Badklädsaktiviteter med arbetskollegor

Fast de är väldigt hållbara, i två bemärkelser: Mitt ena par fjällräven byxor, inköpta i slutet på 1990-talet, är fortfarande i användning, och (nästan) hela. Fickornas kanter är lite fransiga, och så har det elastiska nere vid tryckknapparna där man drar år runt (lundhags-)kängorna blivit mindre elastiskt. Då används dessa byxor nästan dagligen under delar av året, och har alltså använts så under 20-års tid! Byxorna funkar både till vandring i skog och mark, till skidåkning, vid jakt, och som bra byxor med mycket fickor när man kör häst i skogen...

Snacka om miljövänligt! Och inte dyrt alls, om man slår ut inköpskostnaden på 20 år, snarare än på en säsong...

Exakt samma modell finns att köpa nu också.

När fransarna vid fickorna började komma för ett par år sedan, köpte jag ett par exakt likadana igen...
Jag räknar med att ha dem ungefär lika länge...
Det betvivlar jag inte att de är. Just det bidrar dock inte alls till att ta udden av den ordentlighet som just i Lund har en tendens att bli mig lite övermäktig.
 
Ja det flygs dit. Vi i Malmö håller på att lobba starkt för att vi ska få åka tåg till Stockholm nästa år :) Och om man vill diskutera mitt företags konferens mer är man välkommen att starta en egen tråd om det :D
Ja, det var verkligen inte min mening att utveckla mig ang din arbetsgivare. ;) Jag är bara lite trött på omotiverade påpekanden om något som alla vet: att flyg skadar miljön.
 
Jag har bastat med mina kollegor, både kvinnliga och manliga, flera gånger.
Dock inte näck (det har varit rätt obekvämt) utan i badkläder/badlakan.
Hade absolut hängt med på badaktivitet med det gänget!

Dela rum med kvinnlig kollega hade jag gjort utan att blinka (rätt obrydd om vem jag sover med, brukar kunna sova gott ändå 😊👌). Hade kunnat bo med mina manliga kollegor också tror jag. Men gärna i enkelsängar då...
 
Jag kör stenhårt på #nobodyshame och badar glatt och visar mig i badkläder där det är tillfälle, spelar ingen roll om det är kollegor eller andra människor. Min mage får dallra bäst den vill och celluliterna skäms jag inte heller över. Jag vet att jag ser rätt så bra ut för min ålder så jag är trygg med mig själv.
 
Förutom att jag inte äger några badkläder och skulle behöva köpa så skulle det hänga på vad det är för aktivitet om jag skulle köpa och vara med eller inte. Spa=ja
Simhall=nej
Vattensport = vet inte, troligen nej.

Egna erfarenheter gör att jag känner mig bekvämare med enbart män än enbart kvinnor så spa med 15 kvinnor hade jag troligen tackat nej till, eller vilken aktivitet det än må bara.
 
Jag kör stenhårt på #nobodyshame och badar glatt och visar mig i badkläder där det är tillfälle, spelar ingen roll om det är kollegor eller andra människor. Min mage får dallra bäst den vill och celluliterna skäms jag inte heller över. Jag vet att jag ser rätt så bra ut för min ålder så jag är trygg med mig själv.
Om #nobodyshame gällde hundraprocentigt så hade det väl inte spelat någon roll huruvida du ser rätt bra ut för din ålder för att du ska kunna vara trygg med dig själv?
 
Uppdatering.
Jag badade inte men eftersom det inte fanns något annat alternativ än att hänga ensam på rummet och en stor del av poängen var att vi skulle umgås så drog jag en morgonrock över kläderna och följde med in på spat/badet. Sen satt jag där ensam i en solstol och drack en cider medan alla kollegor umgicks och pratade i en bubbelpool en bit bort.

Kan tycka så här i efterhand att bad som social aktivitet inte är så lyckat när det är så skev könsfördelning och att man kanske borde tänka på det till nästa gång.
Eller är det "mitt problem" som inte ville krypa ner i bubbelkoppen med 10 manliga kollegor?
 
Uppdatering.
Jag badade inte men eftersom det inte fanns något annat alternativ än att hänga ensam på rummet och en stor del av poängen var att vi skulle umgås så drog jag en morgonrock över kläderna och följde med in på spat/badet. Sen satt jag där ensam i en solstol och drack en cider medan alla kollegor umgicks och pratade i en bubbelpool en bit bort.

Kan tycka så här i efterhand att bad som social aktivitet inte är så lyckat när det är så skev könsfördelning och att man kanske borde tänka på det till nästa gång.
Eller är det "mitt problem" som inte ville krypa ner i bubbelkoppen med 10 manliga kollegor?
Nej det är inte ditt problem.
 
Uppdatering.
Jag badade inte men eftersom det inte fanns något annat alternativ än att hänga ensam på rummet och en stor del av poängen var att vi skulle umgås så drog jag en morgonrock över kläderna och följde med in på spat/badet. Sen satt jag där ensam i en solstol och drack en cider medan alla kollegor umgicks och pratade i en bubbelpool en bit bort.

Kan tycka så här i efterhand att bad som social aktivitet inte är så lyckat när det är så skev könsfördelning och att man kanske borde tänka på det till nästa gång.
Eller är det "mitt problem" som inte ville krypa ner i bubbelkoppen med 10 manliga kollegor?
Nej. Det är sannerligen inte ditt problem.
 
Jag skulle själv vara med. Oavsett könsfördelning. Jag känner mig INTE 100% bekväm med min rätt så feta kropp, MEN envisas med att säga till mig själv att ”så här ser jag ut nu och det är okej, kroppen fungerar och är frisk, det är ingen skönhetstävling”. Numera är det knappast trekantsbikini som gäller, som för 30 år sen...;) istället är det rejäla svarta abecita-byxor, höga i midjan och en tankini-topp som ser ut som ett linne.

MEN det är ju jag det. Jag inser o vet att alla inte vill/klarar det och skulle nog inte rekommendera en sån aktivitet för arbetsgrupper i första hand, i varje fall inte om det var blandade kön.

Var tvungen att tänka efter o inser att jag en gång varit på spa o badat bubbelpool med ett arbetslag - vi var bara kvinnor. Har också en gång badat vedeldad tunna med arbetslag, jag + två kvinnor. Mannen i vårt arbetslag avstod, men sa att det berodde på hans problem med ”vita fingrar” (detta var senhöst o man skulle ju gå i badkläder en kort bit utomhus till tunnan).
 
Uppdatering.
Jag badade inte men eftersom det inte fanns något annat alternativ än att hänga ensam på rummet och en stor del av poängen var att vi skulle umgås så drog jag en morgonrock över kläderna och följde med in på spat/badet. Sen satt jag där ensam i en solstol och drack en cider medan alla kollegor umgicks och pratade i en bubbelpool en bit bort.

Kan tycka så här i efterhand att bad som social aktivitet inte är så lyckat när det är så skev könsfördelning och att man kanske borde tänka på det till nästa gång.
Eller är det "mitt problem" som inte ville krypa ner i bubbelkoppen med 10 manliga kollegor?
Det är inte ditt problem. Noterade kollegorna att aktiviteten inte blev lyckad?

Mvh,
Lady_S
 
Det är inte ditt problem. Noterade kollegorna att aktiviteten inte blev lyckad?

Mvh,
Lady_S

Jag vet inte, det var ingen som sa nåt. Men jag tog upp det med ett par av dom idag att det inte kändes så lyckat med badklädesaktivitet, egentligen inte i en arbetsgrupp öht men framför allt inte när vi har så fruktansvärt skev könsfördelning som vi har. Vet inte om dom fullt ut förstod problemet för dom nämnde att alla kvinnor inte skulle ha ett problem med det och att det även finns män som skulle tycka det var obekvämt. Känns ibland som att man helst vill blunda för könsfrågan.
 
Jag vet inte, det var ingen som sa nåt. Men jag tog upp det med ett par av dom idag att det inte kändes så lyckat med badklädesaktivitet, egentligen inte i en arbetsgrupp öht men framför allt inte när vi har så fruktansvärt skev könsfördelning som vi har. Vet inte om dom fullt ut förstod problemet för dom nämnde att alla kvinnor inte skulle ha ett problem med det och att det även finns män som skulle tycka det var obekvämt. Känns ibland som att man helst vill blunda för könsfrågan.
Nej de verkar inte ha förstått alls.
 
Uppdatering.
Jag badade inte men eftersom det inte fanns något annat alternativ än att hänga ensam på rummet och en stor del av poängen var att vi skulle umgås så drog jag en morgonrock över kläderna och följde med in på spat/badet. Sen satt jag där ensam i en solstol och drack en cider medan alla kollegor umgicks och pratade i en bubbelpool en bit bort.

Kan tycka så här i efterhand att bad som social aktivitet inte är så lyckat när det är så skev könsfördelning och att man kanske borde tänka på det till nästa gång.
Eller är det "mitt problem" som inte ville krypa ner i bubbelkoppen med 10 manliga kollegor?

Men gud så hemskt! Dina kollegor låter väldigt tanklösa, jag hade skämts om jag suttit i den bubbelpoolen.

I din sits hade jag stannat på rummet nästa gång. Hellre kika på en serie på laptopen än att sitta ensam i närheten av samvaron, så att säga.
 
Jag jobbar på en brandstation, det är ju lite speciellt. Men här är det ingen som överhuvudtaget bryr sig hur någon ser ut, jag skulle lätt kunna hoppa i en bassäng med badkläder med de tex.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Behöver få skriva av mig lite nu känner jag. 2023 var ett riktigt tufft år på många sätt, orkar/kan inte gå in på allt här men liksom...
Svar
0
· Visningar
494
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 100
Senast: Pratsch
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 535
Senast: TinyWiny
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 522
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp