Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma här! Men - jag tvättar mig under armarna ... oftast med schampot...! Även "där nere" tvättar jag mig, Det rinnande vattnet når liksom inte in överallt annars.Men vad gör du när du schamponerar håret? Duschar du inte samtidigt då? För mig tar nog schamponeringen max 10 sekunder, och jag duschar ju samtidigt kroppen så inget slöseri med vatten där....Tvåla in kroppen gör jag inte heller. Den får bli ren av schamporesterna helt enkelt. Jag duschar ju varje dag.
Ja, man får ju hjälpa till lite ibland för att vattnet ska nå...Samma här! Men - jag tvättar mig under armarna ... oftast med schampot...! Även "där nere" tvättar jag mig, Det rinnande vattnet når liksom inte in överallt annars.
Kan vi reda ut detta?Varför ska man ha kranen på när man borstar tänderna? Man ska ju inte skölja munnen efteråt utan låta fluoret vara kvar.
Man ska egentligen låta bli att skölja - bara spotta - för att fluoret ska få mer tid att verka. Jag har precis skaffat en tandkräm med extra fluor, och då står det så i anvisningarna. Jag har ännu lite svårt för att komma ihåg att jag inte ska skölja munnenKan vi reda ut detta?
Detta har jag hört förr men fattar verkligen inte? Hur ska man kunna ha munnen full av mintsmakande lödder? Det smakar ju tandkräm i timmar - som de gånger jag sköljt slarvigt.
Jag sköljer för annars är det äckligt. Att ha munnen full av något, näe blä.
Jag pallar inte att låta det vara helt, så jag drar en extra runda med bara vatten på tandborsten för att få bort det där riktigt "torra" skummet bara, spottar och lämnar det sen.Man ska egentligen låta bli att skölja - bara spotta - för att fluoret ska få mer tid att verka. Jag har precis skaffat en tandkräm med extra fluor, och då står det så i anvisningarna. Jag har ännu lite svårt för att komma ihåg att jag inte ska skölja munnen!
Det finns tandkräm som inte smakar massa mint och tandkräm som inte löddrar. Men om man verkligen inte kan låta bli att skölja med vatten efteråt så är det bra att skölja med flouridskölj (som finns utan smak) efteråt för att stärka tändernaKan vi reda ut detta?
Detta har jag hört förr men fattar verkligen inte? Hur ska man kunna ha munnen full av mintsmakande lödder? Det smakar ju tandkräm i timmar - som de gånger jag sköljt slarvigt.
Kan vi reda ut detta?![]()
Prova en annan tandkrämKan vi reda ut detta?
Jamen det är väl ändå helt normalt! Klart man tvättar bort eventuella rester runt munnen.Jag behöver tvätta av mig runt munnen efter tandborstning. Jag sköljer alltså inte ur munnen, utan torkar av munnen med lite vatten. Känslig kräkreflex och kan inte borsta tänderna med stängd mun.. Använder flourskölj också, och samma där - spottar ut och torkar av läpparna med lite vatten. Annars känns det som att det är rester kvar på läpparna (alltså typ kladdigt..vilket jag tycker känns obehagligt).