Balkong 2026

Bukefalos 30 år!

Var har du köpt kristallkronan? Villhöver minst en till mitt växthus!

Den är från Clas Ohlson! Lyser inte så att man får någon belysningseffekt från den, men väldigt mysigt om man bara vill ha dekorativt glödljus. Går att koppla in med sladd om inte solcellen går att placera bra (men den har lång sladd).

Vi älskar den, det ger ju reflexer även på dagen. Grannarna gillar den också. :D

Den är från Clas Ohlson! Lyser inte så att man får någon belysningseffekt från den, men väldigt mysigt om man bara vill ha dekorativt glödljus. Går att koppla in med sladd om inte solcellen går att placera bra (men den har lång sladd).

Vi älskar den, det ger ju reflexer även på dagen. Grannarna gillar den också. :D
Tack för svar! En koll på Classes hemsida ger dock att den är slutsåld :(.

1000013317.webp

Jag tycker himla mycket om dahliorna jag hittade i plantshoppen för en tid sen. Bilden gör dem inte rättvisa :love:

Får acceptera att det inte blev några blommor i år. Jag har hängt upp alla lyktor, men inte ens planterat något. Jaja, det får bli till nästa sommar antar jag.

Jag håller med @Bison, säsongen har ju precis börjat! Jag håller på att plantera de växter jag köpt i år nu, och det kommer definitivt inte vara färdigt än på en vecka eller två. Det är ju först nu det börjar bli varmt nog att hänga därute på kvällarna.

Gillar verkligen mina små krukor som hänger på väggen men iom att de är så små och solen ligger på där hela dagen så är det svårt att hålla liv i något där 😅
Så jag köpte oasis och konstgjorda bukett så pysslade jag ihop det här.
20260626_113345.webp

Jag har blivit med ny balkong och är i färd med att inreda och göra den mysig. Men det är första gången jag har en öppen balkong. Tidigare har jag bott med uteplats (träaltan eller stenlagd uteplats) eller med inglasad balkong, men hur gör man med golvet? Ser ju att internet är fullt av såna plattor som man lägger, är det att rekommendera? Blir rätt dyrt när man har en rejäl balkong (8-10 kvm) Jag skulle helst nog vilja ha matta, men ska man ha plattor under eller kan man lägga matta direkt på balkongen? Hur gör man när det regnar? Visserligen en balkong ovan, men det regnar absolut in så blött blir det.

Jag har blivit med ny balkong och är i färd med att inreda och göra den mysig. Men det är första gången jag har en öppen balkong. Tidigare har jag bott med uteplats (träaltan eller stenlagd uteplats) eller med inglasad balkong, men hur gör man med golvet? Ser ju att internet är fullt av såna plattor som man lägger, är det att rekommendera? Blir rätt dyrt när man har en rejäl balkong (8-10 kvm) Jag skulle helst nog vilja ha matta, men ska man ha plattor under eller kan man lägga matta direkt på balkongen? Hur gör man när det regnar? Visserligen en balkong ovan, men det regnar absolut in så blött blir det.

Ska du ha en matta behöver du ha något under som bygger en lufspalt från golvet, annars kommer mattan bli en äcklig mögelmatta 😅
Hade ändå avrått matta, den kommer bli blöt, kommer ta tid att torka och du kommer behöva ta bort den på hösten, lär inte må toppen av att det ligger snö på den.
Jag har klickgolv från Bauhaus, är supernöjd med det! Lätt att lägga, skönt att gå på, lättstädat och klarar alla väder.

Ska du ha en matta behöver du ha något under som bygger en lufspalt från golvet, annars kommer mattan bli en äcklig mögelmatta 😅
Hade ändå avrått matta, den kommer bli blöt, kommer ta tid att torka och du kommer behöva ta bort den på hösten, lär inte må toppen av att det ligger snö på den.
Jag har klickgolv från Bauhaus, är supernöjd med det! Lätt att lägga, skönt att gå på, lättstädat och klarar alla väder.
Tack för svar! Ja jag misstänkte att man behöver något under mattan för att inte få mögel. Ska kika på sånt klickgolv trots att det blir rätt dyrt :)

Jag har en Lydersholm från Ikea! Visste jag ville ha matta och ville testa. Superfin fortfarande efter snart 2 år. Inte rört den, sopar av lite efter granbarr på våren och blommor osv på hösten. Trodde också den skulle bli sunkig direkt men faktiskt inte. Sittpuffen däremot måste jag skaffa ny o ta in på hösten, den är randigt svart 😅 Mattan i min size kostade 500 kr så ändå värt när den verkar hålla till år 3 minst.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka