Bukefalos 28 år!

Att leva i någon annans familj (barn sedan tidigare förhållande)

Säg en enda gång som ens ex behöver nämnas? Särskilt om man inte har barn ihop. Har man barn så kan exet definitivt behöva nämnas, ja, men annars?
Vi är 4 syskon i vår familj. Vi har rätt många ex tillsammans. Ingen av dessa ex nämns eftersom de inte längre är en del av vår familj. Det enda ex som nämns är mitt ena syskons då det är förälder till ett barn.

Min karl ska eventuellt bo hos sitt ex föräldrar när han ska på kurs i närheten av dem. Exet har samåkt med oss vid nåt tillfälle. När jag och karln flyttade från lägenheten han hade innan, och där exet hade bott, hittade han en låda med saker som var hennes som hon kom och hämtade. Exets föräldrar och karlns föräldrar blev goda vänner och har sporadisk kontakt via Facebook. Kan komma på många fler exempel men det är jobbigt att skriva på mobilen. :p
 
De tär väldigt konstigt att det är så extremt laddat med ex, jag kan ärligt talat inte begripa hur man kan bara slänga bort en person ur sitt liv om man fortfarande gillar den. Jag gillar mina ex mer eller mindre, de jag gillar har jag kontakt med, de jag inte gillar har jag ingen kontakt med. Precis som med alla andra människor.Jag och min sambo är så trygga i vår relation att just ex inte har en särställning på något vis.

TIll TS, Barnfrågan, ni måste hitta en lösning ni kan enas om allt annat är saker man kan kompromissa om eller sätta ner foten.

När det gäller nyckeln till ert hus, hon har missbrukat det, ni tar tillbaka nyckeln. Case closed.

Sen så berättar du en massa episoder om hur hon tagit över och hur du krymper, här har du saker som du måste jobba med själv. Bröllopsepisoden är helt oberiplig för mig, men jag är å andra sidan inte känslig för sånt alls, hon gjorde bort sig genom att komma och ta en massa plats, du gjorde i mina ögon något obegripligt genom att gömma dig bakom kyrkan. Jag tror du måste inse att allt hon gör inte har med dig att göra och om det har det så är det hon som har det största problemet. Du måste lära dig att skaka av dig sånt som hade varit likadant oavsett om du var med eller inte i alla situationer
 
En dag frågade jag dåvarande sambon hur det var med hans exfru, han hade inte sagt något om henne på länge. Och då svarade han att han dragit ner på (telefon)kontakten med henne, av hänsyn till mig!

Jag blev både arg och besviken. Arg för att han lät mig begränsa honom utan att jag ens fick veta det, och besviken för att han kände mig så dåligt.
 
Jag är ingen som syns också hörs speciellt, men för den sakens skull så vill är det inte okej att klampa in på det som är "mitt" nu...

Liknande resonemang kommer igen ett par gånger ... För mig låter det som om han och hans liv är "ditt" nu. Förut var det "hennes". Som om han inte är en självständig person som kan ha en kärleksrelation med dig samtidigt som han har en vänskapsrelation med någon som han faktiskt t o m har barn med.

Och du ser det som att hon stjäl från "ditt" när hon pratar med honom vid bröllopet. (Hade jag haft en partner som gått bakom kyrkan för att han blev sur så hade jag blivit skitirriterad, för övrigt).

Jag tror att ni har jäkligt mycket att prata om. Du verkar passa ner frågor om hur ni pratar kring det här med svaret att du inte vill krångla till det för barnen. Och det är bra. Men det låter som att ni behöver prata mer om frågan gemensamma barn, om ifall han behöver markera mot sin familj, om hur ni ska skapa något eget - men utan att det som nog trots allt låter som din svartsjuka får styra.
 
När jag läser det där, så undrar jag om det är så att du inte vågar lita på vad du känner och tycker? Att det känns som en bekräftelse på att du upplevde r'tt n'r brudgummens mamma uttryckte samma sak

Eller 'r det s[ att du vill 'lta och gotta dig i hur fel exet g;r_

Nu lever mina tangenter ett eget liv. Vet inte vad jag tryckt p[ f;r knapp. Jag ska logga ur och se om det blir n[gon skillnad.
Fast det är väl inget konstigt med det. Hon verkade veta vad hon tyckte innan de flesta här tyckte att hon hm tyckte fel/reagerade fel. Situationen var inte konstig (och folk i tråden inkl jag var ju osäkra på om situationen var konstig eller helt normal också). Men det är definitivt en bekräftelse på att det var en konstig situation om inte bara ts tyckte det utan även hennes svärmor (som ändå verkar gilla exet). Det måste rimligen kännas som en skön bekräftelse på att man inte blivit knäpp.
 
Fast det är väl inget konstigt med det. Hon verkade veta vad hon tyckte innan de flesta här tyckte att hon hm tyckte fel/reagerade fel. Situationen var inte konstig (och folk i tråden inkl jag var ju osäkra på om situationen var konstig eller helt normal också). Men det är definitivt en bekräftelse på att det var en konstig situation om inte bara ts tyckte det utan även hennes svärmor (som ändå verkar gilla exet). Det måste rimligen kännas som en skön bekräftelse på att man inte blivit knäpp.
Fast jag tycker snarare att svärmoderns kommentar låter konstig. "Vi kunde inte avvisa henne" - nä, det är väl rätt självklart, hon störde väl knappast den allmänna ordningen?

Å andra sidan kan det vara ett sätt för svärmodern att närma sig ts, att hon ser att hon har det jobbigt.
 
Mitt ex hade också barn men mamman till barnen är en riktigt härlig tjej.
Jag hade däremot aldrig orkat vara med en man som låter som ts man. Mitt ex nämnde aldrig sitt ex utom när jag pratade om hans barn och han då var tvungen att nämna henne.
Idag är jag vän med bägge två samt älskar verkligen barnen. Hade aldrig orkat vara i ts sits där det låter som om exet bara vill jävlas.

Prata med din pojkvän och ta upp barnfrågan igen. Berätta hur du känner kring familjen och exet. Förstår att det känns jobbigt men så som du känner idag leder inte till någonting bra.
 
Fast jag tycker snarare att svärmoderns kommentar låter konstig. "Vi kunde inte avvisa henne" - nä, det är väl rätt självklart, hon störde väl knappast den allmänna ordningen?

Å andra sidan kan det vara ett sätt för svärmodern att närma sig ts, att hon ser att hon har det jobbigt.

Nej avvisa var ett lite konstigt ordval men man kan ju vara oinbjuden, och därmed oönskad, på ett bröllop utan att störa den allmänna ordningen.

OBS generell kommentar, huruvida man bör hälsa på släkten eller ej känns svårbedömt online då det i mitt tycke beror helt på situationen.
 
Fast jag tycker snarare att svärmoderns kommentar låter konstig. "Vi kunde inte avvisa henne" - nä, det är väl rätt självklart, hon störde väl knappast den allmänna ordningen?

Å andra sidan kan det vara ett sätt för svärmodern att närma sig ts, att hon ser att hon har det jobbigt.
Jo avvisa kommentaren var såklart märklig (vad man gör med fyllon och äppelpallare från privat mark inte från gamla vänner från en allmän plats), men jag pratade ju inte om svärmoderns språkbruk utan om att ts tyckte det var bra med en bekräftelse på att det var lite udda beteende i det här fallet. Det hade ju lika gärna kunnat gjorts på ett icke udda sätt. (många inkl jag tycker ju det är naturligt att hälsa, men hon gjorde det tydligen inte "naturligt" i det här fallet).

Antagligen kanske det var just en liten avväpnare (sätt att närma sig) att nämna det. Vem vet delar av släkten kanske tänkte -Åh nej inte den där förlossningen igen! Ugh det blir bara värre om jag försöker säga något, när den drogs upp också.
 
Nej avvisa var ett lite konstigt ordval men man kan ju vara oinbjuden, och därmed oönskad, på ett bröllop utan att störa den allmänna ordningen.

OBS generell kommentar, huruvida man bör hälsa på släkten eller ej känns svårbedömt online då det i mitt tycke beror helt på situationen.
Hon skulle ju hämta barnen? Det har väl inget med oinbjuden att göra.
 
Nej avvisa var ett lite konstigt ordval men man kan ju vara oinbjuden, och därmed oönskad, på ett bröllop utan att störa den allmänna ordningen.

OBS generell kommentar, huruvida man bör hälsa på släkten eller ej känns svårbedömt online då det i mitt tycke beror helt på situationen.
Skulle säga att det beror på hur man gör det antagligen och på hur upptagna folk är. För det känns lite udda att inte hälsa på folk om det inte är så att det är en stressig situation (vilket det iofs var).
 
Hon skulle ju hämta barnen? Det har väl inget med oinbjuden att göra.
Hade hon bara tyst och oändligt diskret fått barnen skickade till sig utan att ens stiga ur bilen (om hon nu kom i bil), så hade man ju lika gärna kunnat tolka det som ett oartigt och okänsligt beteende, att hon inte ens gick fram och gratulerade brudparet, till exempel.

Det blir väldigt märkligt när beteenden beskrivs på det här sättet i trådar och det TS vill är att man tycker saker om beteendena. Samma beteende kan ju beskrivas på 100 sätt.
 
Nej avvisa var ett lite konstigt ordval men man kan ju vara oinbjuden, och därmed oönskad, på ett bröllop utan att störa den allmänna ordningen.

OBS generell kommentar, huruvida man bör hälsa på släkten eller ej känns svårbedömt online då det i mitt tycke beror helt på situationen.
Fast alla är välkomna på bröllop i en kyrka, inklusive den sura granntanten om hon vill komma förbi. Och gubbarna som inte känner någon men som gillar att titta på vigslar. Nu var det här kanske inte en kyrka iofs.
 
Hade hon bara tyst och oändligt diskret fått barnen skickade till sig utan att ens stiga ur bilen (om hon nu kom i bil), så hade man ju lika gärna kunnat tolka det som ett oartigt och okänsligt beteende, att hon inte ens gick fram och gratulerade brudparet, till exempel.

Det blir väldigt märkligt när beteenden beskrivs på det här sättet i trådar och det TS vill är att man tycker saker om beteendena. Samma beteende kan ju beskrivas på 100 sätt.
Exakt så vi visste inte om det framstod som udda i allmänhet och ts var överspänd eller om det faktiskt var udda i synnerhet. Dvs personen gjorde faktiskt någonting normalt på ett onormalt vis eller hälsade runt i en situation då det var uppenbart att inget mingel pågick tex. Men nu är det ju bekräftat att någonting udda skedde, så udda att ts svärmor spontant reagerar och nästan försöker be lite om ursäkt, och sannolikt märkte att ts försvann bakom kyrkan. Så då var ju den saken klar. Ts var med ganska stor sannolikhet inte överspänd denna gången.

Fast jag hävdar fortfarande (som en klassisk försvinna bakom kyrkan person själv) att det blir mindre pinsamt och uppmärksammat och man framstår som lite mer vuxen än den andra om man istället klistrar sig på en kusin och pratar vädret och låtsas som att det regnar tills hon tjafsat klart. (Eller vrålar heejsan!, kul att se dig, kjamiz när hon kommer och efter tio minuter sedan handgripligen hämtar sin man och säger att det var bråttom för hans syrra håller på att gå upp i atomer. Vilket jag aldrig skulle göra men det finns nog de som kan göra det och verka urtrevliga och glättiga samtidigt.). Folk verkar alltid liksom uppmärksamma en mer om man försvinner och visar att man är sur och det blir så jobbigt om man inte vill bli uppmärksammad.
 
Senast ändrad:
Hon skulle ju hämta barnen? Det har väl inget med oinbjuden att göra.

Ja alltså det var en generell kommentar utifrån svärmoderns ordval, inget om huruvida exet var inbjuden eller oinbjuden i det specifika fallet.

Skulle säga att det beror på hur man gör det antagligen och på hur upptagna folk är. För det känns lite udda att inte hälsa på folk om det inte är så att det är en stressig situation (vilket det iofs var).

Precis så jag menade och det kan ju egentligen bara bröllopsgästerna (som exv. svärmodern) svara på hur de upplevde det.

Fast alla är välkomna på bröllop i en kyrka, inklusive den sura granntanten om hon vill komma förbi. Och gubbarna som inte känner någon men som gillar att titta på vigslar. Nu var det här kanske inte en kyrka iofs.

DET visste jag dock inte och då föll ju allt jag sa. Trodde faktiskt att man hade rätt att välja vilka man ville ha närvarande på sitt bröllop. Ursäkta :)
 
Hade hon bara tyst och oändligt diskret fått barnen skickade till sig utan att ens stiga ur bilen (om hon nu kom i bil), så hade man ju lika gärna kunnat tolka det som ett oartigt och okänsligt beteende, att hon inte ens gick fram och gratulerade brudparet, till exempel.

Det blir väldigt märkligt när beteenden beskrivs på det här sättet i trådar och det TS vill är att man tycker saker om beteendena. Samma beteende kan ju beskrivas på 100 sätt.
Ja precis. Det finns t o m säkert lägen då hur någon sprack vid en förlossning kan komma rätt, även om det låter knäppt när det beskrevs här.
 
DET visste jag dock inte och då föll ju allt jag sa. Trodde faktiskt att man hade rätt att välja vilka man ville ha närvarande på sitt bröllop. Ursäkta :)

Nope, men de får hålla sig på de bakre bänkarna såvitt jag förstått. Är det en vigsel i en katedralkyrka kan man nog garanterat få en hel flock med nyfikna tanter med på köpet :D

Och faster Agdas systers kusindotter som jättegärna ville se och gratta brudparet men som inte var bjuden på middagen (eller vigseln).
 
Nope, men de får hålla sig på de bakre bänkarna såvitt jag förstått. Är det en vigsel i en katedralkyrka kan man nog garanterat få en hel flock med nyfikna tanter med på köpet :D

Och faster Agdas systers kusindotter som jättegärna ville se och gratta brudparet men som inte var bjuden på middagen (eller vigseln).

Åh gud, ÄNNU ett argument att inte gifta sig kyrkligt :D
 
Fast som jag tolkat TS skulle exet egentligen inte alls hämtat barnen, utan uppgörelsen var att pappan skulle lämna dem efteråt. I det läget kan jag visst tycka att det är ett märkligt beteende att bryta den överenskommelsen och dyka upp oanmäld för att hämta barnen.

Jag skulle iaf reagera på om mina bonusars mamma gjorde det. Inte för att hon inte är välkommen, utan för att vi hade bestämt något annat som i den situationen passade oss bäst. Att bara ändra det, utan att stämma av, är respektlöst!
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 014
Senast: Ramona
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 654
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 529
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 984
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp