Avsluta en dålig vana.

Usch.. samma här! Minst en Celsius per dag men ofta två :crazy:
På morgonen har jag det som motivation för att klara av jobbdagarna. Sen blir det inte mycket godis annars och vatten dricker jag mycket!

Men jag borde verkligen ha dagar utan energidryck. Detta har pågått i år..

Skäms och gömmer burkar.
Sen är det VÄLDIGT vanligt på mitt jobb så det där ”pschtt” ljudet hör man titt som tätt
 
Det där funderar jag också på med jämna mellanrum! Det vore ju mycket mer tidseffektivt att bara PANG gå upp ur sängen så fort jag vaknar. Men det är samtidigt lite skönt att få vara lite rebellisk och bara "nä jag tänker inte gå upp nu bara för att du säger det, snooooooze :D"
Jamen precis! Jag älskar egentligen att snooza! Det håller dock på att driva min sambo till vansinne, för han behöver egentligen inte gå upp förrän en timme efter att min klocka ringer första gången, så för honom är det ju lite småirriterande att bli väckt tre gånger under den sista timmen sömn :angel: Så det vore mest för hans skull som jag skulle prova, men även för att jag läst om folk som blivit mycket piggare av att sluta snooza. Jag är fortsatt skeptisk dock...
 
Jamen precis! Jag älskar egentligen att snooza! Det håller dock på att driva min sambo till vansinne, för han behöver egentligen inte gå upp förrän en timme efter att min klocka ringer första gången, så för honom är det ju lite småirriterande att bli väckt tre gånger under den sista timmen sömn :angel: Så det vore mest för hans skull som jag skulle prova, men även för att jag läst om folk som blivit mycket piggare av att sluta snooza. Jag är fortsatt skeptisk dock...

+ @zassoo Jag slutade ju snooza för ett par år sen och klarade hålla mig under 1 år ungefär, sen föll jag dit igen. Jag tycker det är jobbigt att snooza och jag tycker det är jobbigt att gå upp. Jag hatar att vara morgontrött :p Funderat på att ta tag i det igen eller i alla fall enbart snooza EN gång, inte 3-4 ggr... Skulle vilja börja gå morgonpromenader igen nu när det är ljust ute igen och då måste jag sluta snooza så jäkla länge!
 
Jamen precis! Jag älskar egentligen att snooza! Det håller dock på att driva min sambo till vansinne, för han behöver egentligen inte gå upp förrän en timme efter att min klocka ringer första gången, så för honom är det ju lite småirriterande att bli väckt tre gånger under den sista timmen sömn :angel:
Så där är det för oss - min make snoozar och jag blir störd. Tur för honom att han är världsbäst på bokstavligt talat alla andra sätt för jag haaaatar hans jävla snoozande. Överväger särboskap varenda jäkla morgon :p.
 
Har inte ens tänkt på att zsnosande räknas till en vana, dålig vana. Men ja helt rimligt är det inte med att hålla på så. Rädd att jag somnar om och sen inte vaknar förren sent om det bara är ett alarm.
 
+ @zassoo Jag slutade ju snooza för ett par år sen och klarade hålla mig under 1 år ungefär, sen föll jag dit igen. Jag tycker det är jobbigt att snooza och jag tycker det är jobbigt att gå upp. Jag hatar att vara morgontrött :p Funderat på att ta tag i det igen eller i alla fall enbart snooza EN gång, inte 3-4 ggr... Skulle vilja börja gå morgonpromenader igen nu när det är ljust ute igen och då måste jag sluta snooza så jäkla länge!
Ja, jag minns faktiskt när du sa att du skulle sluta med det för det var först då som jag kom på att man ju faktiskt inte måste trycka på den där knappen varje morgon. Men det är ju så skööönt... Kanske skulle börja med att snooze-banta lite och dra ner det till en gång istället för tre, precis som du säger!
Så där är det för oss - min make snoozar och jag blir störd. Tur för honom att han är världsbäst på bokstavligt talat alla andra sätt för jag haaaatar hans jävla snoozande. Överväger särboskap varenda jäkla morgon :p.
Mm, vi har haft en del heta diskussioner om saken också men än så länge verkar det som att även min sambo tycker att jag är värd att lida lite för! :D
 
Jag har varit beroende av energidryck för ett par år sedan. Bestämde mig på en semester att inte dricka en droppe mer. Mådde faktiskt ganska dåligt när jag slutade och var väldigt "trött", att sova mkt var perfekt eftersom det var en "vila upp mig" semester. Bra kost och ngn kaffe då och då fungerar jättebra för mig i nuläget, har aldrig känt ngt sug efter att dricka energidryck igen. Mådde för övrigt inte bra av dem heller, blev yr, fick hjärtklappning osv.
Det låter lovande! Precis, det är bieffekten jag får om jag dricker dom! Hemskt!
Usch.. samma här! Minst en Celsius per dag men ofta två :crazy:
På morgonen har jag det som motivation för att klara av jobbdagarna. Sen blir det inte mycket godis annars och vatten dricker jag mycket!

Men jag borde verkligen ha dagar utan energidryck. Detta har pågått i år..

Skäms och gömmer burkar.
Sen är det VÄLDIGT vanligt på mitt jobb så det där ”pschtt” ljudet hör man titt som tätt
Jag har absolut använt dom på förmiddagen för att "komma igång"! Men nu är jag på dag ett utan. :D skulle ha vikt ner mig om jag inte hade varit tvungen att erkänna i den här tråden.. :angel::laugh:
 
Mm, vi har haft en del heta diskussioner om saken också men än så länge verkar det som att även min sambo tycker att jag är värd att lida lite för! :D
Vi har inte ens diskuterat det tror jag, är mest jag som ligger och muttrar för mig själv :D.
 
Jag har absolut använt dom på förmiddagen för att "komma igång"! Men nu är jag på dag ett utan. :D skulle ha vikt ner mig om jag inte hade varit tvungen att erkänna i den här tråden.. :angel::laugh:

Imorgon ska jag inte dricka någon!

Tycker inte det är SÅ farligt egentligen men jag mår faktiskt inte bra av dem :yuck:
Så jag vill verkligen minska på det!
 
Jag har börjat dra ner sen några dar tillbaka. Det går ganska bra. Småätandet är lite svårare. Där har jag knappt minskat nått alls. Lite svårt då jag har mediciner som gör mej hungrig. Blir nästan aldrig mätt långvarigt.
 
Jag har ju problem med läsk och ... eh nä det har inte gått så bra den här veckan nu när jag tänker på det. Åt hamburgare från max i förrigår (pga strömavbrott hemma vid middagstid) och då drack jag ju en mellan Cola... Igår tog jag åtminstone en liten flaska Fanta zero, det är iallafall bättre än en vanlig.
Men jag har hållit mig från att dricka läsk till lunchen på jobbet iallafall! :up: Bara tråkigt att smoothien osv som jag dricker då är dyrare, jag tar då en macka och smoothien är mera mättande än vatten.

Kom på en till ovana, jag köper alldeles för ofta lunch på jobbet. Behöver ta med mera hemifrån osv, det blir dyrt i längden! Den här veckan tog jag iallafall med rester två gånger! :up: Och drack vatten till det :up:

Imorgon är det dock fredag, då börjar min läskhelg! :angel::d Och fredagsgodis :love:

Apropå energidryck, de har börjat sälja en röd smoothie på pressbyrån som heter energi smoothie (innehåller kaffebönor dvs koffein) och den hjälper faktiskt lite! Jag önskar att jag kunde få tag på det i storflaska så att jag kunde dricka det varje morgon :love: köpte en idag för att ha imorgon.
 
Jag har också "problem" med snoozande men då det bara stör katten så ignorerar jag det för nuet :angel: för övrigt har jag en ovana med för få sovtimmar också, råkar så lätt bli sömnig på jobbet när det är lugnt framför datorn....

Asch, hela jag är en ovana :rofl:
 
Jag äter alldeles för mycket godis. Alltså jag jobbar på att gå ner i vikt och sabbar det av att äta godis var och varannan vecka. Det är inte så att det är varje dag eller varje helg men det är ändå för ofta för när det blir så finns inte lagom. Det blir svinmycket! Så det skulle jag behöva bryta. Typ äta en morot i stället eller nått :o

Annars går det fortsatt bra med icke snusande, läskdrickande och energidrycker. 2 år 2 månader och 2 dagar idag för att vara exakt :angel:
Jag kan verkligen sakna min Burn lemonice ibland men....skall inte falla dit.
 
Egentligen skulle jag kunna minska på godiset... Jag äter det på helgen mest för att ha något att småäta på kvällarna. Och så är det gott. Men jag tar en del godistuggummin som jag inbillar mig gör att det inte hamnar lika mycket i magen.
Sockerfria tuggummin fungerar inte lika bra tyvärr, alltför laxerande för att tugga på lika mycket som jag gör på godiset. Annars börjar jag tugga på naglar och allt annat jag kommer åt :crazy:

Hur gör ni som har besvär med småätande, bryter ni ovanan helt eller byter ni till nyttigare alternativ? Vad isåfall?
(Jag har just ätit upp vindruvor ikväll :laugh: de är åtminstone söta.)
 
Egentligen skulle jag kunna minska på godiset... Jag äter det på helgen mest för att ha något att småäta på kvällarna. Och så är det gott. Men jag tar en del godistuggummin som jag inbillar mig gör att det inte hamnar lika mycket i magen.
Sockerfria tuggummin fungerar inte lika bra tyvärr, alltför laxerande för att tugga på lika mycket som jag gör på godiset. Annars börjar jag tugga på naglar och allt annat jag kommer åt :crazy:

Hur gör ni som har besvär med småätande, bryter ni ovanan helt eller byter ni till nyttigare alternativ? Vad isåfall?
(Jag har just ätit upp vindruvor ikväll :laugh: de är åtminstone söta.)

Jag aktiverar mig. Enda som hjälper för mig!
Jag kan inte hålla mig ifrån det om jag sitter still. Sen ser jag till att äta ganska mycket mat och även då brukar suget avta.

Går en promenad med hunden! Sorterar nått eller börjar storstäda :D t.ex
 
Egentligen skulle jag kunna minska på godiset... Jag äter det på helgen mest för att ha något att småäta på kvällarna. Och så är det gott. Men jag tar en del godistuggummin som jag inbillar mig gör att det inte hamnar lika mycket i magen.
Sockerfria tuggummin fungerar inte lika bra tyvärr, alltför laxerande för att tugga på lika mycket som jag gör på godiset. Annars börjar jag tugga på naglar och allt annat jag kommer åt :crazy:

Hur gör ni som har besvär med småätande, bryter ni ovanan helt eller byter ni till nyttigare alternativ? Vad isåfall?
(Jag har just ätit upp vindruvor ikväll :laugh: de är åtminstone söta.)
Jag småäter absolut. Jag försöker undvika att ha hemma onyttigt, för då äter jag upp det. Så karaktär i butiken är det enda som fungerar för mig :laugh: brukar köpa hem nyttigt snacks. Typ ost, nötter, och så har jag lite 86% choklad också. Den kan jag faktiskt ta en bit av och vara nöjd! Är farligast på chips och glass. Godis har jag slutat med!
 
Jag måste sluta med osunda belöningar - framförallt godiset! ”Jag är värd lite godis” och så är småätandet igång. Köpte godis som jag skulle ha till lördagen men jag åt godis både i onsdag och idag och kommer säkerligen äta imorgon också. :banghead:
 
Jag småäter absolut. Jag försöker undvika att ha hemma onyttigt, för då äter jag upp det. Så karaktär i butiken är det enda som fungerar för mig :laugh: brukar köpa hem nyttigt snacks. Typ ost, nötter, och så har jag lite 86% choklad också. Den kan jag faktiskt ta en bit av och vara nöjd! Är farligast på chips och glass. Godis har jag slutat med!
Solrosfrön har jag börjat gilla men det är väl rätt feta frön va? :cautious: Ost och choklad är jag inte så förtjust i :banghead: Det är typ bara socker (och fett med tanke på fröna och chipsen) som duger för mig tydligen :meh:
Jag kan ibland ha karaktär i butiken men det hemska är ju när man sitter hemma och inte har något när man blir galen av sug efter något. Typ som abstinens.

Det jag undrar är om det skulle vara bättre att ha något gott hemma hela tiden och då bara ta av det när jag känner det där riktiga suget istället för att äta fredagsgodis. Men frågan är ju om det blir mindre i slutresultatet än om jag fortsätter som jag gör ... Det kan ju lika gärna betyda att jag börjar äta varje kväll istället :cautious:

Disciplin, vad är det? 🙄
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 238
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 201
Senast: Grazing
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 838
Senast: Barbabelle
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 534
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp