Babyskydd pch bilbarnstolar

Bukefalos 30 år!

Om man inte alltid vill sitta bak som vuxen kan det ju bli ett problem.
Vi har Stretch och den fungerar i båda våra bilar. Men det är absolut trångt att sitta framför.

Hmm. Du kan ha en poäng där. Jag tänkte att jag kommer alltid sitta bak med honom, men när han blir äldre lär han ju klara sig fint själv där bak.
Men frågan är om "sova nu" överglänser "bekvämt sen" som min man sa. För känns som om be safe var lite bättre för barnet att sova i, eller? Eller kanske ingen större skillnad? Hur var det med huvudet, faller det framåt i be safe?
Lite allmänt riktat, inte bara tusen frågor till dig.

Hmm. Du kan ha en poäng där. Jag tänkte att jag kommer alltid sitta bak med honom, men när han blir äldre lär han ju klara sig fint själv där bak.
Men frågan är om "sova nu" överglänser "bekvämt sen" som min man sa. För känns som om be safe var lite bättre för barnet att sova i, eller? Eller kanske ingen större skillnad? Hur var det med huvudet, faller det framåt i be safe?
Lite allmänt riktat, inte bara tusen frågor till dig.

Tycker inte vi haft mycket problem med att huvudet fallit framåt.
Har man det kan man se till att bältet ligger tight mot kroppen, nackstödet är på korrekt höjd samt använda bältesspännare.

Vårt barn har åkt mestadels själv bak. Aldrig varit några bekymmer. Jag har åkt många turer med henne själv hem till min mamma. Tre timmar enkel väg.
Hade aldrig orkat åka bak jämt 😅😅.

Vårt barn har åkt mestadels själv bak. Aldrig varit några bekymmer. Jag har åkt många turer med henne själv hem till min mamma. Tre timmar enkel väg.
Så gjorde vi med. Nu är hon 15. Men från första dagen åkte hon själv bak. Var aldrig några problem. Annars hade man blivit väldigt låst med att bara kunna åka bil om man är flera i bilen.

Tycker inte vi haft mycket problem med att huvudet fallit framåt.
Har man det kan man se till att bältet ligger tight mot kroppen, nackstödet är på korrekt höjd samt använda bältesspännare.

Så gjorde vi med. Nu är hon 15. Men från första dagen åkte hon själv bak. Var aldrig några problem. Annars hade man blivit väldigt låst med att bara kunna åka bil om man är flera i bilen.

Tack båda två.

Igår var min man till butiken och fick hjälp och de kom fram till då att en Be Safe verkar vara den som passar bäst för våra behov. Min man tyckte den kändes bäst, genomtänkt och rejäl plus att man får de där extra finesserna som Max har.
Men jag ska försöka ta mig till butiken idag jag med och ta en titt innan vi köper.
Det var bra rabatt nu så det är ju nice, men ska ju inte göra nåt förhastat.
Jag tänker att jag kan sitta bak, om det nu inte skulle gå att sitta fram. Vi har iaf en Ford Focus, den är ju inte superliten. Sen bör han ändå kunna sitta själv också, man får väl öva på det. Det blir inga längre sträckor skulle jag tro. Men visst, känns abstrakt att planera för 6-7 år framåt, men i vår vardag just nu rör vi oss inte så långt och då vid ev längre sträckor kan jag ju sitta bak iaf.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka