Bukefalos 28 år!

Baltimore 1178

Sv: Baltimore 1178

Hon är verkligen jättefin o va härligt tecknad hon är:love:

Hon ser lite högre ut i bak, inget märkvärdigt men tänker på hur mitt sto är byggd, skulle jag ta Baltimore blir det väl nerförsbacke istället för uppförsbacke:p
 
Sv: Baltimore 1178

Såg att Baltimore (med Malin Baryard) är en av hingstarna som man kan se på Görteborgs Horse Show nästa vecka...Måste nog vara hans internationella debut !?
 
Sv: Baltimore 1178

Ja just det där var han ju finalist dessutom...
 
Sv: Baltimore 1178

Knapp!

Väcker upp en gammal tråd till liv eftersom jag har fått upp ögonen för Baltimore.

Baltimore äldsta avkommor är fyra nu även om det bara är några stycken. Någon som har en avkomma? Hur är de i temperamentet och storlek?
 
Sv: Baltimore 1178

Min finns fortfarande kvar hos mig (4-åring) och hon är nog drygt 165 cm nu.
Lugn och mkt tillitsfull vid all ridning, både ensam och med kompisar, ute som inne. Hon är absolut inte seg utan har bra med framåtanda men utan att hetsa liksom. Eftersom hon skadade sig i maj och inte sattes igång förrän i augusti med enbart arbete från marken och som handhäst har vi inte kommit till uppsutten hoppning än.
Löshoppningen har hon fantastisk teknik men är lite ängslig vilket jag vet att även B var eftersom han stod hos mina grannar tills han blev godkänd. Så med mkt stöd från en bra ryttare lär hon kunna göra bra ifrån sig.

Har nog ingen nytagen bild på henne men de som finns sen tidigare visar hur hon ser ut nu. Hon har bara fyllt ut lite mer.

Just det ja, jag vet att en av de andra 4-åringarna är bra mkt större än henne. En valack som är strax över 170 cm. Så hon blev nog mindre bara för att mamman var väldigt sjuk mitt i dräktigheten.
 
Sv: Baltimore 1178

Hi, i have a wonderful Baltimore gelding who's 3 years old this year :) his tempermant is excellant! Very kind and easy to do any kind of work with him. He's about 173 cm right now. He's on Blup: Maestro
 
Sv: Baltimore 1178

KL
Sök t ex " e. Baltimore föl " och " e. Baltimore swb " och " e. Baltimore hingst " på youtube så kommer det upp filmer på både honom själv och på avkommor.
 
Senast ändrad:
Sv: Baltimore 1178

Har en 4-åring, tyvärr inte min. Men får ha honom som min. Började med inridningen av honom i september. Han är jättestor, 178 cm. Sköter sig perfekt och har ett bra temperament :) Så snart blir det CR.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag är lite nyfiken på / intresserad av grovfoderanalyser. Skulle ni vilja dela med er av era och skriva var i landet, när de...
Svar
1
· Visningar
545
Senast: sweep
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
329
Senast: Shaggy
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
711
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Min häst går ute på lösdrift dygnet runt och jag tycker att hon trivs och verkar avslappnad där. När jag tar in henne och ryktar...
Svar
3
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp