Bukefalos 28 år!

Jag vet inte vad jag ska göra åt min rygg. Jag vet inte hur man får hjälp av sjukgymnast utan att först boka tid med läkare. Och jag vet inte hur jag skulle kunna få gå hos sjukgymnast nära jobbet. Är ju inte listad på den vårdcentralen och tänker inte lista mig där heller.

Och naprapat har jag inte råd att gå till.

Träning på egen hand har aldrig tidigare funkat, så varför skulle det göra det nu? Jag har försökt yoga och jag har försökt med meditation tidigare. Och det funkade inte. Jag lyckas inte ens borsta tänderna.

Den enda lösningen jag kunnat komma på är att träna på jobbets gym tillsammans med min kollega. Då kan hon vara draghjälpen jag behöver. Men jag vet inte hur jag ska träna.

Jag ger upp. Inget verkar ju funka ändå. :(
 

Vad tycker du är dyrt? Vegetarisk lasagne 29:-, ugnsrostad kycklig 29:-, olika pajer runt 30:-, vegopirog 17:-. Det är ju svårt att ens laga mat särskilt billigt längre. Inte för salt är väl dock svårt med färdigrätter, jg tycker alltid det är väldigt salt.
Oj, de där priserna har vi inte här. Igår betalade jag 35 kronor för en liten paj. Annars är det priser på runt 40-50 kronor.
 
I vissa perioder orkar jag knappt laga mat. Då försöker jag ha mat hemma som man inte ens behöver värma. Tex kan jag köpa en stor burk potatissallad. Ibland har jag också köpt tex grillad kyckling till som bara är att äta direkt.
 
För att jag jobbat heltid förut. Och för att samhället förväntar sig att all energi ska gå åt till att jobba.

Jag känner aldrig igen mig när autism beskrivs eller när folk beskriver sin vardag med autism.
Jag har både jobbat heltid och efter det pluggat på heltid men klarade inte av det och blev sjukskriven med sjukpenning, fick sen aktivitetsersättning och sen tidsbegränsad sjukersättning, blev utredd och fick npf-diagnoser. Ansökte om varaktig sjukersättning på 100% och fick det.
Problemet är att om man tvingar sig själv att göra mer än man egentligen klarar av så syns det ju inte eftersom att man ser ut att vara fullt arbetsför. Sen slutar det med att man kraschar.

Jag kände inte heller igen mig i autism i början men det är ju medfött så man har ju inget att jämföra med.
Du vet alltså inte hur du skulle fungera om du inte hade autism.
Personer med autism är också individer så det måste inte yttra sig likadant för alla.

Jag känner iallafall igen mig i det du skrivit här på forumet.
 
Men de håller bara några dagar och hamnar snabbt på kort datum. :) Jag har knappt en pryl i kylen eller frysen som inte är shoppad på liknande rabatt. Man lär sig.
Den affären som jag har bäst koll på kylda färdigrätter har jag faktiskt inte hittat nedsatt pris på. Tror ärligt att just den affären ser det som mer vinst att kasta just dessa rätter och göra nya som säljs till fullpris eller så görs dom efter hand som dom säljs så är inga som blir gammal.
Är personal som gör dessa på plats.
 
  • Ledsen
Reactions: Sel
Jag har både jobbat heltid och efter det pluggat på heltid men klarade inte av det och blev sjukskriven med sjukpenning, fick sen aktivitetsersättning och sen tidsbegränsad sjukersättning, blev utredd och fick npf-diagnoser. Ansökte om varaktig sjukersättning på 100% och fick det.
Problemet är att om man tvingar sig själv att göra mer än man egentligen klarar av så syns det ju inte eftersom att man ser ut att vara fullt arbetsför. Sen slutar det med att man kraschar.

Jag kände inte heller igen mig i autism i början men det är ju medfött så man har ju inget att jämföra med.
Du vet alltså inte hur du skulle fungera om du inte hade autism.
Personer med autism är också individer så det måste inte yttra sig likadant för alla.

Jag känner iallafall igen mig i det du skrivit här på forumet.
Men jag klarade av att jobba heltid förut. Jobbade så i flera år, red på fritiden och odlade.

Jag är med i en fb-grupp för autistiska kvinnor, men känner inte igen mig där. Diagnosen känns som ett misstag för mig.
 
Oj, de där priserna har vi inte här. Igår betalade jag 35 kronor för en liten paj. Annars är det priser på runt 40-50 kronor.
De två förstnämnda är Dafgårds, de bör inte vara så många kronor dyrare? Kollade nu den dyraste butiken jag känner till och vegetariska lasagnen kostade 35:- om man handlar online, brukar vara lägre i butik.
 
Men jag klarade av att jobba heltid förut. Jobbade så i flera år, red på fritiden och odlade.

Jag är med i en fb-grupp för autistiska kvinnor, men känner inte igen mig där. Diagnosen känns som ett misstag för mig.
Jag har också autism och kikade in i grupper på Facebook. Kände inte igen mig alls och lämnade. Det är nog många som inte känner igen sig och då inte blir aktiva i gruppen.
 
Men jag klarade av att jobba heltid förut. Jobbade så i flera år, red på fritiden och odlade.

Jag är med i en fb-grupp för autistiska kvinnor, men känner inte igen mig där. Diagnosen känns som ett misstag för mig.
Det var förut. Livet förändras.
Om du inte känner igen dig i autism, känner du igen dig i ptsd? En det har både och eller blir feldiagnosticerade med npf när de har ptsd.
Du behöver inte svara såklart men fundera på det.
 
De två förstnämnda är Dafgårds, de bör inte vara så många kronor dyrare? Kollade nu den dyraste butiken jag känner till och vegetariska lasagnen kostade 35:- om man handlar online, brukar vara lägre i butik.
Minns inte om det är Dafgårds eller Findus som har rätter för 32 kronor, men jag äter ju inte rött kött så det mesta kan jag inte äta. Och så gillar jag inte sylt till kyckling så den rätten brukar också gå bort. Fisk är tråkigt att äta varje dag. Går man över till de vegetariska alternativen så går priset upp rejält. Vegolasagnen har jag blivit dålig i magen av så den undviker jag av den anledningen.
 
Det var förut. Livet förändras.
Om du inte känner igen dig i autism, känner du igen dig i ptsd? En det har både och eller blir feldiagnosticerade med npf när de har ptsd.
Du behöver inte svara såklart men fundera på det.
Jag vet inte men det är inte orimligt att jag kan ha cptsd, men det är ju ingen formell diagnos. Min förra psykolog frågade mig om jag har flash-backs och det har jag inte och då lämnades det därhän.
 
Minns inte om det är Dafgårds eller Findus som har rätter för 32 kronor, men jag äter ju inte rött kött så det mesta kan jag inte äta. Och så gillar jag inte sylt till kyckling så den rätten brukar också gå bort. Fisk är tråkigt att äta varje dag. Går man över till de vegetariska alternativen så går priset upp rejält. Vegolasagnen har jag blivit dålig i magen av så den undviker jag av den anledningen.
De hade flera olika kycklingrätter. Äter man fisk, kyckling och vegetariskt finns massor av alternativ. Kan du koka pasta och köpa färdig pastasås då? Eller är det som att laga mat?
 
De hade flera olika kycklingrätter. Äter man fisk, kyckling och vegetariskt finns massor av alternativ. Kan du koka pasta och köpa färdig pastasås då? Eller är det som att laga mat?
Jag är rätt less på de där rätterna och jag är inte sugen på fisk och vill undvika kyckling. I veckorna orkar jag inte koka pasta och jag vet inte var jag hittar färdiga pastasåser och jag vet inte heller vad de innehåller.

När jag lagar mat så gör jag ofta väldigt billiga recept, cirka 15 kronor per portion. Och i jämförelse med det så är alla färdiga rätter dyra.
 
Jag är rätt less på de där rätterna och jag är inte sugen på fisk och vill undvika kyckling. I veckorna orkar jag inte koka pasta och jag vet inte var jag hittar färdiga pastasåser och jag vet inte heller vad de innehåller.

När jag lagar mat så gör jag ofta väldigt billiga recept, cirka 15 kronor per portion. Och i jämförelse med det så är alla färdiga rätter dyra.
Du hittar färdiga pastasåser i glasburkar, vanligtvis på samma ställe där du hittar pasta. En burk pastasås kostar runt 20 kr, och den räcker till minst två portioner. Naturligtvis står innehållsförteckning på burken. Bara att skruva av locket, hälla i en gryta och värma.
 
Men de håller bara några dagar och hamnar snabbt på kort datum. :) Jag har knappt en pryl i kylen eller frysen som inte är shoppad på liknande rabatt. Man lär sig.
Många av de kylda är dock så pass dyra att även när de är nedsatta är frysta sortimentet fortfarande mycket billigare. Kan vara trevlig variation om man hittar något men väldigt beroende på affär hur mycket som finns kylt :/ Tror andra länder är mer för kylt.
 
Du hittar färdiga pastasåser i glasburkar, vanligtvis på samma ställe där du hittar pasta. En burk pastasås kostar runt 20 kr, och den räcker till minst två portioner. Naturligtvis står innehållsförteckning på burken. Bara att skruva av locket, hälla i en gryta och värma.
Har för mig att det är mycket socker i de där.

Och att värma i en gryta är jobbigt. Min spis är så långsam och vedspisen orkar jag inte alltid tända.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag känner mig konstant sysselsatt. Trots att jag bara jobbar 25%. När försäkringsbolaget skulle boka tid för husbesiktning så hade vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 389
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag funderar på hur jag ska kunna lura mig själv att börja träna för det behöver jag verkligen. På jobbet har vi ett gym och min kollega...
2
Svar
24
· Visningar
2 155
Senast: Lillo
·
  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 231
Senast: Wingates
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 460
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp