Bukefalos 28 år!

Bästa överraskningen?

Apropå by: den jäkeln skickade mig en länk med de "tio vackraste byarna i Spanien" och bad mig välja den finaste. Tada, han överraskar mig med en weekend till den byn som jag valt, där vi ska hyra litet hus och bara spatsera omkring. Typ världens bästa överraskning.
Wow! Typ svårslaget när det gäller överraskningar alltså (förutom ostfestival, det toppar väl allt?!)
 
@villagegirl JA! Jag har en gång, när jag skulle ge honom en urusel present :p, gjort en skattjakt av det hela och han ÄLSKADE det. Tack för påminnelsen, oavsett vad det blir ska det vara en skattjakt som leder honom till det :up:

@Monstermom Hmm ja, har försökt fundera på nån upplevelse. Är väl typ Cosmonova jag kan bjuda honom på som är hans intresse men allt där är för basic för honom :p. Kanske nån standup om jag kan hitta nåt på engelska? Får googla!
 
Problemet är lite att vi precis flyttat tillbaka till Sverige så han har noll koll på vad som finns här - det var två år sedan han bodde här. Så förutom att vi pratat om att se nåt på bio så vet jag _ingenting_ om vad han skulle vilja se här :(.

Finns det något med anknytning till Spanien som du kan leta reda på då? Något slags... jag vet inte, intresseförening för stackars frusna spanjorer eller något sådant? :D
 
@Monstermom Hmm ja, har försökt fundera på nån upplevelse. Är väl typ Cosmonova jag kan bjuda honom på som är hans intresse men allt där är för basic för honom
Det finns inget föredrag med någon forskare som han skulle kunna uppskatta? Behöver ju inte vara inom hans ämne kanske, men tänker att det ibland finns öppna och bra föreläsningar.

(John Cleese kommer till Sverige i vår, kan det vara något?)
 
Finns det något med anknytning till Spanien som du kan leta reda på då? Något slags... jag vet inte, intresseförening för stackars frusna spanjorer eller något sådant? :D
Bra tanke! Men han är svensk i själ och hjärta och gillar inte ens Spanien (:confused:) så tussar jag ihop honom med spanjorer kommer han bara hem och muttrar om hur jobbiga alla är...

Jag funtade på att försöka hitta nån schackklubb eller nåt. Allmänna nördföreningen för oss som gillar matte och rymden. Men då känns en klätterkurs för oss tillsammans som mer spot on tror jag.
 

Jag och min sambo brukar åka på spa när vi vill "lyxa" till det litegrann, behöver inte vara en hel helg med övernattning, 3-rätters middag osv utan det kan vara så jäkla härligt att bara flyta runt i en pool en dag och bara vara :up:

Men det blir ju inte sämre om man kombinerar med en god middag och en övernattning :D
 
Det finns inget föredrag med någon forskare som han skulle kunna uppskatta? Behöver ju inte vara inom hans ämne kanske, men tänker att det ibland finns öppna och bra föreläsningar.
Super! Får googla!

Och tack hörrni - allihop för hjälpen! :bow: Så himla bra att få brainstorma! :)
 
Roadtrip till Ullared?:angel: Först får ni ju ha en helkväll och titta på serien:p

Nä men skämt å sido; skulle han uppskatta en fin klocka? Eller kanske dra med honom ut och träffa upp några vänner på en restaurang?
 
Bra tanke! Men han är svensk i själ och hjärta och gillar inte ens Spanien (:confused:) så tussar jag ihop honom med spanjorer kommer han bara hem och muttrar om hur jobbiga alla är...

Jag funtade på att försöka hitta nån schakklubb eller nåt. Allmänna nördföreningen för oss som gillar matte och rymden. Men då känns en klätterkurs för oss tillsammans som mer spot on tror jag.

Men finns det ingen hembygdsförening där du kan introducera honom för knätofs och pinnbröd istället då!? :idea:

Niffe och Hosey i en öm snoa på vårkvällen... :rofl:
 
Bra tanke! Men han är svensk i själ och hjärta och gillar inte ens Spanien (:confused:) så tussar jag ihop honom med spanjorer kommer han bara hem och muttrar om hur jobbiga alla är...

Jag funtade på att försöka hitta nån schackklubb eller nåt. Allmänna nördföreningen för oss som gillar matte och rymden. Men då känns en klätterkurs för oss tillsammans som mer spot on tror jag.
Jag vet att här i Uppsala så finns ett observatorium med stjärnkikare där man som lekman kan få komma och nyttja de resurser som finns, med hjälp av personal. Nåt sånt kanske kan vara passande?
 
Nä men skämt å sido; skulle han uppskatta en fin klocka?
Vet du, jag ÖNSKAR att han skulle göra det. Men nej, han använder inget sånt. Han gör det OMÖJLIGT för oss att köpa presenter :D.

Eller kanske dra med honom ut och träffa upp några vänner på en restaurang?
Hmm ja, kanske? Känns som att det är nåt som vi vanligtvis gör liksom. Men ja, kanske?

Men finns det ingen hembygdsförening där du kan introducera honom för knätofs och pinnbröd istället då!? :idea:
Låter perfekt :D.
 
Jag gjorde en "film" åt fd sambo. Det var en hel del jobb men kul. Han sa att det var den bästa present han någonsin fått. Jag spelade upp små scener från hans och vårt liv, agerade alla roller själv, utklädd och allt :D

Det låter faktiskt kul! :D

Till och med jag hade förmodligen kunnat klämma fram några vagt positiva ord om det - efter ett tag, när våldet var över...
 
Gillar han någon sport? Kanske skulle vara kul för er att testa på boxning, dans eller något annat ihop?
Han är inte alls sporttypen och han dansar aldrig offentligt, bara med mig i köket på mornarna :D. Han gillar förvisso basket. Däremot är ju schack hans grej (ja, han ÄR så nördig som jag får honom att låta). För honom skulle det garanterat räcka om jag köpte ett fint schackspel, planerade en middag och sa "Hej! Idag ska vi äta gott och sen vi dricka vin och du kan få lära mig spela schack". Tål att tänkas på!
 
Haha nu har jag ju för många idéer istället för för få! :D Fantastiskt bra!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 299
Senast: cassiopeja
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 009
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 179
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 332
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp