Banankontakt! *ULVLEK*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att det är skumt att haka fast så hårt vid en spelare så här tidigt i leken och Lilltess är inte en nykomling som jag skulle ha förståelse för gjorde det. Samtidigt skulle hon kunna vara en god som helt enkelt har så pass mycket tidsbrist att hon inte har hunnit kolla upp resten. Men om jag ska välja mellan Q och lilltess så tycker jag att Q är den som jag håller som minst ond av dem, men det kan vara för att hon faktiskt verkar gräva efter ulvar och vrider och vänder på saker.
Snurrfian röstar på Lilltess för att jag tycker att det är skumt att hänga upp sig på en spelare och det brukar vara ulvar som slarvläser inlägg och det tycker jag att Lilltess gör med Qs inlägg. Det gör att jag tror att Lilltess är ond, antingen ulv eller ond spion.

Här står det det som jag hade i huvudet tidigare idag :)
en del har rätats ut och en del står kvar som frågetecken
Mina tankar om röstningen igår:
6 röster på sookie - iom antalet så bör det ha varit flera goda som röstade där, frågan är hur många goda? Och om det ens är någon ond med där?( vilket iofs det borde finnas)
Jag reagerade själv på sookies kommentarer igår, så har egentligen inte så mycket att säga om rösterna såsom så.
först att rösta på Sookie är Snurrfian som egentligen lägger en bopaktig röst så går ju inte att bedöma om det var det enda hon kunde hitta eller om det var något annat bakom
LenaH lägger sedan andra rösten på sookie, efter att först ha röstat på Schantana. Och det läget hade redan Habina ändrat sin röst på LenaH 28 min innan . Så LenaH hade bara en röst själv i det läget. Hon reagerade iofs på sookies inlägg och där kan jag egentligen inte invända.... noterbart dock att båda LenaHs val igår var goda , men det behöver egentligen inte betyda något.
Kanske Bumpo som lägger tredje rösten kan funderas några varv till över?
Samtidigt så var det i det läget ingen annan som hade mer än en röst på sig? Så kändes ju inte som att någon annan skulle "räddas" sas?
Fio som röständrar till sookie känns inte heller särskilt ulvigt gjort , och sookie hade lagt en röst på fio först innan hon ändrade till LenaH....
Artline lägger sin röst på sookie minuten efter fios röständring och kan kanske behöva en tanke till ändå? Eller så har även hon reagerat på sookie.
Jag själv lägger den sista rösten på sookie ( i tid :angel: ) och den var egentligen betydelselös, hon hade åkt oavsett jag la den där eller någon annastans. Jag hade lite funderingar kring varför så många röster , men den kommentaren som jag tog fasta på i rösten fick mig faktiskt att tro att vi hade en nyörjarulv på kroken som inte kom sig för att försvara sig ordentligt, så la min röst där, då det var det mest skumma för mig igår, och som också hade med en lekrelaterad känsla att hon nog faktiskt kunde vara ond och inte bara taget ur luften sas.

Schantana som la första( och till slut den enda) rösten på LenaH vet vi ju var bybo

Jag själv fick 2 röster på mig igår
Habina som ändrade till mig, pga en felstavning av Paddington ( :rofl:) det enda som skaver liiiite där i hennes röständring är en liten antydan till att hon kanske trodde att hon skulle rösta ut en god ( LenaH) och det kliar lite , den tanken. För de enda goda som vet om varandra i DL1 är tvillingarna, och det tror jag man kan utesluta att just Habina och LenaH är , iom Habinas första röst på LenaH ?
Habina påstår också att hon har lite godvibbar av @Paddington i inlägg #113, vilket även Paddis själv reagerar på( vilket får mig att tro att inte heller de är tvillingar med varandra ) Det får mig också att fundera över att i DL1 våga säga det inte bara om Paddington utan även om LenaH ( då hon röständrade för att hon inte ville riskera att rösta ut en god ) börjar kännas som att hon kanske kan sitta med lite mer kunskaper än vad en god gör i DL1 ? men det kan kanske vara typiskt skum-Habina inlägg hon faktiskt kan åstadkomma även som god, men jag noterar....
Paddington la en andra röst på mig , i ett läge där den inte betyder något för utgången av lynchen igår, sookie hade så pass stor majoritet då, och jag får ju en liten tanke om det kan vara en ulv som inte vill rösta på en den som den till ganska stor sannolikhet tror är god ? ( vi har ju onda spionen med så helt säker kan ju inte ens ulvarna vara sas) Eller om hon faktiskt bara reagerade på mig igår mest av alla? Jag vet inte vart jag har paddington helt enkelt.
hemlig lägger en uddaröst på Artline. Kändes också som en lite bopaktig röst. hemlig var ambitiös under dagen och sammanställde en lista i ett försök att få igång leken under kvällen och i övrigt finner inget direkt skumt med henne. Men får stå som neutral tills jag sett mera av henne
Lilltess röstade först av alla med en uddaröst på Paddington ( en BOP-artad röst )och hade inte tid att närvara sedan innan DL .Jag( och paddington) reagerade på att hon inte ens nämnde mig i samband med den rösten och hon skrev sedan under natten att hon nog hade ändrat röst till mig om hon kunnat delta efter hon röstat . Hon har inte skrivit så mycket så är svårbedömd, så har väl egentligen inget mer än att hon misstänker mig som jag reagerar på,behöver se mer av Lilltess

Jag hänger inte med. :arghh:
@Lilltess känns hur skum sim helst som hakar upp sig på @quarter4ever och hennes röst på sookie igår. Vi var ju tyvärr rätt många som hade fel där. Men sookie var rejält konstig. Lilltess hamnar högt på ulvskalan just nu. Q känns relativt neutral idagsläget i min bok. Ser inte heller det @Habina ser med fiskningar efter tvillingarna.
@Snurrfian får jag inget grepp om alls och det är creepy. Men det kan jag leva med just nu. Hon får bara vara just nu.
@Paddington letar på i vanlig paddi-anda. Hon kan iofs lura upp mig på läktaren men hon är paddi och står inte ut åt något håll än.
@Artline är doldis och inte så synlig. Och @fio och @hemlig har jag inte ens orkat fundera på idag.

Baserat på ovanstående: bumpo röstar på Lilltess

det enda som skaver liiiite där i hennes röständring är en liten antydan till att hon kanske trodde att hon skulle rösta ut en god ( LenaH) och det kliar lite , den tanken. För de enda goda som vet om varandra i DL1 är tvillingarna, och det tror jag man kan utesluta att just Habina och LenaH är , iom Habinas första röst på LenaH ?
Habina påstår också att hon har lite godvibbar av @Paddington i inlägg #113, vilket även Paddis själv reagerar på( vilket får mig att tro att inte heller de är tvillingar med varandra ) Det får mig också att fundera över att i DL1 våga säga det inte bara om Paddington utan även om LenaH ( då hon röständrade för att hon inte ville riskera att rösta ut en god ) börjar kännas som att hon kanske kan sitta med lite mer kunskaper än vad en god gör i DL1 ? men det kan kanske vara typiskt skum-Habina inlägg hon faktiskt kan åstadkomma även som god, men jag noterar....

Här har du stycket om tvillingarna @bumpo jag tycker det är farligt att fastställa att den och den inte är tvilling med varandra, för det gynnar bara onda sidan. Sådana funderingar kan man skriva i sitt eget dokument om man har något sådant, inte i leken.

Nu är jag ikapp. *puh* Men hjärnan är helt slut. Lika bra att jag röstar nu.

Jag har några på min misstankelista. Quarter4ever som jag tycker betedde sig knepigt igår, började försöka fiska efter tvillingarna idag (vilket bara onda har fördel av) och snurrat in sig i en diskussion med lilltess.

Sedan är det fio som verkar försöka skylla ifrån sig att hon röstade på en god, vilket kan vara så enkelt som att hon är god och blev osäker efter dl, eller så är hon ulv och ville verka god.

Därefter är det onda spionen, som kanske var osäker igår och lade en uddaröst. Då hamnar vi på Lilltess och hemlig. Lilltess har varit väldigt på Quarter4ever idag, men jag håller ändå med henne i det hon skriver. Hemlig har varit lite mer öh... hemlig.

Väljer att rösta på den som känns mest ulvig just nu.

Habina röstar på quarter4ever

Dl 2 kl 00.00

21:13 lilltess röstar på quarter4ever
23:20 Snurrfian röstar på Lilltess
23:22 bumpo röstar på Lilltess
23:27 Habina röstar på quarter4ever

quarter4ever: 2
lilltess: 2

fortsätter:
vet inte om det finns något "rätt och fel" i Lilltess och Qs diskussion, men den tar bort fokus från det lilla övriga som händer i leken. Jag vet inte om det är två goda som totalt missförstår varandra eller om de är på olika sidor men att de skulle vara i lyan tillsammans känns osannolikt utifrån deras diskussion.

Jag är lite fundersam över @Habina, det är något där som jag inte riktigt får grepp om. Jag tycker Habina försöker så lite misstankar här å var. Dels med att hon tycker min och Qs diskussion igår ang hennes och Schantanas röst på LH i samma minut står ut/skaver (jag tycker fortfarande det är ngt att notera även om vi vet att Schantana var god). Visserligen förstår jag inte riktigt hur Q tänkte där med hennes input, men att vår diskussion skaver?

Sedan att hon tycker Q försöker fiska efter tvillingarna - jag tycker inte Q fiskar, jag tycker hon resonerar om vilka deltagare som man kan se ett samband bland och det hjälper faktiskt övriga deltagare. Sedan tror jag inte att någon - tvilling eller annan - skulle besvara en eventuell fiskning med något annat än "sluta fiska" ;)

Sedan har Habina en poäng med fios kommentar för den reagerar jag oxå på (och reagerade på igår) att det känns lite som en efterhandskonstruktion.

och slutligen att hennes ulvradar går igång mellan hemlig och fio?

@Habina Kan du inte visa igen vilket inlägg du menar att Q fiskar efter tvillingarna? Jag uppfattade det inte så när jag läste igenom tråden för en stund sedan.

En tanke om onda spionen (som vi måste få ut likväl som ulvarna) är att den röstade på någon som inte hade flera röster, för att inte riskera rösta ut en ulv innan onda spionen har någon kunskap om vilka som kan vara ulvar. Hm... Kikar jag i listan blir det Lilltess och hemlig. Lilltess rötsade väldigt tidigt, medan hemlig la en ganska sen och betydelselös röst. Värt att ha noterat!

Det där var intressant! Iofs borde det gälla för ulvarna också men där är oddsen betydligt bättre (spionen är ju bara en :p) och det resonemanget håller inte eftersom du redan noterat att det är bara två spelare som gjort så. Hm...

en undran om onda spionen - denne har ju ingen aning om vilka som är ulvar eller inte, medan det är något som ulvarna vet. Vi vet att ulvar kan rösta på varandra både för alibi och andra anledningar. Varför skulle onda spionen stå ut genom att rösta udda? Visst, denne vill väl inte rösta ut en ulv, men eftersom denne ingår i vinstvillkoren den här gången så är väl onda spionen ganska så viktig oxå (även om denne inte kan käka)

en undran om onda spionen - denne har ju ingen aning om vilka som är ulvar eller inte, medan det är något som ulvarna vet. Vi vet att ulvar kan rösta på varandra både för alibi och andra anledningar. Varför skulle onda spionen stå ut genom att rösta udda? Visst, denne vill väl inte rösta ut en ulv, men eftersom denne ingår i vinstvillkoren den här gången så är väl onda spionen ganska så viktig oxå (även om denne inte kan käka)
Ulvarna känner väl inte till onda spionen?

Här har du stycket om tvillingarna @bumpo jag tycker det är farligt att fastställa att den och den inte är tvilling med varandra, för det gynnar bara onda sidan. Sådana funderingar kan man skriva i sitt eget dokument om man har något sådant, inte i leken.
Tack för citatet. Men vi läser det olika då. För jag läser det inte som vare sig fiskande eller något spridande av gid-info utan mer funderande av samband. Vilket egentligen bara är positivt. För det visar även på negativa samband...

Jag väljer att lägga min röst nu eftersom det drar ihop sig ( observera att jag öht inte alls är säker någonstans på denna rösten )
jag HAR reagerat mest på Habina , med Lilltess som god tvåa idag , och jag vill mellan dessa två välja habina framför den andra ( precis som jag igår valde mellan de två som var på tapeten då ) Jag hade fel då och det kan jag mycket väl ha nu med :crazy:
men hon verkar inte se samma saker som mig ? Och det bekymrar mig
så för stunden så hamnar min röst där
quarter4ever röstar på Habina
hennes röst på mig igår är inte smickrande alls för henne, och hon har godförklarat ganska lättvindigt i denna leken . och med detta menar jag inte att de hon godförklarar skulle vara onda bara för det utan mer en tanke att hon skulle veta något

@Habina är du inte ond så har du typ 17 min på dig att motbevisa min tanke ....

Fast jag tolkar det mer som hon funderar på dig. Än att hon fiskar. Dvs om du är ond som fjäskar för Lena och Paddi. Sedan motiverar hon varför ni inte borde vara två goda som vet det.

Nä jag får rösta nu... Är helt lost och för berusad för att kanske tänka helt logiskt men jag kollar på dom som inte sticker ut och håller sig lite under radarn och då föll jag på Artline då jag tycker hon håller sig lite väl under radarn vilket helt klart är ulvigt så...

Fio röstar på Artline

Ja jag kanske är ute och seglar här men jag har ingen aning och har ingen lust att rösta annat än udda idag då jag inte har mer på fötterna!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 633
Senast: qitis
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 617
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 873
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 453
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka