Att välja rätt...

TheRedLightning

Trådstartare
Jag är i färd med att sälja min hästtransport, men så slog det mig. Vilket är den bästa plattformen för det?
Buke? Blocket? Hippson? FB? Hastnet? osv?
Eller finns det kanske något jag missat?
 
Du får annonsera på mer än en sida ;)

Jag skulle lägga ut på Hastnet och lokala FB gruppen, kanske slängt in här på Buke också när jag ändå alltid är här :D
 
Du får annonsera på mer än en sida ;)

Jag skulle lägga ut på Hastnet och lokala FB gruppen, kanske slängt in här på Buke också när jag ändå alltid är här :D
Jo, det är väl så förstås. Har ingen koll längre på vart flest människor rör sig så att säga.
Är det gratis på hastnet eller hur var det nu igen? Behöver man ett specifikt konto här på buke får å lägga in annons eller går det ändå?
 
Tycker responsen blir bäst på blocket.se, men det är säkert olika för olika områden. Vi fick sålt vår transport väldigt snabbt via blocket, men då var den i o f s väldigt åtråvärd.
 
Jag får en känsla att min blir svårsåld i och med att det krävs BE om man inte har rätt bil för utökad B förstås.. men skam den som ger sig förr eller senare dyker väl rätt köpare upp.
Känner mig väldigt kluven till att ge ut mitt mobilnummer, är inte alls glad i det, funkar det lika bra med mail eller hur upplevs det?
 
Jag får en känsla att min blir svårsåld i och med att det krävs BE om man inte har rätt bil för utökad B förstås.. men skam den som ger sig förr eller senare dyker väl rätt köpare upp.
Känner mig väldigt kluven till att ge ut mitt mobilnummer, är inte alls glad i det, funkar det lika bra med mail eller hur upplevs det?
Skaffa en tvåhundrakronorstelefon och köp ett kontantkort till den.
 
Jag får en känsla att min blir svårsåld i och med att det krävs BE om man inte har rätt bil för utökad B förstås.. men skam den som ger sig förr eller senare dyker väl rätt köpare upp.
Känner mig väldigt kluven till att ge ut mitt mobilnummer, är inte alls glad i det, funkar det lika bra med mail eller hur upplevs det?
Jag la ut mitt nummer när jag sålde min gamla transport utan att det gav några problem.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
@RedHyuuga hästnet och blocket .

Blocket kostar minimal summa och hästnet är gratis . Fortfarande de två primära annonssidorna . Buke har aldrig haft några annonssidor som många öht läser .
 
Jag köpte faktiskt min på Facebook. Hade inte ens telefonkontakt, bara messenger. Åkte 1,5h och kollade på den och tog hem direkt.

Precis lika med hästen, Facebook. :p Bara kontakt på messenger, åkte dit på avtalad tid och bestämde mig för att köpa henne

Så många ställen som möjligt är väl det bästa. Håller med om Blocket. Har egentligen ingen aning om hur mycket dyrare varor som faktiskt säljs över Facebook.
 
Jag både köpte och sålde mina senaste på FB. Var hyfsat dyr på den jag sålde och det tog tre dagar. Den jag köpte var det bra pris på, så jag svarade snabbt och åkte direkt dagen efter :D
 
Jag får en känsla att min blir svårsåld i och med att det krävs BE om man inte har rätt bil för utökad B förstås.. men skam den som ger sig förr eller senare dyker väl rätt köpare upp.
Känner mig väldigt kluven till att ge ut mitt mobilnummer, är inte alls glad i det, funkar det lika bra med mail eller hur upplevs det?

Ett av skälen att välja blocket.se. Betala en slant extra och få frontat med ett annat nummer.
 
Jag lägger alltid ut mitt nummer när jag annonserar, har aldrig varit ett problem.

Många kollar annonser på Hästnet, och många smsar när de är intresserade därifrån, så jag hade absolut lagt in ett telefonnummer.

Och lokala fb-grupper är bra, jag köpte min transport via en sån.
 
Jag tänkter inte betala för att lägga in en annons för att ta reda på hur fronta annat nummer fungerar, sånt vill jag veta INNAN jag betalar.

Nä, du behöver ju inte BETALA, du kan lägga in den och strunta i att betala när mailet kommer så kommer den inte in. Varför skulle du betala om du inte tycker det funkar?
 
Va? Hur funkar det? Tänker på det där med frontat annat nummer?? :confused: Inte hört talas om det innan.
Du betalar 10 eller 20 kronor extra för att ett anonymt telefonnummer ska visas i annonsen. Alla som sedan ringer det kopplas då vidare till ditt nummer, precis som om de ringde direkt till dig men utan att faktiskt få ditt riktiga nummer.
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 413
Senast: MiaMia
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 268
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 150
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 321
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp