)men har inte orkat bråka om företaget. Också. Jag har haft fullt fokus på barnen.

Om du är delägare i ett företag ska du ha full insyn i företaget; ekonomi etc.
Ja... Jag vet det. Men har inte orkat bråka. Jag borde kunna ringa berörda myndigheter i landet själv och begära ut vad de har för info? Det är tämligen välorganiserat och jag har t ex haft kontakt med banken där en gång och klarat mig bra med min väldigt goda engelska.

Jag är rädd att han kanske ljugit om bolaget också. Hans nära släkting är också delägare och jag tror iofs inte att han skulle sätta hen i skiten. Själv äger han ingen del utan står som VD.
Det här satte vi igång under en bra period. När han varit helt underbar en lång tid och jag hade hopp om en ljus framtid. Vi pratade om att flytta utomlands och tittade på möjligheter till jobb och skola osv. Jag har ju vetat ett helt år att det är uteslutet(och gömt barnens pass t ex)men har inte orkat bråka om företaget. Också. Jag har haft fullt fokus på barnen.
Äger du bolaget så måste du ju ha insikt? Eller hur kan han hålla det ifrån dig?
Om du googlar bolaget, vad hittar du i form av aktivitet, omsättning, vinst m.m.?
Sitt lugnt i båten oavsett.

Han har vägrat underhåll på huset i över ett år.
Okej, då går det antagligen inte att sälja.
Det betyder att du kan bo kvar på obestämd tid.
Även om ni inte betalar vare sig räntor eller amorteringar så kan inte heller banken sälja huset utan du kan bo kvar.
Det är så det blir om Kronofogden inte kan sälja ett hus.
Se till att använda de pengar som finns till sådant som ni behöver för dagen, lägg inte en krona på huset.

Okej, då går det antagligen inte att sälja.
Det betyder att du kan bo kvar på obestämd tid.
Även om ni inte betalar vare sig räntor eller amorteringar så kan inte heller banken sälja huset utan du kan bo kvar.
Det är så det blir om Kronofogden inte kan sälja ett hus.
Se till att använda de pengar som finns till sådant som ni behöver för dagen, lägg inte en krona på huset.
Nja så illa är det nog inte. Här är som sagt extrem bostadsbrist. Huset är inte fallfärdigt. Fasaden behöver en tvätt, några lister inomhus behöver upp, pallkragarna skulle behöva bytas ut för flera brädor är murkna och stenläggning behöver rensas från ogräs. Men det håller inte på att ramla ihop som sagt. Det ligger i ett bra kvarter, härlig hörntomt. Men vi kommer inte få lika mycket som vi köpte det för.

Vad jag förstår går det riktigt bra. Jag ska lugna mig.
Jag tänker att din andel i företaget kan visa sig vara nåt matnyttigt för dig; är företaget värt pengar kan du få in ett kapital när du säljer (om du säljer). Överhuvudtaget: går ett företag som du är delägare i, bra, så ska du ju ha del av avkastningen! Har du aldrig fått några pengar för vinsterna som företaget gjort? Har han en revisor? Vet du vem isåfall och kan du kontakta denne när du har tid och ork? Släpp inte detta, det kan betyda en hel del rent ekonomiskt för dig!

Erbjud ingenting.
Han har som fastighetsägare ett betalningsansvar oavsett vad ni kommer överens om.
Och det ligger i hans intresse att huset inte blir förstört och går att sälja.
Avstängd el och avstängt vatten är inte bra för honom.
Låt honom ta hand om sina egna intressen och så ägnar du dig åt att ta hand om dina intressen.
@Jahaja Läs detta och ta till dig.

Alla snören som binder dig till honom måste klippas av.
Var inte snäll.

Läste vidare om bolagen, och säger som de andra. HÅLL I allt som kan vara tillgångar som du äger.

Har du barnen på heltid ska du få underhåll. Så lova inte bort några pengar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat