Att prioritera

Igår hade jag boendestödet här. Jag hade inte tänkt över vad vi skulle göra. Det gör jag aldrig. Utan jag ser allt som behöver göras och väljer att göra något som känns viktigt. Min boendestödjare tycker mitt beslutsfattande är lite stressigt då jag tänker efter och tar beslut när hon redan är här och att jag borde skriva en lista på saker och prioritera utefter den. För egen del så vet jag inte om det spelar någon roll. Igår städade vi i alla fall hallen, trappen upp och hallen på övervåningen. Bra att få bort kattspyan som legat på övervåningen över en månad.

Men nu är det lördag och jag ska försöka göra saker på egen hand. Det svåra är att jag inte vet när batteriet tar slut och om jag borde sluta göra saker innan batteriet tar slut. Med boendestöd kan jag köra på även när jag är slut, men det går inte när jag är ensam.

Det jag absolut måste göra idag är att laga mat. Jag skulle gjort det igår men hade glömt att ta fram kycklingfileerna för tining.

Sen skulle jag behöva börja rensa en rabatt. Tänkte jag skulle jobba med den rabatten en kvart i taget för att det inte ska bli övermäktigt. Men jag behöver ha en liten planteringsspade för att få upp ogräset. Jag har två men vet inte var någon av dem är.

Jag skulle behöva städa undan bi-grejer ute också.

Och så skulle jag vilja fortsätta snickra.

Jag skulle också behöva förbereda en presentation jag ska ha på onsdag.

Och så behöver jag titta på en inspelning av en kurs jag gick i höstas.

Och så vore det också bra om jag gjorde lite bokföring.

Här har jag ju en skriftlig lista på vad jag skulle behöva få gjort. Och jag vet inte riktigt vad orken räcker till.
 

Jag har klarat av min bonus. Jag bestämde mig för att gå ut och leta efter en planteringsspade, så jag kan använda den i morgon. Efter ett varv på tomten så hittade jag en. Under det varvet noterade jag även min måbärshäck, i skriande behov av att klippas, eftersom jag mejade ner den förra året och som inte blivit friserad sedan dess. Så jag hämtade häcksaxen och klippte ner häcken.
 
Vilken jäkla vändning på en dag då du trots allt tom. försökte ringa akutpsyk! :)
Det går upp och det går ner. Hela tiden. När jag fick maten lagad så blev det bättre. Synd att det skulle behöva ta större delen av dagen att komma dit. För två veckor sedan misslyckades jag helt med att komma till skott med att laga mat. Och jag mår så jävla dåligt när jag inte får något gjort.
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Det går upp och det går ner. Hela tiden. När jag fick maten lagad så blev det bättre. Synd att det skulle behöva ta större delen av dagen att komma dit. För två veckor sedan misslyckades jag helt med att komma till skott med att laga mat. Och jag mår så jävla dåligt när jag inte får något gjort.
Jo, jag fattar det. Det är inte så jävla lätt, och vill inte på något vis "förminska" hur piss du mått tidigare under dagen genom att bara lägga fokus på att du vände det. Men för mig är det ändå lite imponerande när du mått så himla dåligt, att liksom göra någon bonusgrej utöver att bara göra det du absolut var tvungen till.
 
Jag har klarat av min bonus. Jag bestämde mig för att gå ut och leta efter en planteringsspade, så jag kan använda den i morgon. Efter ett varv på tomten så hittade jag en. Under det varvet noterade jag även min måbärshäck, i skriande behov av att klippas, eftersom jag mejade ner den förra året och som inte blivit friserad sedan dess. Så jag hämtade häcksaxen och klippte ner häcken.
Härligt! Ibland bara händer det. :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är trött jämt. Och veckan som varit var lite strulig. I tisdags var jag tvungen att tappa upp honung på burkar. Det tog sin tid så...
2
Svar
32
· Visningar
4 970
Senast: Luff
·
  • Artikel
Dagbok Jag borstar tänderna varje dag nu, eller nästan i varje fall. Kanske inte alla tänder men de flesta i alla fall. Målet är att jag ska...
2
Svar
20
· Visningar
1 806
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Så sitter jag återigen här med känslan av att ha trampat lite för mycket på mig själv på senaste, för att göra andra tillfreds...
Svar
0
· Visningar
721
Senast: Mineur
·
Gnägg (Nej, inte en lång mansperson, en lång hästmaaan. Vi är på ett hästforum! :D) Jag har en PRE, med lång man. Inte jättetjock, men räcker...
Svar
8
· Visningar
1 349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp