Bukefalos 28 år!

Bästa överraskningen?

Kan du ha på dig samma kläder som när ni träffades första gången? Fixa samma käk som ni (ev) åt då? Spela samma musik som ni lyssnade på då?
Ah, intressant idé! Tyvärr har jag varken kläder eller nåt annat kvar, och första gången vi träffades var vi ute och åt på en restaurang som inte finns kvar :/.
 
Jag är nog som @Monstermom - gillar INTE överraskningar.
När jag fyllde 40 så anordnades en överaskningsfest och de flesta tyckte det var skitkul att överraska mig. Jag HATADE varje sekund av att ha blivit lurad. Jag försökte verkligen hålla god min men inombords mådde jag inte bra. Det värsta var just att jag insåg hur lätt min omgivning kunde lura mig. Det var verkligen vidrigt. Jag mår fortfarande kass bara jag tänker på det. Fest är skitkul, men att bli lurad stinker.

Jag har själv överraskat någon med en extremt fin present - det kändes så otroligt bra och gör fortfarande. Det tog några dagar nästan innan personen verkligen fattat vad som hände.
 
När jag fyllde 40 så anordnades en överaskningsfest och de flesta tyckte det var skitkul att överraska mig. Jag HATADE varje sekund av att ha blivit lurad. Jag försökte verkligen hålla god min men inombords mådde jag inte bra. Det värsta var just att jag insåg hur lätt min omgivning kunde lura mig. Det var verkligen vidrigt. Jag mår fortfarande kass bara jag tänker på det. Fest är skitkul, men att bli lurad stinker.
Mm, sånt där beror ju så på hur man är som person. Jag skulle älska en överraskningsfest medan min partner skulle avsky det. En överraskning i form av en present eller nåt vi gör tillsammans skulle han dock uppskatta, det vet jag :).

Men shit vad trist att få en överraskningsfest man inte vill ha, snacka om att alla gjorde världens felbedömning!
 
Har han nämnt något som han vill ha, vill göra eller längtar efter? En fd sambo var expert på att lägga på minnet som jag nämnt i förbigående för någon månad sedan. Det blev så roliga överraskningar, som ju dessutom var exakt som jag ville :D
@niphredil
 
Oavsett vad du väljer att göra så vill jag ändå påstå att det bör innehålla något av följande; enhörningar, regnbågar, solnedgång, citat och kanske en ängel eller två. Helst allt på samma gång :up:

(annars tänker jag - finns det någon bild på er två som är fantastiskt fin som du kan framkalla, det brukar finnas för få framkallade fotografier hos de flesta tycker jag :) Eller något som har med ert bröllop att göra som du kan använda dig av och överraska med?)
 
Har han nämnt något som han vill ha, vill göra eller längtar efter? En fd sambo var expert på att lägga på minnet som jag nämnt i förbigående för någon månad sedan. Det blev så roliga överraskningar, som ju dessutom var exakt som jag ville :D
@niphredil
Ja, såna är ju GULD!

"Problemet" med min kille är att han är fullkomligt ointresserad av saker, så "presenter" är alltid helt omöjligt. Han vill mest umgås, göra saker tillsammans och sånt. Så, om jag utgår ifrån det och kopplar ihop med det du säger - vad har han nämnt att han vill göra? Jo, han vill gå en klättringskurs. Så eh signa upp honom och mig (höjdrädd och jävlig) på en klättringskurs kanske? Det kanske vore nåt! [enda problemet: är livrädd för att klättra!]
 
Mm, sånt där beror ju så på hur man är som person. Jag skulle älska en överraskningsfest medan min partner skulle avsky det. En överraskning i form av en present eller nåt vi gör tillsammans skulle han dock uppskatta, det vet jag :).

Men shit vad trist att få en överraskningsfest man inte vill ha, snacka om att alla gjorde världens felbedömning!

Ja det var hemskt! Just att jag kände mig så sjukt utelämnad och att *alla* var med på setupen och lurade mig. Värst var dom som kom fram och skrattade åt mig och sa "ååhhh vad lurad du blev - du såg sååååå förvånad ut". Hade jag inte varit så socialt polerad hade jag spottat på dom. Vidrigt och hemskt var det. USCH! J

Nu ska jag inte kapa tråden med den skräckupplevelsen. Jag ska se om jag kan fundera ut något roligt som du kan överraska med. Men iom att jag inte gillar överraskningar så kan det blir knepigt
 
Oavsett vad du väljer att göra så vill jag ändå påstå att det bör innehålla något av följande; enhörningar, regnbågar, solnedgång, citat och kanske en ängel eller två. Helst allt på samma gång :up:
Ja men såklart! Allt annat går FETBORT!

(annars tänker jag - finns det någon bild på er två som är fantastiskt fin som du kan framkalla, det brukar finnas för få framkallade fotografier hos de flesta tycker jag :) Eller något som har med ert bröllop att göra som du kan använda dig av och överraska med?)
Vet du, jag satt precis och gick igenom bilder på oss :D. Just från bröllopet har vi nog inget jättefantastiskt men vi har en del andra foton faktiskt. Bra idé! Ska se om jag kan skaka fram nåt bra :).
 
Ja, såna är ju GULD!

"Problemet" med min kille är att han är fullkomligt ointresserad av saker, så "presenter" är alltid helt omöjligt. Han vill mest umgås, göra saker tillsammans och sånt. Så, om jag utgår ifrån det och kopplar ihop med det du säger - vad har han nämnt att han vill göra? Jo, han vill gå en klättringskurs. Så eh signa upp honom och mig (höjdrädd och jävlig) på en klättringskurs kanske? Det kanske vore nåt!
Om du inte törs, har han pratat om någon föreställning, konsert, show, utställning?
 
Ja, såna är ju GULD!

"Problemet" med min kille är att han är fullkomligt ointresserad av saker, så "presenter" är alltid helt omöjligt. Han vill mest umgås, göra saker tillsammans och sånt. Så, om jag utgår ifrån det och kopplar ihop med det du säger - vad har han nämnt att han vill göra? Jo, han vill gå en klättringskurs. Så eh signa upp honom och mig (höjdrädd och jävlig) på en klättringskurs kanske? Det kanske vore nåt!

Bouldering då? Inte fokus på höjden där :)
http://www.klatterverket.se/bokaeninstruktor/kurser-utbildningar-3/grundkurs-i-bouldering/
Hälsningar ytterst höjdrädd Nethril
 
Jag hade uppskattat en sån typisk romantisk överraskning i form av ett hem med fullt av tända ljus och mat på bordet. (Jag är expert på enkla recept för jag suger på att laga avancerade grejer om du vill ha tips) sedan kanske en massage eller spela hans favoritspel tillsammans.
 
Om du inte törs, har han pratat om någon föreställning, konsert, show, utställning?
Good thinking, risken är stor att jag inte törs. Problemet är lite att vi precis flyttat tillbaka till Sverige så han har noll koll på vad som finns här - det var två år sedan han bodde här. Så förutom att vi pratat om att se nåt på bio så vet jag _ingenting_ om vad han skulle vilja se här :(.

Gud vad dålig jag är :banghead:
 
Haha! Påminn mig om att aldrig överraska dig :D


Nä, det är ju just det. Vanligtvis gör jag bara nåt om jag kommer på nåt bra men den här gången VILL jag verkligen. Han förtjänar att bli firad nämligen, inte bara för sin vanliga förträfflighet den här gången ;), så jag känner starkt att NÅT vill jag göra.

Brev är lite standard för oss så det stryker jag, och trerätters vill nog ingen äta om det lagats av mig :D. Jag får klura vidare!
Men om du har någon kompis som är bra på att laga mat kanske du kan betala den för att laga fin mat åt er?
 
Klättring låter väl som en urkul grej - du kommer fixa det galant :D

Annars, roadtripa någonstans och kolla på något särskilt? Finns det något observatorium han inte varit på tex? Någon liten by där de serverar asbra mat? (äh, tänkte ni var i spanien)

Åka ut i skärgården med matsäck och bara vara en dag? Spendera en heldag på Naturhistoriska? Finns det några utställningar på Fotografiska tex eller annat museum som verkar kunna passa honom?

EDIT: Såg precis att det är Ostfestival till helgen i sthlm :)
 
Bouldering då? Inte fokus på höjden där :)
http://www.klatterverket.se/bokaeninstruktor/kurser-utbildningar-3/grundkurs-i-bouldering/
Hälsningar ytterst höjdrädd Nethril
Jättebra tips, tack!! Ska googla och se om det kan passa :).

@Lilltess Ja, det blir antingen nåt mer storslaget eller just precis vad du säger: en trevlig kväll/dag hemma med tända ljus, god mat och ja du förstår. Han är typen som skulle bli själaglad om jag säger "du, jag har planerat en hel dag hemma där vi bara ska kolla på film som jag laddat hem, spela MarioKart på Wii, äta mat som jag har lagat samt mysa järnet" :D.
 
Men om du har någon kompis som är bra på att laga mat kanske du kan betala den för att laga fin mat åt er?
Hmm nä, tror inte det. Men take away finns ju alltid! ÅH kanske ska försöka lura hem nån god hummer nånstans i från? Vi åt det när vi gifte oss, det skulle han säkert älska att bli överraskad med!

Klättring låter väl som en urkul grej - du kommer fixa det galant :D

Annars, roadtripa någonstans och kolla på något särskilt? Finns det något observatorium han inte varit på tex? Någon liten by där de serverar asbra mat? (äh, tänkte ni var i spanien)

Åka ut i skärgården med matsäck och bara vara en dag? Spendera en heldag på Naturhistoriska?
Ha! Du underskattar min höjdskräck, kan seriöst inte stå på stege :D. Men ja, det vore faktiskt en rätt kul grej tycker jag!

Roadtripa nånstans är en utmärkt idé! Kan ju googla runt vad som skulle kunna vara intressant för honom. tack för tipset! :)
 
Gift-BostonTerrier-Resize.jpg


Han lär bli överraskad...? :D

Men något slags upplevelse kanske, om han inte gillar saker? Någon udda teaterföreställning, eller konsert, om ni gillar sådant? Eller du passar på och går en massagekurs och erbjuder proffsmassage när han kommer hem? (Inte menat som en eufemism. :laugh:)

Edit: Hahaha, jag är så jävla långsam! :rofl:
 
En grej som jag har gjort som var väldigt uppskattad var en slags "rebus-skattjakt". Har gjort det både till min mamma inuti hennes lgh när jag bodde hemma, samt till en kompis på hennes 18-årsdag. Jag skrev nåt litet rim som handlade om en plats, så när de listat ut vilket ställe rimmet handlade om så gick vi dit, där det fanns en ny lapp med en ny liten rebus osv. Hos min mamma så var slutstationen en tårta och paket, och för min kompis (som jag ledde runt i kvarteren där vi växte upp) så var slutstationen på en glassbar där några av våra andra vänner väntade.

De uppskattade iaf det väldigt mycket och det var väldigt kul att göra, både att planera innan samt att göra tillsammans o få se dem klura ut o ev hjälpa till lite med nån ledtråd. Som sagt så har jag gjort det både inomhus i en lgh o utomhus. Jag har för mig att jag hade lapparna med mig när vi var utomhus, och så fick hon dem när vi var på rätt ställe, annars kan de ju lätt försvinna.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 297
Senast: cassiopeja
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 009
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 178
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 332
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp