Bukefalos 28 år!

Jag vet inte vad jag ska göra åt min rygg. Jag vet inte hur man får hjälp av sjukgymnast utan att först boka tid med läkare. Och jag vet inte hur jag skulle kunna få gå hos sjukgymnast nära jobbet. Är ju inte listad på den vårdcentralen och tänker inte lista mig där heller.

Och naprapat har jag inte råd att gå till.

Träning på egen hand har aldrig tidigare funkat, så varför skulle det göra det nu? Jag har försökt yoga och jag har försökt med meditation tidigare. Och det funkade inte. Jag lyckas inte ens borsta tänderna.

Den enda lösningen jag kunnat komma på är att träna på jobbets gym tillsammans med min kollega. Då kan hon vara draghjälpen jag behöver. Men jag vet inte hur jag ska träna.

Jag ger upp. Inget verkar ju funka ändå. :(
 

Om du vänder på det, vad skulle du vilja äta?
Om du struntar i både kostnaden och hur svårt eller lätt det är att göra, om du slapp laga det själv eller tvärtom hade all tid i världen, vad skulle du ha på menyn då?

Ibland kan man när man börjar med vad man vill sedan hitta varianter till nåt som är nästan så men passar in på de andra kriterierna (pris/tidsåtgång/nyttighet) men det är trist om man börjar med kriterierna och det som kommer fram på slutet är nåt man faktiskt inte vill äta.
 
Om du vänder på det, vad skulle du vilja äta?
Om du struntar i både kostnaden och hur svårt eller lätt det är att göra, om du slapp laga det själv eller tvärtom hade all tid i världen, vad skulle du ha på menyn då?

Ibland kan man när man börjar med vad man vill sedan hitta varianter till nåt som är nästan så men passar in på de andra kriterierna (pris/tidsåtgång/nyttighet) men det är trist om man börjar med kriterierna och det som kommer fram på slutet är nåt man faktiskt inte vill äta.
Det där är en knepig fråga. Jag tänker att jag vill äta smakrik vegetarisk mat. Mer exakt än så kan jag inte säga.
 
Ok. Jag vill dock inte lista mig på en annan vc och nuvarande vc kan jag inte besöka när jag jobbar.
Såhär gjorde jag sist jag behövde sjukgymnast:

1. Ta upp googles karta.
2. Sök efter sjukgymnast.
3. Välj en sjukgymnast som är nära och har bra rating.
4. Ring och boka tid.

Ingen vårdcentral eller läkare involverad. Men, sjukgymnastik bygger på att man får ett träningsprogram som man sen på egen hand gör hemma varje dag, och det verkar inte riktigt vara din grej. Sjukgymnasten fixar ingenting, de ger en ett personligt träningsprogram så att man kan göra sig själv frisk.
 
Det är som sagt inget socker i. Jag vet inte vad det var för sort du åt mängder av år sen, men köper du färdig tomatsås (finns många olika smaker och fabrikat) så är det inget socker i.
Lite socker brukar det väl finnas? Det har i alla fall jag när jag lagar mina egna "from scratch" tomatsåser för att balansera syran... :)

MEN jag gjorde en jämförelse för skojs skull och valde ut Barilla Classico pastasås och Karins Vegetariska lasagne. Båda innehåller lite socker, och jag skulle vilja säga att mängderna - 4,5 g i pastasåsen och 3,4 g i lasagnen per 100 g - är såpass lika att det inte spelar någon roll om man äter pastasås eller lasagne... Så att tomatsås på burk alltid skulle innehålla en massa socker jämfört med annat är ju inte sant. Då får man laga all mat från grunden och låta bli att tillsätta socker.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag känner mig konstant sysselsatt. Trots att jag bara jobbar 25%. När försäkringsbolaget skulle boka tid för husbesiktning så hade vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 389
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag funderar på hur jag ska kunna lura mig själv att börja träna för det behöver jag verkligen. På jobbet har vi ett gym och min kollega...
2
Svar
24
· Visningar
2 155
Senast: Lillo
·
  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 231
Senast: Wingates
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 460
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp