Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Cool Judge

10 årigt fullblod som jag köpte i januari, då min dressyr och hopphäst va lite för het och oförsiktig.

Innan han blev ft häst har han gått på banan i Irland där han är född och därifrån flyttade han till England och fortsatte sin galoppkarriär.
För att sen flytta vidare till Danmark som 4 åring.
Med tidigare ägare har han tävlat enstjärnigt, 1,20 hopp och La dressyr i både Danmark, Sverige och Tyskland.

har hittills bara hunnit starta en debutant, där vi inte fick rida terrängen pga dåligt väder, sen så ha vi haft lite problem med hovböld och kolik i sommar.

men nu så ska vi ut och tävla en sista för säsongen :)
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Jag har ett halvblod -00 Pans Kardinal - Kaliber. Jag köpte honom för två år sedan när han var 5 år och HELT grön...eller nja..han hade ju gått 3års-testet men mer än så var det inte. Då han därefter hade fått gå i en 4m*4m fyrkant 3h/dag gjorde inte saken bättre. Så tro det eller ej så kunde han inte galoppera när vi fick hem honom. :crazy: Det han egentligen kunde var att bete sig som ett monster och vara allmänt ouppfostrad. :devil: Att vi överhuvudtaget fick hem honom tillslut är ännu ett mirakel då han vägrade att gå på transporten i all evighet.....
Ja,ja..efter MYCKET :eek: jobb kom vi på rätt spår och han slutade ifrågsätta allt och började förstå tjusningen med arbete. (han har fortfarande återfall, då han glömmer bort ALLT han lärt sig, typ nu under pälssättningen! :angel:)

Då han fortfarande är skarp i huvudet med mycket humör och ideer trodde jag aldrig att han skulle passa som FT-häst. Men då han samtidigt har ett självförtroende som är större än han själv så är han tillräckligt modig och orädd. Tack vare detta har han gått som en klocka i terrängen och har plockat många fina placeringar i 90cm-klass som vi red hela förra sässongen men också denna. Nu vågade jag mig tom. upp i 100cm-klass i Mariestad vilket resulterade i en kanon runda och en 8.de placering.

För övrigt tävlar vi 1,10m hoppning och upp till LA4 i dressyr.

Tar med två kort ifrån senaste starten i Mariestad, det ena är på nerhoppet i vattnet och det andra på hindret precis efter vattnet.

Exnerhopp.jpg


Exurhoppvatten.jpg
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Fina pex saknar er nu gumman men vi ses förhoppningsvis till helgen eller ja nästa då.

Förresten går inte du i skolan inte ska du väl sitta här o glo klockan 1 på natten :p
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Ja jag känner mig JÄTTE ensam här, visserligen har jag Pontus och Ex men den ena är trött och grinig för att han måste upp och jobba tidigt och den andra är trött och grinig för att han sätter päls.. :crazy: Alltså är det inge vidare till sällskap...och några andra vänner har jag inte skaffat mig. :( Så jag längtar bokstavligen ihjäl mig efter att ni kommer upp och lyser upp mitt tråkiga och ensamma liv. :cry:
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

..åå du förresten..nää jag går inte i skolan, bara typ 4h/vecka. Nu har vi ju iaf ÄNTLIGEN fått internet så nu sitter jag här dygnet runt! :p
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

usch låter inge vidare du men du jag ringer dig sen.

Fina ni är på korten förresten :d
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

10 årigt fullblod som jag köpte i januari, då min dressyr och hopphäst va lite för het och oförsiktig.

Innan han blev ft häst har han gått på banan i Irland där han är född och därifrån flyttade han till England och fortsatte sin galoppkarriär.
För att sen flytta vidare till Danmark som 4 åring.
Med tidigare ägare har han tävlat enstjärnigt, 1,20 hopp och La dressyr i både Danmark, Sverige och Tyskland.

har hittills bara hunnit starta en debutant, där vi inte fick rida terrängen pga dåligt väder, sen så ha vi haft lite problem med hovböld och kolik i sommar.

men nu så ska vi ut och tävla en sista för säsongen

Kender godt din hest cool judge :) Red sammen med hende som ejede ham før.

Vidste ikke han var blevet solgt til sverige.

Han er en fin hest held og lykke med ham :p
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Må hellere også slrive lidt om min anden häst som har gået fälttävlan.

Han er 16 år og hedder Cavall. Jeg købte ham i sverige for næsten 4 år siden af en der hedder Jenny strömmer.

Han har gået *** i fälttävlan og EM for young riders.
I hoppning gik han 135 cm.

Jeg nåede desværre ikke at ride så meget på ham inden han fik i skade i hagan. Vi fik redet en del 100cm klasser og skulle til at ride *, men så blev han sparket.

Han har stået stille i 2 år nu, men jeg er så småt begyndt at ride ham lidt igen. Han kommer nok ikke til at gå fälttävlan mere men måske lidt dressyr og hoppning.
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Jag har en D ponny på 10 år med okänd stam som heter Kamira.
Hon är importerad från Danmaek som 3-4 åring och då hamnade hon hos norlings där hon blev tillriden och utbildad ett tag, sen har hon haft två ägare innan mig som har tävlat upp till La hopp och debutant fälttävlan. on är ngt av en ängel i stallet och står nästan alltid och sover :P, men så fort hon kommer ut vaknar hon och spätsar öronen framåt. Jag har själv haft henne i snart ett år och vi har tävlat LD-LC i hoppning och startat ngr Debutanter, i början gick hon som en klocka men nu när hon börjat musklat på sig lite har hon fått tid för spöken, vilka hon ser lite över allt :angel:
Förhoppningsvis är det ngt hon kommer över och om allt går som planerat ska vi debutera i Lätt nästa år :)

http://s189.photobucket.com/albums/z61/Camomill_/?action=view&current=IMG_0738.jpg

http://s189.photobucket.com/albums/z61/Camomill_/?action=view&current=IMG_0698.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Vad har era hästar för bakgrund? Ozon var först galoppör men var för galen så såldes som 5-åring till en tjej som utbildade honom till ridhäst, hon hade honom sen utlånad ett år när hon pluggad och den tjejen tränade lite terräng och red en deb och lite hopptävlingar. Sen såldes han till en annan tjej som 9 åring som red tre deb på honom och efter det hamnade han hos mig :love:
Hur länge har ni haft den? Vi köpte Ozon våren 2005
Vad hade den gjort innan ni köpte/låna/fick den? Deb fälttävlan, 110 hoppning..
Vad gör den nu? Gick JSM -06 med 14de plats och LagSM, placerad CNC*, godkända CIC*, placerad LA dressyr och 120 hoppning, och allt detta med lilla orutinerade mig i sadeln :D
Stam? Steves Friend xx, Obitel xx - Bant xx
Ålder? 12 år

Ozon Sacc

untitled.jpg

untitled2.jpg


(senaste 120, med placering, mäkta stolt eftersom jag knappt inte vågade mig över 90 cm när jag köpte honom :angel: :D)
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Spitfire

Ja vad har era hästar för bakgrund?
Köptes billigt av en hästhandlare då vår stjärna fick tas bort. Imp tyskland

Hur länge har ni haft den?
Ca 1.5 år. Inte riden särskilt mkt pga skadeproblem och pga att jag fått börja om från början då han blivit skrämd av någon.

Vad hade den gjort innan ni köpte/låna/fick den?
Gått på lösdrift i tyskland. Blivit felinriden och skrämd.

Vad gör den nu?
Debuterat 90. Med både 9:a och 0:a i dressyren...inte dåligt gjort. hehe.

Stam?
Okänd. Är dock märkt så det ska väl gå att luska ut.

Ålder?
F-02

Framtid:
Ska se hur långt vi kommer och om han är något fälttävlansämne.
Han rör sig enormt bra (därför jag köpte honom).
Hoppar bra men inte kanon.
Är klok i terrängen än så länge. Backar av framför hindren istället för att ligga på. Vattenrädd, men har blivit bättre.
Efter vår debut ser framtiden ljus ut. Hoppas kunna komma ut mer nästa år.
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Får väl presentera min blivande fälttävlanshäst också (vinnaren av breeders 2012 :angel: :D)

Vad har era hästar för bakgrund? Quadrat föddes den 21 maj 20.30 hemma hos mamma i Norrköping...
Hur länge har ni haft den? Sedan maj...
Vad gör den nu? Just nu går han på lösdrift med mamma och massa andra unghästar och föl, blev klass 1 på fölvisningen och beskrivs av diverse veterinärer, hovslagare och andra människor som extremt lätthanterlig...
Stam? e: Qalle u: Mamsell (Eminent-Falstaff)
Ålder? 4 månader och 3 dagar

Quadrat

hpim0879_1180119844.jpg


hpim1894_1190006175.jpg
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Får väl presentera min blivande fälttävlanshäst också

Ah då kan ju jag också presentera mina BLIVANDE fälttävlanshästar också :banana:

Black Celebration "Selma" Född 2005
E, Chess U, Black Pooh xx- Baffin- Tammerfors- Shoolerville
Enormt trevlig häst. Otittig men ändå nyfiken. Har varit på premiärtur i skogen (ca 5 min) med matte på ryggen i helgen. Gick med långa steg först av gårdsplanen och först över broar och genom vatten. Sutten på ca 7 gånger. Idag har hon travat först bort från stallet och tittade förundrat på fågeln som flög upp mellan frambenen utan att bli rädd, bara spetsade öronen lite och längde halsen :love:

Selma 1 år


Selma knappt 2 år


Carnyx Noell "Nyx"
E, Corlensky G u, Black Pooh xx

Visad på fölchampionat med 987878=47p. Väldigt rörlig och välbalanserad. Också han är väldigt nyfiken som storasyster.

Nyx nyfödd


Fölvisning


Söt


Ursäkta bildbombningen :o
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Är det så att du tröttnar så kan jag ta dina också..de skulle faktiskt passa bättre färgmässigt :idea:
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Är det så att du tröttnar så kan jag ta dina också..de skulle faktiskt passa bättre färgmässigt :idea:

Ha ha! Lägg ett bud du :idea: Nyx är faktiskt bara mörkbrun, de ville regga honom som svart men då sa jag ifrån :crazy: "jamen mamma och syster är ju svart så han skulle lika gärna kunna vara det han med". Ja jösses :crazy:
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Men ge mig den.. :love:

Nix, breeders ska han vinna med mig i sadeln :angel: :D

Den enda grimman som passade på honom i början var rosa :D så det är en "feminin touch" på dom 4578 första korten jag har på honom :angel:

Har faktiskt inte sett honom än, var hemma på besök 3 dagar innan han föddes och nästa gång jag åker hem blir i oktober, så då får jag pussa på min lill-kille :love:
 

Liknande trådar

Ridning Utöver smärt- eller skadeproblematik eller illasittande utrustning, vad kan det finnas för orsaker till följande scenario då...
Svar
11
· Visningar
1 324
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 265
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 396
Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 313
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp