Sv: Att vara "hård" mot sin hund..
Fast vad som diskuteras är ju att du inte tycker ett djur behöver en ledare och det skulle vara intressant att höra varför du tycker så?
Om hunden står på bordet o äter din mat då? Du skriver innan att du använder ordet nej. Det visar ju för hunden att "nej, så gör vi inte"
Så gör ju vi andra här också
De som slår får stå för sina åsikter. Jag korrigerar med ett nej, lyssnar inte min hund på det kan jag lyfta ner henne från bordet, putta till henne t.ex.
Ledare = jag bestämmer, jag ger trygghet,mat och kärlek
Jag förstår inte varför jag måste ha en massa argument?
Jag kan inte förklara allt. Men det gör mig inget. För det är så jag lever, allt måste inte redovisas och placeras i fack. Jag bara är. Jag säger det ju om och om igen. Argument mot vad? Jag anser bara inte att man får slå till djur. Jag är väl ingen laglös dåre för det.Jag har staket, för mina djur får inte gå på andras mark. Jag har koppel på min hund för att andra ska slippa hälsa ofrivilligt på honom. men hemma är vi bara vi, inte en som bestämmer och en som lyder, annars får den smisk, eller en som får gå överallt och sova i en stor go säng medans en ligger i en bur.Men det fungerar ändå. Det kommer anturligt,sånt som att hunden inte får äta från bordet osv. Visst tigger han, och ibland får han smaka. Katterna sover för övrigt på köksbordet i varsin korg. Om jag tar bort korgarna ligger dom på duken. Men det gör inget. jag har inte ont av det.jag tar inte saker på så stort allvar helt enkelt.
Fast vad som diskuteras är ju att du inte tycker ett djur behöver en ledare och det skulle vara intressant att höra varför du tycker så?
Om hunden står på bordet o äter din mat då? Du skriver innan att du använder ordet nej. Det visar ju för hunden att "nej, så gör vi inte"
Så gör ju vi andra här också
Ledare = jag bestämmer, jag ger trygghet,mat och kärlek
Senast ändrad: