Bukefalos 28 år!

B-vitamin för ponnyer

_Runaway_

Trådstartare
Blev lite förvånad när jag gick in på en internetbutik för häst, när jag såg att de har "B-vitamin för ponny". Någon som har en vettig förklaring, eller är det ett säljknep för att sälja desa gulliga burkar med en tecknad häst på?
 
Sv: B-vitamin för ponnyer

Jag undrade precis samma sak när jag såg det, priset var det ju ingen skillnad på heller...

Vilket ska jag ha till min totte då? En ponnyras som råkat bli över ponnyhöjden ;)
 
Sv: B-vitamin för ponnyer

Ja, jag känner mig nästan lite dum som ger min ponny vanliga, förstår ni, VANLIGA b-vitaminer! :eek: Han vill ju ha en rosa burk.
 
Sv: B-vitamin för ponnyer

Jag då som har en häst med ponnymått, vad ska han äta? För stora hästar enligt hans ras (varmblodstarvare) eller efter hans höjd som är 145 cm.
 
Sv: B-vitamin för ponnyer

För att inte tala om hur jobbigt det blir för islänningarna, en "storhästras" i ponnyformat.
 
Sv: B-vitamin för ponnyer

det var äppelsmak på b-vitaminer för ponny och ingen smak på b-vitaminer (för häst)

så det kanske bara är döpt till för ponny just för att det är med smak
 
Sv: B-vitamin för ponnyer

ungefär som hovlacket jag hittade med jordgubbslukt, det var också riktat till ponny :rofl:
 
Sv: B-vitamin för ponnyer

De hade Glukosamin, MSM och E-vitaminer i den butik som jag var i.;)
Även B-vitamin för Ponny och B-vitamin för Stor häst...:D
Min pålle vill ha blå burk...:d
 
Sv: B-vitamin för ponnyer

Men tänk om man ger detta till en stor-häst istället, ja då får man väl gå tillbaka med den och säga "tyvärr så kan jag inte använda detta då jag inte har en ponny utan en häst, att jag inte läste ordentligt... Var finns häst B-vitaminet då... Jaha... tack, tack. morsning korsning..."
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Min tränare tyckte att vi skulle börja ge vår ponny E-vitamin då hon går ganska hårt i nuläget. Jag har för mig att E-vitamin och...
Svar
9
· Visningar
1 043
Senast: Karoliten
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
100
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 276
Senast: Juli0a
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 742
Senast: Johannna1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp