Bukefalos 28 år!

Avd B, Ponny + äldre ryttare?

Freja_

Trådstartare
Har fått så många olika svar på den här frågan så jag tänkte att jag ställer den här, har inte tillgång till TR just nu.

Hur är det med Avd B, får jag som 19-åring tävla min 8-åriga B-Ponny i avd B? Och ja, det ser proportionerligt (stavning?) ut.

tacksam för snabbt svar! :bow:
 
Sv: Avd B, Ponny + äldre ryttare?

asså igentligen så är väl ungponny åldersgränsen 7 år? Men jag fick rida en vi känners b-ponny som är 9år, och jag är 14 i avd. b.. men den hade aldrig någonsin tävlat förrut, och ägarna till ponnyn frågade och domaren(?) sa att dom tre första tävlingarna kunde jag få tävla hästen, så den fick lite rutin så hästen igentliga ryttare som är 8 år kunde tävla den ;P men jag veet inte (A)
 
Sv: Avd B, Ponny + äldre ryttare?

Inte B-ponny. B-ponny får man inte rida på hopptävlingar om man är äldre än 13 år. (Dressyr och ft 14 år.)
C- och D-ponny har inga åldersgränser på vare sig ponny eller ryttare i avdelning B.

Men för att svara på din fråga. Nej, du får inte tävla din B-ponny i hoppning, dressyr eller ft.
 
Sv: Avd B, Ponny + äldre ryttare?

En åttaårig ponny får tävla i avd. B, men på b-ponny får inte ryttaren vara äldre än 13 år i hoppning.
 
Sv: Avd B, Ponny + äldre ryttare?

C- och D-ponny har inga åldersgränser på vare sig ponny eller ryttare i avdelning B.

Menar du att jag kan tolka detta som att jag får rida elevens istadiga D-ponny i avd B trots att jag passerat dubbla åldersgränsen (nästan:angel:)?

Att jag får rida ungpony vet jag men i praktiken skulle det som du beskriver det kunna vara ett sätt för överårig ryttare att få fortsätta tävla sin ponny om man nöjer sig med att bara rida avd B??
 
Sv: Avd B, Ponny + äldre ryttare?

Det är en av de smartaste TR-ändringarna som någonsin gjorts tycker jag. (Tråkigt bara att B-ponnyerna tappades bort. Nu får inte överåriga rida ens unga B-ponnyer i avdelning B :mad: )
 
Sv: Avd B, Ponny + äldre ryttare?

Det är en av de smartaste TR-ändringarna som någonsin gjorts tycker jag. (Tråkigt bara att B-ponnyerna tappades bort. Nu får inte överåriga rida ens unga B-ponnyer i avdelning B :mad: )

Nä, det är faktiskt riktigt dåligt. Det finns ju iallafall en handfull vuxna ryttare som utan problem kan rida och utbilda B-ponny.
 
Sv: Avd B, Ponny + äldre ryttare?

Jepp, behöver ju inte ens vara vuxna. Kan ju vara en 14-årig syster eller bror som har ett småsyskon som fått problem med sin B-ponny, t.ex.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 794
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 570
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 153
Senast: Pyrran
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp