Bäbisleverans!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Cillavan

Nu är bebben levererad! Det blev en liten pojke som kom i tisdags och som får heta Florian.
Jag hade haft förvärkar på fredag kväll, söndag natt och måndag natt hade jag värkar hela natten. Min pappa kom för att passa Julian och tog honom med sig på morgonen och vi åkte in vid halv nio. Värkarna var ganska regelbundna men inte jättestarka. Inne vid nio, och fick en barnmorska som jag inte gillade. Hon var inte särskilt empatisk. Värkarna blev intensivare och intensivare, och vi fick vänta. De tyckte att jag skulle duscha och ta lavemang (tvärtom kanske ) men jag hann inte mellan värkarna, och äntligen fick vi komma in på ett förlossningsrum där de lämnade oss. Det var så intensivt att jag behövde lägga mig ned men då tyckte de att upp och hoppa upp och gå runt så går det fortare. Jotack, fortare än det gick hade det väl inte kunnat gå för när jag reste mig upp kom första krystvärken och jag kände hur huvudet kom! Då hade barnmorskan precis gått och sagt fortsätt nu själva, jag kommer och undersöker om en halvtimme. Jag skrek nu kommer den, och min man rusade efter dem och nu blev det fart på dem. Upp i sängen och efter nio minuter var han ute! Klockan var 11.39 så det blev ingen undersökning klockan 12 som hon hade tänkt!
Så det gick verkligen smidigt, jag sprack inget alls och han vägde 3030 och var 50 lång.
Jag känner mig otroligt fräsch och skulle i princip kunna gå ned till stallet och sadla en häst och rida (fast det ska jag inte på ett tag).Nu ligger han i famnen och är världens gosigaste och det tar evigheter att skriva med en hand.
 
Sv: Bäbisleverans!!!

Tack! Ja visst är de fina! Min mamma gnällde lite, hon tyckte båda namnen var konstiga men man vänjer sig ju.
Och mysigt ska vi ha, och har redan!
 
Sv: Bäbisleverans!!!

Grattis! Stod det blixtleverans stamplat i rumpan pa lillen nar han kom ut? ;) Visst kanns det val skont att fa "satta dit" snorkiga barnmorskor? Jag blir lite sned pa vissa typer som "jag vet minsann, jag har levererat barn sedan innan DU foddes" :devil:

Ge den lille en puss pa knoppen fran mig! :)
 
Sv: Bäbisleverans!!!

GRATTIS!!! Och fy vilken snorkig barnmorska, hualigen.
 
Sv: Bäbisleverans!!!

Nämmen hej :D

Visst var det väl du som låg utslagen på mitt vardagsrumsgolv i Lund med magen i vädret för ett tag sedan??

Grattis till bebben :bump:

/Lisa & kissen Maja
 
Sv: Bäbisleverans!!!

Grattis till bebisen!

Skönt med en smidig förlossning :bump:

Själv vaggar jag sju veckor till om allt går som det ska. Min knubbis i magen kommer att väga omkring 4,2 kg om jag går tiden ut. Liiiite mer än din :D ...

Sköt om er!!!
 
Sv: Bäbisleverans!!!

Grattis va härligt! :) :bump:

Ohh vad mysigt med en till liten :love:
 
Sv: Bäbisleverans!!!

GRATTIS! :bump: och välkommen i tvåbuspojkarklubben, här händer det saker hela tiden! :D
 
Sv: Bäbisleverans!!!

Man får gratulera :bow: ! Vad skönt att inte behöva spricka trots att förlossningen gick med raketfart. Jag blir dock lite orolig när jag läser om oempatiska barnmorskor, kan de bero på att du är andragångsföderska som de räknade med att du skulle fixa allt själv?
Jag är väldigt orolig för att få en barnmorska jag inte tycker om när jag ska föda tvillingarna, risken är att det blir rätt mycket folk i rummet ändå så man kanske känner sig som man är på cirkus (jag skulle då spela elefantens roll... :smirk: ).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
391
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 217
Småbarn Vi har en kille som blir 3 år i april och en bebis på 2 månader. När sonen blev 2 år började han bli mer och mer trotsig och i höst nu...
2
Svar
34
· Visningar
5 169
Senast: Guldaskig
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 229
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp