Baltimore 1178

Sv: Baltimore 1178

Puffar

har det kommit några Baltimore-avkommor?

Sitter och vakar och väntar på att det ska titta ut en när som helst!
 
Sv: Baltimore 1178

Oj, vad spännande! :bump: Inte utan att man blir lite avis.

Min Baltimore-tjej föddes 28/5 2010 och jag är jättenöjd än så länge. Hon är både snygg att titta på och väldigt trevlig. Hon är nog faktiskt min favorit bland de hästar vi fött upp redan nu. :love:

Här kommer en bildbomb!

2011-04-19-19-14-13_143836091.jpg


mrran-spanar_145929409.jpg


mrran-nyfiken_145929306.jpg


100_3900_145469032.jpg


Mycket vitt, precis som pappa sin. :)
 
Sv: Baltimore 1178

ja, visst är hon lik pappa sin :)

225703_223766577638758_100000162520995_1050943_7934340_n.jpg


dock är hon väldigt x-bent fram.. men sånt brukar väl räta ut sej? :crazy:
 
Sv: Baltimore 1178

Mitt sto var också lite x-bent när hon föddes (väldigt enligt hovslagaren). :grin: Men jag var mer bekymrad då hon var ganska vek i kotorna bak. Men promenerade henne på hårt underlag 3x5 min/dag ca och hon rätade snabbt upp sig.

Enligt min erfarenhet är det sällan det inte rättar till sig av sig självt. Jag tycker inte om att lägga mig i för mycket. Jag lät veterinären titta på mitt föl när han var ut i annat ärende och han tyckte inte att det var något att bekymra sig för heller.

Nu är hon ett år och det syns inte ett spår. :bump:

Jättesöt fölunge och jag tror inte du behöver bekymra dig! :laugh:
 
Sv: Baltimore 1178

Härligt att det försvann! :bump:
hon har faktiskt blivit lite bättre nu så det går åt rätt håll :bow:

och så som hon springer i hagen borde benen räta ut sig snart! hon är inte stilla en skeund :p
blir ju kul att rida in en lite studdsboll när det blir dax :angel:
 
Sv: Baltimore 1178

KKL

Vad gör han nu för tiden egentligen? Är det någon som har lite inside info om Baltimore? ;)

Senaste jag hörde var att han såldes till Måsel AB och skulle tävlas av Ingvarssons bröderna. Men jag har inte sett ett enda resultat? Satsar han bara på att betäcka nu eller kan det ha hänt något? :confused: Det var ju ganska länge sedan...

Vill ju hemskt gärna se honom ute på banorna, speciellt efter hans fina resultat i unghäst-VM förra året. :laugh:
 
Sv: Baltimore 1178

När vi var i Gäseneryttarna i slutet av maj var han anmäld med Magnus Österlund men de kom aldrig till start.
Tittar man på resultat har han inga alls i år.:confused:
 
Sv: Baltimore 1178

KL

Tänkte höra lite om bakbenen på Baltimore. Jag har inte sett honom live och på en profilbild ser han ut att ha rätt långa bakben. Kan vara att han är rätt slimmad som gör att ögat blir lurat.

Hur har fölisarna blivit i benen, ni som har fått avkommor.

Tacksam för svar!!!
 
Sv: Baltimore 1178

Jag har ju en nybliven 3-åring efter Baltimore och hon börjar bli rätt färdig i kroppen. Är precis som sin pappa rätt slimmad (vilket mammans övriga 2 avkommor INTE är) så jag uppfattar det som att hon har långa bakben. Men hon är inte högre bak än fram så man luras nog.
Ska se om jag kan få fram kameran och fota henne "naken" i morgon. Hon har liksom inte satt ngn direkt vinterpäls och nu när det är rätt kallt så fryser hon...
 
Sv: Baltimore 1178

Vore jättekul att få se bild!!!:) Jag är väldigt förtjust i det jag fått reda på Baltimore och det jag sett av honom (inte live men videoklipp och så).

Jag fick ett stoföl efter honom i somras men hon dog vid fölningen, var felvänd och satt fast och även fast veterinären var blixtsnabb ut så fanns det ingen chans att få ut henne i tid då hon satt tvärfast. Var första stofölet jag fått så bara det var en stor sorg:cry:
 
Sv: Baltimore 1178

Tyvärr var här tråkvädret allan i helgen så jag kom inte ut och fick av henne täcket i hagen. Försökte lite i stallet men det blir inte bra med bakgrund som är orolig mot en fux med massor av vitt. Jag gör ett nytt försök i morgon när det ska sola och jag är hemma mitt på dagen!
 
Sv: Baltimore 1178

kl

Jag har två Baltimore-bebisar här hemma, de är väldigt olika! Den ena är stooor, med långa ben och inte jätteädel (Cortez-möderne). Den andra är ganska liten, mkt ädel och av helt annan modell (ue Sunshine Prine - anglo).

Har tyvärr dåligt med bilder på dem.

Sen tycker ju jag att det är bra med långa bakben ;).
 
Sv: Baltimore 1178

Jo det tycker jag med men min dam har långa bakben och är överbyggd i bak så jag vill inte öka på riskerna att det blir än värre på avkommor.
 
Sv: Baltimore 1178

Äntligen har jag fått tummen ur och tagit lite kort på min Baltimore-avkomma.
Tarrazu e. Baltimore-Nostradamus nu 2,5 år gammal och 165 cm hög. Hyfsat färdig men känns som att hon satt igång och växa lite till för nu var hon lite överbyggd jämfört med tidigare i våras...
OBS! Hon är inte klippt, bara jäkligt korthårig därför har jag inte velat ta täcket av henne innan då det alltid blåser på tvären här...
32875209.jpg

32875211.jpg

32875213.jpg
 

Liknande trådar

Samhälle Har ni den? Brukar ni få info om div olyckor och annan viktig info i det närområde ni befinner er i? Nu får man tydligen även larm om...
2
Svar
24
· Visningar
923
Senast: Avalbane
·
Foder & Strö Hej! Jag är lite nyfiken på / intresserad av grovfoderanalyser. Skulle ni vilja dela med er av era och skriva var i landet, när de...
Svar
1
· Visningar
580
Senast: sweep
·
Träning Behöver alla tips, trix och kunskap ni har ang travhästar. Hur får jag den att jogga lugnt, hur gör jag/vad gör jag fel om hästen går...
Svar
0
· Visningar
178
Senast: Mrs Chippy
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
412
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp