Attackerad av "självmords Chihuahua".

Sv: Attackerad av "självmords Chihuahua".

:D Hihi ett roligt skrivet inlägg om ett ganska vanligt problem tyvärr..:crazy:
Att bete sig som den lilla chihuahuan gjorde är oacceptabelt. Spelar ingen roll om hunden är liten eller stor. Den kan ju faktiskt orsaka skada även fast den är liten..

Sen det att hunden inte vet sin storlek kan nog stämma.. Vi hade en chihuahua när jag bodde hemma, känns som hundra år sedan..:p
Men den lilla krabaten var superkaxig. Han styrde över alla hundar oavsett ras och storlek. Det var många ggr han försökte flyga på andra hundar. En gång smet han för mig. Jag var 12 då, ingen ursäkt men ändå.. och ta mig f*n hoppade han på en schäfer.. Hade schäfern kunnat så hade han nog bara skrattat åt den lilla råttan. Min vovve klarade sig undan pga att den schäfern var så snäll. :)
(Chihuahuan var för övrigt en väldigt trevlig och väluppfostrad hund)

Även min mormors bichon frisè är kaxig mot större hanhundar. Flög på mina två en gång. Som tur var så tryckte min belgare "bara" ner han, min den lilla nöten gav sig inte förrän jag fick gå imellan.
(Mormors hund är inte ngt vidare uppfostrad.. han har fått gjort vad han velat hela sitt liv. Men han är snäll och skulle aldrig drömma om att vara "elak" mot vare sig mormor eller ngn annan person..)
 
Sv: Attackerad av "självmords Chihuahua".

O vänta, där är ngt som rör sig, eller är det ett löv i vinden, eller...



Ner med handen o försöka stoppa, o vad gör kräket, jo hugger efter mina fingrar.



Maken till etterigt litet sattyg har jag nog aldrig sett....



/Tobbe

:rofl: Det DÄR gjorde helt klart min dag! Jösses! :D
 
Sv: Attackerad av "självmords Chihuahua".

Tycker ofta det är de små hundarna som är "käftiga",skäller och är kaxiga.Kan det vara så att många småhundsägare inte är lika noga med att "uppfostra" hunden för att den är lättare att hålla än en större?Flera gånger har jag hört ägare till små hundar "säga till dem när de uppför sig illa" med mild stämma:Men lilla hunden,inte göra sådär....

Ja det är väl ofta där det brister.
Det är oftast inte hunden det är fel på, utan ägarens sätt att uppfostra. "Det är ju såå mycket enklare att uppfostra en liten hund", har jag fått höra :smirk:. Enklare ska man väl veta att det inte är, men många har mer överseende med en otrevlig och taskigt uppfostrad småhund, än om det skulle vara en större hund med samma beteende.

Har själv en rottweiler, och en yttepytteliten hund. Två tuffa individer, en hane och en tik. Båda med ett enormt självförtroende och tuffa som tusan, men också uppfostrade BÄGGE två och är fantastiskt lydiga och samarbetsvilliga!!

En chihuahua-korsning var lite väl kaxig mot rotterilern en gång. Rottisen gjorde inget då, men har inte glömt vad som hände, så varje gång man möter denne lille sak, vill Dusty inget annat än att ta sig fram till den lilla skiten och "göra upp". Såklart får han inte gå fram, och gör det inte heller, men skulle den lille ta sig lös, och komma fram till Dusty, så vågar inte jag ens tänka på vad som skulle kunna hända :cool:
 
Sv: Attackerad av "självmords Chihuahua".

Kan tillägga att min stora vavva också går fint vid sidan och är klockren på inkallning osv, så alla med vavvor har inte en kamikaze som kutar runt som den vill! ;) Inte Ainons heller om jag förstått det rätt!
Min är superlydig. Sen har hon ju ingen större arbetsvilja till att tävla bruks, men det är en helt annan femma. Vi har gått lydnadskurser, spårkurs (där hon var superduktig) och agilitykurser. Vi tränar fortfarande lydnad och agility. Spår är så mycket jobb med så det har jag inte orkat med. :)
 
Sv: Attackerad av "självmords Chihuahua".

Stallägarna där jag har min häst har en riktig KamikazeDvärgPincher.
Den har flugit på min hund (30 kg amstaff) flera gånger. :crazy:
Första gångerna var det "Det här är MIN gård, och det är JAG som bestämmer", DPn markerade bara, och min tik slängde sig ned i undergiven ställning och pep...
För nån månad sedan kom den dock rusande som ett skott ut i stallet, jagade ut min hund, och innan jag hann efter dem hör jag hur min hund piper. Hon kommer springande med svansen mellan benen, och efter att jag kollat igenom henne hittar jag flera småsår. Det var förvisso bara "rispor" av DPns tänder, men hon var rejält uppskakad. Som tur är så är hon hård i skallen och skakade snabbt av sig händelsen...
DPn har dessutom attackerat Tuaphuas pappisar flertalet gånger, och de är inte hårda i skallen, och är numer livrädda för DPn :(
I kontraktet på stallplatsen står det att snälla hundar får medtagas, och då tycker man ju att man ska kunna ta med sig sin snälla hund dit utan att den riskerar att bli påhoppad av en mordlysten DP...
Svarar min hund tillbaka så är det no more Dvärg Pincher, och då är det ju jag som får skit :(
 

Liknande trådar

M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 276
Senast: Shark
·
Övr. Hund Jag undrar lite vad som gäller i den här situationen. Vi bor ju på gård, lantligt. Har en grusväg in till just våra hus från mindre...
2
Svar
23
· Visningar
3 711
Senast: Swat
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: Gnist
·
L
Övr. Hund Flera trådar har vart uppe om det här med lösa hundar som kommer fram och att folk släpper fram sina hundar att hälsa. Jag var ute nu...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: Blandrastik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp