Att lämna i smyg

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo det är ett utmärkt råd.
Banken kommer att jaga den med pengar.
Han har pengar men inte hon.

Då vänder hon på steken och låter honom ta den ekonomiska smällen.
Det får han lösa.

Hon behöver kontanter nu till andra saker.
Att låta sin borgenär få betala som inte har gjort något fel är ju dock inte så snällt heller, även ifall det är det man får räkna med när man går in som borgenär.

De har en borgenär indragen. Det är denna de kommer jaga. Inte honom. Jag förstår om hon vill betala lånet för att skydda borgenären.
Är det en borgenär som är släkting till henne?
Skit också.
Jag trodde att de hade en medlåntagare så att alla var ömsesidigt ansvariga för lånet.
En borgenär blir ju ensam ansvarig för lånet om det inte betalas.
Vilket ger den där mannen möjlighet att utöva ytterligare ekonomisk utpressning.

Dags att förhandla med banken alltså.

Ja, borgenär och fordringsägare är samma sak? Nu låter det dock som TS har en borgensman.
Ja och det var inte bra i det här läget.
Det är en dålig konstruktion om saker går på tok.
Det är bättre med medlåntagare i det läget.
På många sätt.
Bl.a. så blir huset då säkerhet för hela lånet.
En borgensman står kvar med en skuld även om huset vid en försäljning inte täcker lånet.

Dåligt.

Ja och det var inte bra i det här läget.
Det är en dålig konstruktion om saker går på tok.
Det är bättre med medlåntagare i det läget.
På många sätt.
Bl.a. så blir huset då säkerhet för hela lånet.
En borgensman står kvar med en skuld även om huset vid en försäljning inte täcker lånet.

Dåligt.
Jag vet inte om det är utrett vad hon har.

Ja, borgenär och fordringsägare är samma sak? Nu låter det dock som TS har en borgensman.
Är det jag är ute efter antar jag.
Är det en borgenär som är släkting till henne?
Skit också.
Jag trodde att de hade en medlåntagare så att alla var ömsesidigt ansvariga för lånet.
En borgenär blir ju ensam ansvarig för lånet om det inte betalas.
Vilket ger den där mannen möjlighet att utöva ytterligare ekonomisk utpressning.

Dags att förhandla med banken alltså.
Har för mig att det har stått något om borgenär (eller vad det heter) tidigare i tråden men kan bara hitta att släkting är med på lånet (förra sidan) och gick in med pengar till kontantinsatsen i första inlägget. Hur det exakt är skrivet vet jag inte, vems släkting som gått in vet jag inte heller.

Anledningen till att man inte informerar alla som anmäls för brott handlar INTE om att man inte har tid att kontakta misstänka personer eller att det finns massa okynnesanmälningar. Det är för att det skulle förstöra 9 av 10 utredningar om de misstänkta omgående fick veta att de är anmälda. Ska vederbörande inte omgående gripas/anhållas finns det ett antal åtgärder att ta innan det är dags att höra misstänkt och delge misstankar. Således lämnar inte polisen ut information om att man är misstänkt heller bara för att man ringer och frågar.
Låter väldigt rimligt (även om polisen gav mig en annan förklaring)

Hur går det?

Du är i en statistiskt sett riskfylld situation med tanke på det du berättat om mannen du försöker separera ifrån och man blir lite orolig när man inte hört nåt av dig.. Var rädd om er :heart.

Lever👋🏻
Det har varit mycket. Bland annat gick jag med på att prata med pappan. Dock med krav på inspelning av hela samtalet.
Han var vettig. Respektfull. Ångerfull.
Skickade tillbaka en del av föräldradagarna direkt och vi la en plan för Lilla där han har hen gradvis mer och mer fram till mitten av nästa månad. Då ska vi förhoppningsvis vara uppe i 4 timmar i sträck så kan jag jobba korta pass några dagar i veckan till att börja med medan Lilla är med honom. Vi ska göra ny plan i slutet av den månaden.
Fick igenom vad jag ville gällande Mellan och Stora också. Pappan fick vara kvar under kvällen och hade en annan attityd mot Stora och lyssnade in hen. Stora kändes försiktigt glad🥰 Bara pappa nu håller det här!
Han tog själv upp att han kan gå i terapi. Att han vill förändra och göra bättre. Vara vi igen. Jag är så sjukt stolt över att jag höll fast! Sa att terapi kan han behöva men att han får reda ut sina problem själv. Att jag behöver leva för mig och barnen nu. Att kanske, kanske om han verkligen gör bestående förändringar. Vi får kolla läget när betänketiden på skilsmässan närmar sig. Men nu vill jag hitta mig igen. Få vara ifred. Han ville kramas när han gick. Jag vägrade.
Tänker att det här är "lovebombing" fasen. Litar inte ett skvatt på honom. Men terapi kan vara bra ändå. Vilket han gått med på via socialtjänsten + jag tipsade om Kriscentrum för Män och Manscentrum.se. Han får göra vad han vill med det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII

Barn

Hund

Katt, Andra Djur