Attackerad av "självmords Chihuahua".

Sv: Attackerad av "självmords Chihuahua".

Min jobbarkompis chihuhaua var likadan. Lägg märke till att den var likadan. En dag sprang den fram till fel hund och var kaxig, och vips så fanns inte den hundenlängre. Det var synd, för det var en jätte trevlig hund. Det är tagiskt att inte ägaren är mer rädd om sin hund än så.
 
Sv: Attackerad av "självmords Chihuahua".

Hm, ja nog kanske chihuahuorna tror att de är större än de är (eller de kanske i allafall önskar det?) och jag vet att en del chi ägare inte bryr sig om att deras chi's springer fram till andra hundar "för de utgör ju inget hot när de är så små" :crazy: ... Sen finns de ju såklart majoriteten av ägare till små hundraser som förstår att en hund är en hund oavsett storlek och att andra hundar kanske inte är glada i andra hundar oavsett om de är i grandisstorlek eller i chihuahuastorlek...

Brukar ringträna tillsammans med bla. en chihuahuauppfödare som tar med sig ett gäng chihuahuor. Senast var vi i ridhuset och då var det två hästekipage där med hästar på typ 170 cm, måste ju säga att både ryttarna och vi log lite när alla chihuahuorna, som satt i en kompostgallerhage, drog igång en "kör" mot hästarna trots att de var lika stora som deras hovar typ :D
 
Senast ändrad:
Sv: Attackerad av "självmords Chihuahua".

Det hör till vavvans typiska natur att tro att den är "störst, bäst o vackrast". Det är en stor hund i liten förpackning o helt omedveten om sin storlek. Det innebär ju dock inte att de ska bete sig som i ditt exempel, denna hund verkar inte ha "alla getterna hemma". Även små hundar ska uppfostras, och där håller jag med om det brister på många håll. Huvva, om en stor hund betett sig på samma sätt....:crazy:
 
Sv: Attackerad av "självmords Chihuahua".

:rofl::rofl::rofl: Nu är min morgon gjord.


Min också!! :D

Det här var det roligaste jag läst på länge.
Inte själva historien i sig, men på sättet den var skriven! :bow:
Har själv en Australisk terrier och det är mkt hund i liten förpackning!
Tycker att det är oförsvarbart att ha sina hundar lösa när man inte har bättre kontroll på dem, oavsett om det är modell större eller en självmordsbenägen chihuahua. :eek:

För övrigt så fick jag googla på stavningen av nyss nämnda hundras....:crazy:
 
Sv: Attackerad av "självmords Chihuahua".

Haha! :love::rofl: Tack för ett helt UNDERBART inlägg! Fick mig ett bra skratt!

Har jobbat mkt på ett pang, där är oftast dom små hundarna de stora problemen. Anledningen är väl dels både avel och uppfostran.
En rottis med samma psyke/uppförande hade ju tex inte fått vara i livet idag. Än mindre användas i avel.

Samma med mina hundars uppfödares pinne, hon har i övrigt faraoner. Vi pratade om den lilla madonnans uppförande och som hon sa det: "hade hon vart typ 10kg större hade det ju inte gått att ha henne".
 
Sv: Attackerad av "självmords Chihuahua".

haha, jag skrattade mig igenom dina underbara formuleringar, muterad sork!!!! :rofl:

helt rätt, man ska inte ge sig på berg när det finnns småsten!

:bow:
 
Sv: Attackerad av "självmords Chihuahua".

KL

Som ganska nybliven chihuahuaägare och gammal storhundsägare så är det helt sjukt hur man resonerar i småhundsvärlden..

De flesta har bellyband på sina hanar för de pinkar inne- VEM hade accepterat det på en schäfer? "Jaa han pissar ju överallt nu då så vi har köpt en packe Pampers på Willys, sen har vi tyg runt i kossamönster, funkar finfint.." :crazy: Här tar det hus i helsike om det pinkas inne när man är rumsren, hände 2 ggr men inte mer.. Kommer ALDRIG acceptera sånt beteende.

Sen på vavvaforumet kunde man konstatera att vissa t.o.m. tycker det är BRA om deras chihuahua bits om nån tar i den, för att de ska "försvara sig" och ge personen ifråga "en läxa". :eek: Jag möttes av, från de flesta, total oförståelse när jag skrev om strikt ansvar & tänk om hunden biter ett barn i ansiktet? För det var minsann inte samma sak med små hundar för de kan inte skada nån.. Jo tjena en tand som river upp på fel ställe kan ge ärr den med, och framförallt göra personen/barnet hundrädd för livet och hur kul är det??

När jag skrev att jag skulle ta bort/munkorga/hålla stenkoll på en hund som biter folk till höger & vänster så "överdrev" jag. Tja jag vet inte jag är väl ett monster men jag accepterar inte sånt från min hund. 3 kilo eller 55.
 
Sv: Attackerad av "självmords Chihuahua".

För det var minsann inte samma sak med små hundar för de kan inte skada nån.. Jo tjena en tand som river upp på fel ställe kan ge ärr den med, och framförallt göra personen/barnet hundrädd för livet och hur kul är det??
Jag blev ju biten av min tax så att jag fick sy nio stygn i ansiktet..så jodå, det kan ta skada för blodet sprutade av bara h-e. Å andra sidan har taxar väldigt kraftiga käkar och är dessutom större än chihuahuor. Men som du säger. Det är en principsak och bett i rätt del är inte så gulligt alla gånger.
 
Sv: Attackerad av "självmords Chihuahua".

om din hund blir skadad mer eller mindre beroende på vad för annan hund som biter den förstår jag också.

Frågan är vilket överseende DU har eller den andra hundens ägare har, beroende på ras.

Jag har själv en liten hund, dock inte så liten som vavva, men jag vill då rakt inte att någon hund ska springa fram till min hund, oavsett ras. Han säger ifrån, han tror själv att han är en bjässe ibland.
Men han startar inga bråk, det kan ju bero på att jag har koll på honom också och släpper honom inte hursomhelst där jag vet att jag inte har 100% koll på honom.


MrsScabtree: Då kan vi konstatera nu att det finns TVÅ småhundar i det här avlånga landet som inte zickzackar över gångbanan eller vrålar i kopplet vid hundmöte. ;)
 
Sv: Attackerad av "självmords Chihuahua".

Håller med, ibland blir jag lite mörkrädd på det forumet och i andra småhundstillhåll :crazy:

Just den tråden du nämner så blev jag chockad av folks ståndpunk, trodde inte det faktiskt.
 
Senast ändrad:
Sv: Attackerad av "självmords Chihuahua".

kl*

förstår inte ens hur du tänker när du ställer frågan? jag menar, jag som tex väger 55 kilo kan få en häst på 500 kilo att lyda minsta vink utan problem! djur har inte koll på storlek är min slutsats :p

jag har oxå en liten hund och hon är minst lika stor som en björn, tur att matte är större ändå! hon lyder min minsta vink, går alltid lös, om man möter nån så går hon automatiskt fot.

visst kan man ha en aggresiv hund, men då måste man ha koll på den!
 
Sv: Attackerad av "självmords Chihuahua".

om din hund blir skadad mer eller mindre beroende på vad för annan hund som biter den förstår jag också.

Frågan är vilket överseende DU har eller den andra hundens ägare har, beroende på ras.

Jag har själv en liten hund, dock inte så liten som vavva, men jag vill då rakt inte att någon hund ska springa fram till min hund, oavsett ras. Han säger ifrån, han tror själv att han är en bjässe ibland.
Men han startar inga bråk, det kan ju bero på att jag har koll på honom också och släpper honom inte hursomhelst där jag vet att jag inte har 100% koll på honom.


MrsScabtree: Då kan vi konstatera nu att det finns TVÅ småhundar i det här avlånga landet som inte zickzackar över gångbanan eller vrålar i kopplet vid hundmöte. ;)

Jag skrev just det, att även om man blir arg så är det lite lättare att ha överseende när det är en liten hund som springer fram, eftersom min inte blir skadad. Däremot blir jag förbannad över att de uppenbarligen skiter i sin hunds hälsa och att min hund riskerar att hamna på löpsedlarna som mördarhund. Men jag förstår varför ts kunde se det komiska i det på ett sätt hon inte hade om det hade varit en lika förbaskad rottweiler för då hade hon kanske suttit på blå stjärnan med hunden på operationsbordet istället för att skriva ett kul inlägg.
 
Sv: Attackerad av "självmords Chihuahua".

Aha då förstår jag, jag läste det som att din hund "inte bryr sig" :D
 
Sv: Attackerad av "självmords Chihuahua".

Även han bryr sig mindre om han blir biten av chihuahua än av en rottis. Han har mer överseende med en dryg liten hund än en dryg jämnstor.
Men även han tappar förr eller senare tålamodet.
 
Sv: Attackerad av "självmords Chihuahua".

Men jag förstår varför ts kunde se det komiska i det på ett sätt hon inte hade om det hade varit en lika förbaskad rottweiler....

Tänkte bara poängtera lite här.
Såvida ingen akut gjort ett könsbyte på mig medans jag sitter här, så är jag kille:p

/Tobbe
 
Sv: Attackerad av "självmords Chihuahua".

Tänkte bara poängtera lite här.
Såvida ingen akut gjort ett könsbyte på mig medans jag sitter här, så är jag kille:p

/Tobbe

Satt just & funderade på hur du skulle ställa dig till ditt nya könsbyte här på forumet.. :D

Kan tillägga att min stora vavva också går fint vid sidan och är klockren på inkallning osv, så alla med vavvor har inte en kamikaze som kutar runt som den vill! ;) Inte Ainons heller om jag förstått det rätt!
 
Sv: Attackerad av "självmords Chihuahua".

blir din hund biten ofta? låter så när du skriver :o


ja jag antar att om hundar kan se skillnad på färger (ljus eller mörk) så även på storleken..
 
Sv: Attackerad av "självmords Chihuahua".

blir din hund biten ofta? låter så när du skriver :o


ja jag antar att om hundar kan se skillnad på färger (ljus eller mörk) så även på storleken..

Han är inte den som muckar i onödan, men försöker nån trycka till honom så försvarar han sig.

Jag har bott i områden med mycket lösa hundar, och jag märker hur han beter sig när hundar tex gör utfall i koppel.
Jag fick montera bort chihuahua skrället tre eller fyra gånger från ansiktet på min...
Min hund brukar mest se överlägsen ut när de små gör utfall eller kommer kutande "TROR du verkligen att du har en chans, liksom" men efter andra gången med cihuahuan började han bli irriterad.

Men när grannens rottis kom farande och skulle hugga honom tände han däremot till rejält. Det är helt klart mer provocerande för honom med en stor tyken hund än en liten.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 277
Senast: Shark
·
Övr. Hund Jag undrar lite vad som gäller i den här situationen. Vi bor ju på gård, lantligt. Har en grusväg in till just våra hus från mindre...
2
Svar
23
· Visningar
3 711
Senast: Swat
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: Gnist
·
L
Övr. Hund Flera trådar har vart uppe om det här med lösa hundar som kommer fram och att folk släpper fram sina hundar att hälsa. Jag var ute nu...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: Blandrastik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp