Att verka och sko hästen - kostnad?

J

JGA

Jag undrar vad ni får betala för ett verka och sko era hästar? Räknar på vad det kostar att ha häst per månad ungf. Även tacksam ifall ni vill berätta vilket försäkringsbolag ni har och vad ni får betala för er hästförsäkring. Mycket tacksam för svar.
Mvh från Jenny.
 
Jag ger 500 för en skoning men det är billigt, se till så att du anlitar en duktig hovslagare som är utbildad!
Folksam har vi som försäkringsbolag och jag tror vi ger ca 1800 om året!
 
Jag ger 500 kr för en skoning med utbildad hovslagare, dock utan kvitto! :bump:
 
Försäkringen minns jag inte i huvudet och jag iffs inte gå coh hämta den men kan det ha vart 1200 per halvår i folksam? han är satt för 10.000, varmblod, ej travad o skadefri.
Betalar 850 kr för att verka o sko var åttonde vecka ungefär.
 
jag betalar 750 kronor och då håller hovslagaren med allt, inkl.broddar. 500 kronor för verkning och att använda "gamla" skorna. Han är utbildad.
Agria försäkring á 1600kronor i självrisk, betalar 1700 kronor/år.
 
Betalar 800kr pr häst och skor var femte vecka.... :crazy: Och försäkringen är ca 5300kr i året, för en häst, min 23-åring är inte försäkrat.
 
Betalar 650 kr för skoning, utbildad hovslagare. Försäkring blir ca 6300 kr/året för hästen.... värt varenda krona skulle aldrig våga vara utan försäkring.
 
500kr med skor sommar tid med utbildad hovslagare åkvitto,första vinter skoning med sulor å brodd å skor 750krkr.
Försäkringen 1600kr/år.
 
Jag betalar 500 kr för en helskoning, och ca 200 för en verkning. Men det är utan kvitto...
Jag har min häst försäkrad i folksam och betalar strax under 30000 varje år, blir väl 250 kr i månaden tror jag. Han är försäkrad i 30.000 liv och full vetrinärvård utan tak.
 
Betalar 500 kr för skoning. Har försäkrat i folksam, ca 3200 kr/år. De har lite högre självrisk mot agria men får full kostnadstäckning vid skada. Agria måse man stå för en viss del själv.
 
Betalar 750:- för hovis var 8:e vecka (ej kvitto)/häst och 4200:- /år för 13-åringen och 3100:- för 21-åringen i försäkring.
 
jag betalar 600 var 8 vecka. jag har sveland och betalar 1200kr/år (10:000kr) e ett fd varmblodig travare
 
Jag betalar någonstans mellan 650-750 kr för skoning, lite beroende på vilken årstid. Naturligtvis något dyrare under vintern, med brodd och snösulor.
Försäkringen har jag på Folksam, Liv 30.000 + Vet.vård 30.000 och det betalar jag ca 4.400/år.
 
En duktig hovis, vet ej om han är utbildad men jobbar på kliniken så jag tror det :confused:, tar iaf 300:- för skoning, 150:- för bara verka. SKor håller jag med själv. En annan hovis tar 400:- skoning och 100:- för bara verkning. Det är normalt pris här.
Försäkring ca 1000:- på Folksam och ungefär lika på Agria.
 
betalar 760 kr för verkning och nya skor. Utbildat hovslagare ansluten till hovslagarföreningen. Försäkringen kostar ca 4500 om året.(kommer inte ihåg den exakta siffran) försäkringsvärde 25000 kr i Agria.
 
Som jag skrev tidigar så har jag folksam. Har min korsning (hbl/arab) försäkrad för 30.000 liv och full vetrinärv. utan tak.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 476
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 591
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 842
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
948

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp