Baltimore 1178

Sv: Baltimore 1178

Bra filmning, roligt att lyssna på. Jag är skitnöjd med mitt val :D
Baltimore rocks :banana:
Och LITTLESTAR; snyggt sto, bra resning. Hon ser ut att bli rätt stor eller?
 
Sv: Baltimore 1178

Ja jag har ett till E: Walt disney :D Hon var inseminerad med Master men resorberade och tiden var då ute så fick panikleta efter en hingst på naturligt.. Och det blev då magini, inte vad jag tänkt mig men blir nog bättre än vad jag trott från början ;) Var nära att det blev Careful på henne med då mitt andra sto blev inseminerad efter 15 Augusti, men tyvärr hade deras labbtjej semester samtidigt som wayana skulle vara klar för inseminering.. Men blev verkligen jättebra bemött av West som verkligen försökte hjälpa mig efter att bägge mina ston resorberade så sent, och det var hon som tipsade om Magini :)
 
Sv: Baltimore 1178

Tack :D Förstår det, ska ev låna in ett sto tills nästa år och är sugen på att lägga Baltimore på henne :) Jag tycker att han är riktigt läcker, men tyvärr passar inte hans temperament på mitt eget sto..
 
Sv: Baltimore 1178

det känns så att hon kommer blir kanska stor.men man vet ju inte aldrig.Jag hoppas det!;))Mamman är bara 1.60cm,3/4 trakhenare.kanska nät och elegant.
 
Sv: Baltimore 1178

Jamen är man stolt över sitt hingstval i år eller!
Baltimore till final i unghäst-VM! Fin kille det där :love:
Är det någon mer nöjd stoägare som fått "märra" dräktig i år med denna ljuvliga hingst?

Japp än så länge är hon dräktig vad jag vet (hon står inte hos mig) :)

Här är mitt sto, rätt stor (har slutat mäta) hon har placering i Msv fälttävlan och dressyr och startat 1.30 hoppning.

28557612.jpg


Terräng
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_24/16010000-16019999/640x480/16017678.jpg?0

Hopp
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_24/16550000-16559999/640x480/16552042.jpg?0
 
Sv: Baltimore 1178

Jag såg att du nämde Wayana e. Walt Disney. Var finns hon nu då vi ägt ett sto med den identiteten. hälsn. Per
 
Sv: Baltimore 1178

Fast jag har ju nu en 1-åring efter honom och ett minst sagt skarpt sto som med Bocelli har gett en rätt skarp avkomma.
Måste då säga till Baltimores försvar att 1-åringen är väldigt mild o fin i temperamentet. Jag kan gå ifrån stallet med henne för att lastträna i halv storm med mattor på vädring som flaxar och hon är helt lugn och gör vad jag ber henne om.
Mer okomplicerad häst än henne har jag inte haft (hon är min 3:e egna uppfödning)
 
Sv: Baltimore 1178

Hej, hon finns utanför falköping nu :) Jag köpte henne som avelssto för ett år sedan. Rids lite lätt bara för skojs skull men är avelssto på heltid egentligen ;)
 
Sv: Baltimore 1178

jag kan ju hoppa in nu igen och säga att jag är supernöjd med min unge fortfarande (5månader nu) :)

46822_458712014433_582504433_6319311_8182464_n.jpg


han fick följa med mammahäst när hon löshoppades, och nu hade han ju visat innan i hagen att han kan hoppa. och vi fick ju "mota bort" honom medans mammahäst hoppade. men sne i slutet sänkte vi ner och vist fattar han vad dte går ut på :)
36043_473050414433_582504433_6625747_8110700_n.jpg


Vad gäller temperament så är han hur trevlig som helst, hehe han var med på klubben tävling i working equitation ;P (jag red mammahästen en ritt och det var öppet för folk som ville "led aunghästar" så medryttaren ledde runt honom, genom fålla, korridor, över bro, runt tunnor o över litet hinder :) så duktig så :). och nya hästar runtomkring brydde han sig inte om. leds ute på trafikerad väg utan problem. snäll att verka, borsta, ha uppbunden och lasta.

finns massa bilder på han och mammahästen här:
http://joizmeds.mittspejs.se/A82397
 
Sv: Baltimore 1178

Ja, verkligen! Två väl förberedda Baltimore-fölisar, här på raken, som det bådar gott för. Me like :banana:
 
Sv: Baltimore 1178

Hej alla!Som har betäckt med Baltimore.Är ni nöjda med dom?BIlder?
 
Sv: Baltimore 1178

Jaa, min som nu är inne på sitt andra levnadsår börjar visa vad hon kan och hur hon kommer att se ut. Halsen har inte riktigt "vuxit ut" än men mina brukar få hals till slut :p
Fantastiskt temperament, lätthanterligt, lättlärd och hoppar bra.

Sen har hon ärvt Baltimores tunna/korta päls vilket gör att hon, trots att hon inte haft täcke på mer än ngn dag i hela sitt liv o går ute minst 12 timmar om dagen året om, nästan har sommarpäls nu. Kan säga att både mamma o syster som haft täcke på är mer långhåriga än hon...

Ska försöka komma ihåg att filma o fota nu i helgen om vädret blir så bra som det sägs att det ska bli.
 
Sv: Baltimore 1178

Jag väntar Baltimore-tillökning runt 28 april. Tyckte det börjat tjockna en aning i Juvret idag! :laugh:
Stoet är efter Landlord.
 

Liknande trådar

Samhälle Har ni den? Brukar ni få info om div olyckor och annan viktig info i det närområde ni befinner er i? Nu får man tydligen även larm om...
2
Svar
24
· Visningar
923
Senast: Avalbane
·
Foder & Strö Hej! Jag är lite nyfiken på / intresserad av grovfoderanalyser. Skulle ni vilja dela med er av era och skriva var i landet, när de...
Svar
1
· Visningar
580
Senast: sweep
·
Träning Behöver alla tips, trix och kunskap ni har ang travhästar. Hur får jag den att jogga lugnt, hur gör jag/vad gör jag fel om hästen går...
Svar
0
· Visningar
176
Senast: Mrs Chippy
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
411
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp