Bästa överraskningen?

R

Raderad medlem 6459

Vad har ni fått för fantastiska överraskningar från en loved one? Behöver inte vara partner, utan kan vara en god vän, en familjemedlem eller vad som helst.

Jag vill överraska min kille med nåt och har typ en månad att klura ut nåt. Problemet är att min fantasi är :down:.

Krav: Inte dyrt. Kan alltså inte vara hans fantastiska drömresa han alltid velat göra.

Inspiration por favor!
 
Haha men varför?

Jag reagerar illa, kan man säga. Vet jag att nånting kommer att komma blir jag helt manisk, kan inte släppa det och föreställer mig vildare och vildare scenarier - till slut renodlade katastrofer. Och har jag absolut ingen aning om att något är på väg och så dimper det bara ner, då tenderar jag att bli... öh... förbannad. :o

Så det är bäst för alla att jag slipper överraskningar, de få som fått för sig - trots omgivningens varningar - att jag ska gå att "bota" har bittert ångrat det. :angel:
 
Ett löfte att aldrig överraska mig igen... :angel:
Nu blev jag väldigt nyfiken :D

@niphredil jag överraskar ibland min partner med något jag bakat, en trerätters "utan anledning", någon gåva som är kopplat till hans intresse på nåt sätt t.ex. Kärleksbrev är ganska underskattat det också. Såna kladdar jag ihop ibland. Han överraskar mig med gåvor kopplade till mitt intresse. Ingen av oss är något vidare på sånt där utan överraskningar förekommer bara när man får "snilleblixtar". God frukost eller en myskväll med lite tända ljus och goda ostar är inte fyskam det heller.
 
Jag reagerar illa, kan man säga. Vet jag att nånting kommer att komma blir jag helt manisk, kan inte släppa det och föreställer mig vildare och vildare scenarier - till slut renodlade katastrofer. Och har jag absolut ingen aning om att något är på väg och så dimper det bara ner, då tenderar jag att bli... öh... förbannad. :o

Så det är bäst för alla att jag slipper överraskningar, de få som fått för sig - trots omgivningens varningar - att jag ska gå att "bota" har bittert ångrat det. :angel:
Du låter som en väldigt otacksam person att hitta på överraskningar åt :rofl:
 
jag överraskar ibland min partner med något jag bakat, en trerätters "utan anledning", någon gåva som är kopplat till hans intresse på nåt sätt

Hahaha, jag läste först fel och trodde det var saker han överraskade dig med! :laugh::laugh::laugh:
(Och ja, ordet "skitstövel" hann korsa mina tankar... :angel:)
 
Vet jag att nånting kommer att komma blir jag helt manisk, kan inte släppa det och föreställer mig vildare och vildare scenarier - till slut renodlade katastrofer. Och har jag absolut ingen aning om att något är på väg och så dimper det bara ner, då tenderar jag att bli... öh... förbannad. :o
Haha! Påminn mig om att aldrig överraska dig :D

Ingen av oss är något vidare på sånt där utan överraskningar förekommer bara när man får "snilleblixtar".
Nä, det är ju just det. Vanligtvis gör jag bara nåt om jag kommer på nåt bra men den här gången VILL jag verkligen. Han förtjänar att bli firad nämligen, inte bara för sin vanliga förträfflighet den här gången ;), så jag känner starkt att NÅT vill jag göra.

Brev är lite standard för oss så det stryker jag, och trerätters vill nog ingen äta om det lagats av mig :D. Jag får klura vidare!
 
Hahaha, jag läste först fel och trodde det var saker han överraskade dig med! :laugh::laugh::laugh:
(Och ja, ordet "skitstövel" hann korsa mina tankar... :angel:)
Haha! När det gäller att ge mig gåvor kopplade till hans intresse säljer han såklart in det först. Helt vrickad är han inte :angel: :D det senaste är att han lyckades sälja in ett speciellt kortspel som han tycker är väldigt roligt och det var tillräckligt enkelt för att jag skulle orka sätta mig in i det och det var faktiskt riktigt roligt. Såpass att jag föreslår att vi ska spela det ibland när barnen somnat och det hör minsann inte till vanligheterna. Jag brukar stupa i säng när barnen lagt sig :D
 
Haha! Påminn mig om att aldrig överraska dig :D


Nä, det är ju just det. Vanligtvis gör jag bara nåt om jag kommer på nåt bra men den här gången VILL jag verkligen. Han förtjänar att bli firad nämligen, inte bara för sin vanliga förträfflighet den här gången ;), så jag känner starkt att NÅT vill jag göra.

Brev är lite standard för oss så det stryker jag, och trerätters vill nog ingen äta om det lagats av mig :D. Jag får klura vidare!
Just därför hade det varit en överraskning om du lagar mat! :p
Men om du hatar det blir det ju jobbigt...
 
Just därför hade det varit en överraskning om du lagar mat! :p
Sant! Och han skulle bli jätteglad. Så hmmm tåls att tänkas på. Men då skulle jag vara tvungen att jaga rätt på så enkel mat att till och med jag kan laga't. Kanske får bli en ny tråd - "Recepttips till matlagningsilliterat!" :D
 
De bästa presenter jag fått är sådana som kommit när jag inget väntat.
Som den fina kruka jag fick av en god vän för att jag var förkyld och behövde uppmuntras.

Hennes ursäkt var att det var bättre att ge mig något som muntrade upp mig när jag var sjuk än något när jag ändå var glad, som på födelsedagen.

Eller den tavla jag fick av en vän som helt enkelt tyckte att den passade bättre hos mig än hos henne.

Det är svårt att överraska nån som fyller år eller har något annat att fira....
 
@tanten Ja, såna överraskningar är guld :). Grejen är att min partner verkligen verkligen förtjänar att bli lite bortskämd och jag skulle SÅ gärna klura ut en bra överraskning. Han förväntar sig definitivt ingenting.

Glad kommer han vara oavsett - han kommer hem efter att ha varit borta i en och en halv månad - men det vore ändå kul med nåt extra.
 
Kan du ha på dig samma kläder som när ni träffades första gången? Fixa samma käk som ni (ev) åt då? Spela samma musik som ni lyssnade på då?

Alltså spela på minnen och brodera ut det eller lägga till lite eller fixa en liten knorr på det osv
 
Sant! Och han skulle bli jätteglad. Så hmmm tåls att tänkas på. Men då skulle jag vara tvungen att jaga rätt på så enkel mat att till och med jag kan laga't. Kanske får bli en ny tråd - "Recepttips till matlagningsilliterat!" :D

Det kan jag hjälpa till med, tom steg-för-steg instruktioner :) det är Buke-certifierat, fråga @Matmissbrukaren :D

Den bästa överraskningen jag fått av :heart är svår att upprepa. Jag skulle ha auktion på en massa grejor från hemmet sommaren efter pappa gått bort. Jag hade gått igenom det mesta själv, grinandes för det var mycket minnen. På kvällen innan pratar jag med honom och plötsligt kommer han uppför trappen med telefonen i handen. Jag börjar nästan grina nu när jag skriver det för det var så mycket värt det för mig att inte behöva ta mig igenom auktionen ensam. Ingen har gjort något liknande för mig någonsin.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 270
Senast: cassiopeja
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 637
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 116
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 318
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Maskat sjukintyg?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp