Att tvätta en dammsugarslang

Har du någonsin tvättat dammsugarslangen?

  • Jajemen!

    Röster: 9 3,8%
  • Ehh va?

    Röster: 228 96,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    237
Yep! Jag har tvättat. En stor hårboll hade fastnat och jag fick inte ur den. Plockade av slangen, hällde i lite såpa för att mjuka upp allt och körde sedan duschen på minsta strålen så hårt det bara gick. Lyckades spola ner hårbollen så jag efter lite petande kunde ta ut den längst ner. Sedan hällde jag i lite mer såpa och spolade länge medan jag ändå höll på.
 
Jag fattar inte grejen. I dammsugarslangen ska det transporteras smuts som sedan hamnar i en sluten behållare som bara innehåller... ...smuts. Vad skulle det tillföra att slangen är ren på insidan????

OK, om något fastnat i slangen måste man ju ta bort det på något sätt. Men det är ju en annan sak.
 
Jag fattar inte grejen. I dammsugarslangen ska det transporteras smuts som sedan hamnar i en sluten behållare som bara innehåller... ...smuts. Vad skulle det tillföra att slangen är ren på insidan????

OK, om något fastnat i slangen måste man ju ta bort det på något sätt. Men det är ju en annan sak.
Ja, alltså ibland tycker jag att jag är lite onödigt neurotisk när det kommer till städning och renlighet. Sen hör jag om folk som tvättar sina dammsugarslangar "bara för att" och känner att jag nog ligger i lä ändå.
 
Jag fattar inte grejen. I dammsugarslangen ska det transporteras smuts som sedan hamnar i en sluten behållare som bara innehåller... ...smuts. Vad skulle det tillföra att slangen är ren på insidan????

OK, om något fastnat i slangen måste man ju ta bort det på något sätt. Men det är ju en annan sak.
Om det är kräks så kan det fastna lite vätska i slangen tänker jag och ruttnar det ... 🤢 så då förstår jag faktiskt dem som anstränger sig!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 153
Senast: Urigurien
·
Övr. Barn Behöver ventilera och spy lite galla. Ni som läst mina förra trådar om sonens pappa och allt strul vet litegrann hur det varit innan...
2 3
Svar
45
· Visningar
9 430
Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
9 570
Senast: ghost
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 326
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp