Jag vet inte vad jag ska göra åt min rygg. Jag vet inte hur man får hjälp av sjukgymnast utan att först boka tid med läkare. Och jag vet inte hur jag skulle kunna få gå hos sjukgymnast nära jobbet. Är ju inte listad på den vårdcentralen och tänker inte lista mig där heller.

Och naprapat har jag inte råd att gå till.

Träning på egen hand har aldrig tidigare funkat, så varför skulle det göra det nu? Jag har försökt yoga och jag har försökt med meditation tidigare. Och det funkade inte. Jag lyckas inte ens borsta tänderna.

Den enda lösningen jag kunnat komma på är att träna på jobbets gym tillsammans med min kollega. Då kan hon vara draghjälpen jag behöver. Men jag vet inte hur jag ska träna.

Jag ger upp. Inget verkar ju funka ändå. :(
 

Har för mig att det är mycket socker i de där.

Och att värma i en gryta är jobbigt. Min spis är så långsam och vedspisen orkar jag inte alltid tända.
Jag tänkte främst på de i tetra pak. Inget socker. Men det hjälps ju inte om det inte funkar för dig att koka pasta.
 
Och någon sjukersättning kommer jag aldrig att få.
Du har upprepat detta i tråd efter tråd och jag förstår inte hur du kan vara stensäker. Dina förutsättningar har ändrats, du har utbrändhet i bagaget tillsammans med annat. Inte alltid lätt att få men det är fortfarande folk som får sjukersättning och de allra flesta har gjort saker tidigare i livet.
 
Naturligtvis går de att värma i mikrovågsugn också.

Tveksamt om det är mer tillsatt socker i pastasåser än i frysta färdigrätter. Men då låter det ju som om du känner till pastasåserna ändå?
Har ätit något sådant för mängder av år sedan. Slutade när jag såg mängden socker i produkten.
 
Du har upprepat detta i tråd efter tråd och jag förstår inte hur du kan vara stensäker. Dina förutsättningar har ändrats, du har utbrändhet i bagaget tillsammans med annat. Inte alltid lätt att få men det är fortfarande folk som får sjukersättning och de allra flesta har gjort saker tidigare i livet.
Jag känner inte att jag orkar ta fajten.
 
Därför står min åsikt fast: mår man väldigt dåligt ska man söka hjälp.

Tycker man att livet är jobbigt i stort ska man sluta säga att livet är jobbigt och man vill dö, det är i mina öron löjligt och ett dramatiskt sätt att försöka utkräva en reaktion för att man inte vet något annat sätt att få omvärlden att bry sig om en. Dock är det inte andra människors ansvar att ordna ens liv om man är vuxen.
Vilket kan vara svårt att få även om man söker den tyvärr. Men det vet du säkert :)

TS borde fundera ett extra varv hur hon säger vissa saker men att uttrycka sitt dåliga mående på det enda sätt någon kan kommunicera behöver inte vara för att få en reaktion av andra.
 
Men vad spelar det för roll? Du äter ju godis och glass?
Godis och glass behöver man inte äta. Mat är inte frivilligt.
Kanske dags att titta igenom dina gamla trådar med mattips TS? Finns mycket bra i dom!
Om jag orkar. Vet inte om jag gör det. Minns inte ens vad trådarna hette. Någon var om lättlagad mat. Jag köper abbas fisksås ibland som jag häller på fisk och stoppar in i ugn och äter till kokt potatis. Det receptet tog jag från den tråden. Men en del tips var väldigt avancerade också. Inte alls lättlagat enligt mig.
 
Godis och glass behöver man inte äta. Mat är inte frivilligt.
Jag förstår ditt resonemang och skulle tänkt samma OM jag inte åt något socker från godishållet, men om du nu äter godis och glass så spelar det ju ingen roll om du tar en färdig pastasås till maten för att underlätta din vardag-som innehåller lite socker, det är inte sämre socker i maten liksom än i godiset.

Läser man dina inlägg så är det rätt mkt som spretar åt autismhållet (verkligen inget illa menat, tvärtom), bla din oförmåga ( inte ovilja) att göra förändringar, att allt ska vara på ett visst sätt, petig i jättemycket fast du har bristande ork vilket måste dränera dig på energi, mm, så jag hoppas du får hjälp, att någon inser din problematik och kan guida dig att börja tänka i något andra banor ibland, samt såklart tillvissdel sjukpenning.

Det blir en riktigt ond cirkel för dig, du kan inget ändra och då blir en hjälp svår att nå fram.
 
Jag har inte riktigt koll på vad man kan få hjälp med inom habilitering, boendestöd, psykolog osv... Men är det kanske en grej att efterfråga om man kan få hjälp med maten som en del av behandlingen? Liksom lyfta bort ett måste för att mentalt kunna landa i annat? Visst behöver man oftast betala en liten slant för det, men det kanske är billigare än att köpa färdigrätter på närmsta matbutik?
 
Jag har inte riktigt koll på vad man kan få hjälp med inom habilitering, boendestöd, psykolog osv... Men är det kanske en grej att efterfråga om man kan få hjälp med maten som en del av behandlingen? Liksom lyfta bort ett måste för att mentalt kunna landa i annat? Visst behöver man oftast betala en liten slant för det, men det kanske är billigare än att köpa färdigrätter på närmsta matbutik?
Jag kan laga mat själv men behöver stöd att komma igång och genomföra. Ska någon annan fixa mat så vill jag bestämma vilken mat det blir.
 
Jag vet inte men det är inte orimligt att jag kan ha cptsd, men det är ju ingen formell diagnos. Min förra psykolog frågade mig om jag har flash-backs och det har jag inte och då lämnades det därhän.
Jag har utretts för ptsd och den psykologen sa att man inte måste ha flashbacks för att få diagnosen.
Fast de har inte satt diagnos än tror jag. Är rätt säker på att jag har c-ptsd.
C-ptsd kommer börja användas som diagnos i Sverige nästa år, läste jag. Fram till dess används diagnosen ptsd på båda sorterna av ptsd.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag känner mig konstant sysselsatt. Trots att jag bara jobbar 25%. När försäkringsbolaget skulle boka tid för husbesiktning så hade vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 381
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag funderar på hur jag ska kunna lura mig själv att börja träna för det behöver jag verkligen. På jobbet har vi ett gym och min kollega...
2
Svar
24
· Visningar
2 153
Senast: Lillo
·
  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 224
Senast: Wingates
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 449
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp