B*rjes vs. H**ks padd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Asterix
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 043
A

Asterix

Vad är de för skillnad på B och H´s fårskinns paddar ? Något mer som skiljer mer än priset? :bow:

Sv: B*rjes vs. H**ks padd

Börjes har jag hört är "sladdrig" och tunn. Men har själv aldrig kännt på den. Hööks hade jag funderingar på men tyckte det kändes som en pappskiva som foder... Den kändes stum ochhård så jag köpte en Christ istället :love:

Bättre att satsa på en pad med kanal för ryggraden, som tex Mattes.

Vad jag har hört, är ingen av dem något att ha.

Håller med om att man helre ska sattsa på Mattes fårskinspaddar.... jätte fina och har för mig att de bara kostar 750 kr (kan vara fel)..... :bump:

mattes är ett tyskt märke, finns bla på ridin och stenbergs läder i sthlm. Jag har en pad och en vojlock från dem, bägge med kanal. Superkvalité och går att tvätta i maskin utan problem. Padden gick på 900 och vojlocken på 1100 tror jag

Doneloge skrev:
Håller med om att man helre ska sattsa på Mattes fårskinspaddar.... jätte fina och har för mig att de bara kostar 750 kr (kan vara fel)..... :bump:

Jaha.. men vart får man tag på dem då?

finns nån av dem på nätet...bor ju liksom en bit ifrån sthlm...örebro...ja, en liten lätt bit...hehe...

Liknande trådar

Utrustning Ska införskaffa ett anatomiskt träns av typen micklem. Någon som vet vad skillnaden är på micklem och liknande från h**ks typ modellerna... 2
Svar
23
· Visningar
3 238
Senast: Dopy
·
Utrustning Kusen min har en utprovad Tekna S-line dressyr, köpte den i vintras en känner just nu att jag ångrar valet lite grann att jag köpte en...
Svar
1
· Visningar
1 215
Senast: Buck
·
Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
4 003
Senast: Barrel
·
Utrustning Vilken är bäst till en dressyrsadel ? Jag är lite urkurs med häst utrustning just nu och därför som jag frågar er vad som är bäst ! De...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: bejkonfis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?