Tittade lite på Wake Up Light och fick då tips på ljusterapilampor (olika). Någon som provat? Inte hidiöst dyrt och verkar ju logiskt sett vara en vettig åtgärd om man lider mycket av just vinterdepressioner.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte tittat alls, men undrar var du hittat dem?Tittade lite på Wake Up Light och fick då tips på ljusterapilampor (olika). Någon som provat? Inte hidiöst dyrt och verkar ju logiskt sett vara en vettig åtgärd om man lider mycket av just vinterdepressioner.
Inte tittat alls, men undrar var du hittat dem?
@iNHALE Det enda jag tänker är att man ska ge d- vitamin 3 veckor innan man lägger till nått. Då märker man ju tydligt om man bättre av tillskotten.
Tittade lite på Wake Up Light och fick då tips på ljusterapilampor (olika). Någon som provat? Inte hidiöst dyrt och verkar ju logiskt sett vara en vettig åtgärd om man lider mycket av just vinterdepressioner.
Hur menar du med olivolja i maten? Äter du den kall till maten?Magnesium äter jag redan sedan ett tag tillbaka, men jag tänkte byta till annat märke som är mer allround.
Jag kanske behöver järn också då jag inte äter rött kött alls. Kyckling äter jag sparsamt men det är svårt att få tag i kravmärkt kyckling så man kan nästan säga att jag inte äter det längre. Fisk äter jag ibland. Nyligen fick jag cravings efter rökt lax, så senaste veckorna har jag hunnit få i mig två hela regnbågslaxar. Mina frukostpannkakor innehåller 2 (kravmärkta) ägg (förutom keso, havregryn och en skätt mjölk). Jag använder mest olivolja i maten, i annat fall är det rapsolja.
Men jag borde kanske lägga till ett multivitamin också.
Den här tröttheten är skitjobbig. Hjärnan känns som sirap. Och orkeslösheten orsakar kort stubin.
Jag steker i det.Hur menar du med olivolja i maten? Äter du den kall till maten?
Jag satt precis och läste en artikel och ditt inlägg swishade förbi i mitt minne. Artikeln framhöll att man absolut inte ska steka i olivolja. Det hade med rykpunkt och något annat att göra. Oxidationspunkt kanske?Jag steker i det.
Och jag har hört tvärtom, att det går utmärkt att steka i olivolja.Jag satt precis och läste en artikel och ditt inlägg swishade förbi i mitt minne. Artikeln framhöll att man absolut inte ska steka i olivolja. Det hade med rykpunkt och något annat att göra. Oxidationspunkt kanske?
Det går jättebra, fråga hela Medelhavsområdet.Jag satt precis och läste en artikel och ditt inlägg swishade förbi i mitt minne. Artikeln framhöll att man absolut inte ska steka i olivolja. Det hade med rykpunkt och något annat att göra. Oxidationspunkt kanske?
Min olja ryker inte. Jag steker nämligen inte hårt.Det går jättebra, fråga hela Medelhavsområdet.
Jag steker i olivolja, det enda är att den börjar ryka tidigare än rapsolja och ryka ska den helst inte göra.
Nej precis. Man får hantera den lite varsamt.Min olja ryker inte. Jag steker nämligen inte hårt.
Kan man steka i annat än smör o/e olivolja?Nej precis. Man får hantera den lite varsamt.
Kokosolja ska visst gå bra också. Själv tycker jag det är fel smak på det och vill inte heller används deoderiserad olja, som är alternativet till den naturliga oljan.Kan man steka i annat än smör o/e olivolja?
Rapsolja klarar ordentlig upphettning. Passar till t ex thaiwokar.Kan man steka i annat än smör o/e olivolja?
Rapsolja klarar ordentlig upphettning. Passar till t ex thaiwokar.
Rybs och raps är ju i stort sett samma sak, bara att rybs odlas norrut.Plus att den odlas i Sverige, go svenska bönderRybsolja fungerar bra för stekning också även om den inte är lika vanlig i standardaffärer (om man inte har tur som jag och bor nära en ekologisk rybsproducent
).
Rybs och raps är ju i stort sett samma sak, bara att rybs odlas norrut.
Växten är detFast det är verkligen inte samma smak (inte de jag testat iaf).
Växten är det![]()
Jag tycker det är ganska stor skillnad på rapsolja och rapsolja också, det känns som att det är ganska stor skillnad från växt till färdig i flaskan.Jo, det vet jag.