Att steka en pannkaka

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har i tidigare dagboksinlägg diskuterats hur lång tid mina morgonrutiner tar. I de rutinerna ingår att steka en pannkaka. Det är det enda jag funnit som ger mig tillräcklig mättnad då den är rik på både protein och fibrer. Jag har tidigare haft en del problem med att jag blivit hungrig så fort efter frukosten. Då åt jag musli.

Så nu på morgonen tog jag tid på hur lång tid den där pannkakan tog. Att det bara skulle ta 10 minuter som någon hävdade, kan vi glömma direkt.

Min spis är nog Sveriges långsammaste. Det kunde jag konstatera redan när jag flyttade in, men nu är jag hemmablind och märker det inte på samma sätt längre.

Det tog 8 minuter att värma upp stekpannan till lagom temperatur.

Det tog 12 minuter att steka pannkakan.

Det tog 8 minuter att äta pannkakan. Ja, jag är också långsam, men blir stressad om jag skyndar på.

Så hela frukostrutinen tog en halvtimme. Kaffet ej inräknat. Så nu vet jag.
 
Senast ändrad:

Du fattade ju inte poängen?
Kanske inte??? Du säger att du inte vill äta chiafrön för att det är något som inte går att odla själv, och att du inte vill vara beroende av utländsk mat. Hur har jag missförstått då? Köper du aldrig apelsiner, bananer, osv? Möjligt att jag har missförstått någon nyans av vad du menar, men då får du nog förklara :) !
 
Kanske inte??? Du säger att du inte vill äta chiafrön för att det är något som inte går att odla själv, och att du inte vill vara beroende av utländsk mat. Hur har jag missförstått då? Köper du aldrig apelsiner, bananer, osv? Möjligt att jag har missförstått någon nyans av vad du menar, men då får du nog förklara :) !
Jag undviker utländsk mat och min mathållning ska inte vara beroende av utländsk mat. All mat som är tänkt att vara något jag måste ha regelbundet ska vara lokal mat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 731
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp