Banankontakt! *ULVLEK*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle jag vara ond spion för att jag lägger min röst på dig? Fio röstade ju på dig i DL1, även om hon sen ändrade röst till Sookie. Varför skulle inte hon kunna vara ond spion lika väl? Det känns som att du är lite väl säker på henne som ulv, varvid jag känner att min röst ikväll var rätt vald. Den enda som kan veta om nån annan är ulv så tidigt som du skrev det första gången är en annan ulv.
Får se om jag överlever natten, hur min röst går imorgon.

Skulle jag vara ond spion för att jag lägger min röst på dig? Fio röstade ju på dig i DL1, även om hon sen ändrade röst till Sookie. Varför skulle inte hon kunna vara ond spion lika väl? Det känns som att du är lite väl säker på henne som ulv, varvid jag känner att min röst ikväll var rätt vald. Den enda som kan veta om nån annan är ulv så tidigt som du skrev det första gången är en annan ulv.
Får se om jag överlever natten, hur min röst går imorgon.

Var det här menat till mig? Jag är inte säker på någon, förutom mig själv.

Att fio inte skulle vara ond spion utifrån min teori beror ju på att den går ut på att onda spionen inte vågar rösta på någon som kan åka ut. Dvs hålla sig i bakgrunden i dl1. Vilket fio inte gjorde. :)

Jag misstänker dig som ond spion för att du lade en uddaröst i dl1, inte för att den hamnade på mig.

Just det. En liten förvarning :)
Från och med Måndag kommer det att bli normala DagDL-tider igen (21:00) imorgon är sista gången DagDL är vid midnatt. :)

DagDL 3 är 0:00 (midnatt sönd-månd)
men efter det blir det normalt igen :)

Färglägger lite... känns som det kan behövas :meh:

Röstlista DL 1 kl 00.00

21.32 Lilltess röstar på paddington

21.41 Fio röstar på Habina
22.58 LenaH röstar på Schantana

23.05 Snurrfian röstar på Sookie
23.08 Habina röstar på LenaH
23.08 Schantana röstar på LenaH
23:21 Habina ändrar röst till Quarter4ever
23:32 hemlig röstar på Artline

23:39 Sookie röstar på fio
23:49 LenaH ändrar röst till Sookie
23:55
Bumpo röstar på Sookie
23:56 Sookie röstar på Lenah
23:58 Fio ändrar röst till Sookie
23:59 Artline röstar på Sookie
00:00 Paddington röstar på quarter4ever
00:00 quarter4ever röstar på Sookie

sookie kynchas var god spion
Schantana käkas var bybo

21:13 lilltess röstar på quarter4ever
23:20 Snurrfian röstar på Lilltess
23:22 bumpo röstar på Lilltess
23:27 Habina röstar på quarter4ever
23:44 quarter4ever röstar på Habina
23:45 Fio röstar på Artline
23:48 LenaH röstar på Lilltess

23:57 hemlig röstar på Habina
23:59 Artline röstar på Lilltess
00:00 Paddington röstar på Habina

00.01 quarter4ever röstar på LenaH ( för sen)
Lilltess lynchas ( bybo)

Färglägger lite... känns som det kan behövas :meh:

Röstlista DL 1 kl 00.00

21.32 Lilltess röstar på paddington

21.41 Fio röstar på Habina
22.58 LenaH röstar på Schantana

23.05 Snurrfian röstar på Sookie
23.08 Habina röstar på LenaH
23.08 Schantana röstar på LenaH
23:21 Habina ändrar röst till Quarter4ever
23:32 hemlig röstar på Artline

23:39 Sookie röstar på fio
23:49 LenaH ändrar röst till Sookie
23:55
Bumpo röstar på Sookie
23:56 Sookie röstar på Lenah
23:58 Fio ändrar röst till Sookie
23:59 Artline röstar på Sookie
00:00 Paddington röstar på quarter4ever
00:00 quarter4ever röstar på Sookie

sookie kynchas var god spion
Schantana käkas var bybo

21:13 lilltess röstar på quarter4ever
23:20 Snurrfian röstar på Lilltess
23:22 bumpo röstar på Lilltess
23:27 Habina röstar på quarter4ever
23:44 quarter4ever röstar på Habina
23:45 Fio röstar på Artline
23:48 LenaH röstar på Lilltess

23:57 hemlig röstar på Habina
23:59 Artline röstar på Lilltess
00:00 Paddington röstar på Habina

00.01 quarter4ever röstar på LenaH ( för sen)
Lilltess lynchas ( bybo)
och eftersom internet la av så är jag numera hänvisad till mobilen så hoppas detta blev rätt:angel:

jag känner ju liiiite att rösterna på Liltess ändå sticker ut ? Iom att hon var bybo?
Lyan vet ju vilka som är i lyan och röstar nog gladeligen ut en som kunnat vara antingen god / eller onda spionen - tror dessutom att onda spionen inte kunnat meddela sig på ett bra sätt inatt iom att den inte fått spioninfo första natten och sedan inte heller vet om den lyckats skicka till sina kompisar första natten
jag känner mig typ osäker på ALLA andra utom mig själv . och kanske i högre grad på Artline, Bumpo, LenaH och fio som bubblar samt även paddington än flertalet andra, detta enbart baserat på hur leken såg ut idag och hur röstningarna sett ut
habina, snurrfian är jag lite ambivalent om kan vara vad som.+ hemlig med
hoppas veta mera imorgon - eller så är jag döööd och får veta all info i goda lyan - kanske underlättar....

eftersom jag känner mig lätt frustrerad efter gårdagens konstiga icke-teoriande sas inför DL så har jag liksom inte kunnat sova och har gått tillbaka till lite tankar jag haft innan under leken för att försöka bena upp ett och annat
Först och främst har jag funderat över varför käkades Schantana? Det kändes ändå liiite otippat ? visst andra leken etc etc- men det brukar mest vara att man lynchas pga man inte har "frikort" längre för att man är helt ny - såsom skedde med Sookie tex
Så eftersom Schantana inte hade så många inlägg tog det mig inte så lång tid att läsa igenom dem och sedan läste jag igenom vad jag själv noterat i börja av leken och jag fastnade på detta:
"Man får kramp, skulle bott i en svamp.:p" som hon skrev första dagen och det fick mig att skriva ängel? försöker verka vara ängel? som kommentar på henne.
Och faktiskt så kan jag tro att lyan kunde få samma tanke , + att goda spionen var ute och vi hade den onda kvar = de trodde inte att ängeln skyddade sig själv första natten och gick efter den som de trodde var ängel.
jag tycker den tanken känns som den kan vara rätt ute iaf.
Jag tror inte att lyan fått någon rad av större info igår från onda spionen ,om det nu var de som fick den första raden , iom att ingen riktig spioninfo fanns att tillgå igår, risken finns ju att de får det efter inatt dock.....:crazy: fast vem vet vem som fått första inforaden? det skulle ju lottas så bara mottagarna av spioninfon vet ju vem som står på tur att få infon inatt ( såtillvida inte ulvarna käkar onda spionen- DET vore ju lyckat iofs :p )

Jag får ju tillstå att jag tycker att Paddington och LenaH inte känns som sina "vanliga goda jag" direkt, och jag reagerar lite på att de båda två inte alls kommer in med tankar eller röster tidigt igår med tanke på att de skulle vara upptagna enligt vad de sagt innan? - kändes med som att de avvaktade och kom in typ EFTER jag annonserat att JAG skulle vara upptagen :confused: Dvs så sent att jag skulle vara upptagen.... :cautious:
Jag funderar även över Artline som jag tycker avgör igår med sin röst på Lilltess så det inte ska gå åt habina , vilken jag hyser synnerligen starka misstankar emot, som jag skrev redan igår och det känns ju som att om någon "räddades" igår så var det Habina- så ja jag har starka misstankar ditåt....
Men här VET jag ju inte om allt detta stämmer - men det är det känslan jag får iaf .....Hoppas jag får chansen att bli klokare imorgon - men å andra sidan kan det finnas bättre personer än mig att ta reda på det......

eftersom jag känner mig lätt frustrerad efter gårdagens konstiga icke-teoriande sas inför DL så har jag liksom inte kunnat sova och har gått tillbaka till lite tankar jag haft innan under leken för att försöka bena upp ett och annat
Först och främst har jag funderat över varför käkades Schantana? Det kändes ändå liiite otippat ? visst andra leken etc etc- men det brukar mest vara att man lynchas pga man inte har "frikort" längre för att man är helt ny - såsom skedde med Sookie tex
Så eftersom Schantana inte hade så många inlägg tog det mig inte så lång tid att läsa igenom dem och sedan läste jag igenom vad jag själv noterat i börja av leken och jag fastnade på detta:
"Man får kramp, skulle bott i en svamp.:p" som hon skrev första dagen och det fick mig att skriva ängel? försöker verka vara ängel? som kommentar på henne.
Och faktiskt så kan jag tro att lyan kunde få samma tanke , + att goda spionen var ute och vi hade den onda kvar = de trodde inte att ängeln skyddade sig själv första natten och gick efter den som de trodde var ängel.
jag tycker den tanken känns som den kan vara rätt ute iaf.
Jag tror inte att lyan fått någon rad av större info igår från onda spionen ,om det nu var de som fick den första raden , iom att ingen riktig spioninfo fanns att tillgå igår, risken finns ju att de får det efter inatt dock.....:crazy: fast vem vet vem som fått första inforaden? det skulle ju lottas så bara mottagarna av spioninfon vet ju vem som står på tur att få infon inatt ( såtillvida inte ulvarna käkar onda spionen- DET vore ju lyckat iofs :p )

Jag får ju tillstå att jag tycker att Paddington och LenaH inte känns som sina "vanliga goda jag" direkt, och jag reagerar lite på att de båda två inte alls kommer in med tankar eller röster tidigt igår med tanke på att de skulle vara upptagna enligt vad de sagt innan? - kändes med som att de avvaktade och kom in typ EFTER jag annonserat att JAG skulle vara upptagen :confused: Dvs så sent att jag skulle vara upptagen.... :cautious:
Jag funderar även över Artline som jag tycker avgör igår med sin röst på Lilltess så det inte ska gå åt habina , vilken jag hyser synnerligen starka misstankar emot, som jag skrev redan igår och det känns ju som att om någon "räddades" igår så var det Habina- så ja jag har starka misstankar ditåt....
Men här VET jag ju inte om allt detta stämmer - men det är det känslan jag får iaf .....Hoppas jag får chansen att bli klokare imorgon - men å andra sidan kan det finnas bättre personer än mig att ta reda på det......

Läser om eftersom jag inte var helt fokuserad på leken igår kväll pga ESC , och åkejrå, liiite öl, men inte fullt så mycket som somliga kanske trodde :cautious:
och känner ju att kanske har jag fattat LenaH fel igår ändå? Så baserat utifrån att jag läst om och begrundat det hela ett varv till så har jag nog Paddington i topp pga hennes förstadagsröst på mig, och avsaknad av teorier och hon lägger en röst på habina igår i sista minuten där den inte gör skillnad när Lilltess leder ändå- känns klart lite lagom ulvmedglidande öht i denna leken är mitt samlade intryck- det var lika i den första lynchen- röstar på någon annan än den som åker - vilket i båda lyncherna var en god. Artline som lägger fjärde rösten på sookie i DL1( men hon kan ha trott att det tredje iom fios ändring strax innan till sookie) och sedan lägger även fjärde rösten på lilltess igår- nja det ser inte som en sådär jättegod- Artline direkt ......

Nu har jag nog skrivit ner det mesta jag har i huvudet så käkas jag nu så har jag iaf skrivit det , risken finns ju att jag inte kommer in innan nattDL eftersom jag inte somnat än :crazy: men kommer slockna snart

@quarter4ever - jag hade väl inte direkt aviserat tidsbrist i förväg igår utan det blev väl lite oplanerad sådan. :) Jag gör liksom allt för att undvika ESC... :p

Ser nu att du läst om så jag lägger det åt sidan så länge och åker till stallet och trimmar Fuxen Fartpundare. Har ingen surf kvar på mobilen så jag är offline några timmar och återkommer om jag lever i em. Jag har inga mer tankar än vad jag hade igår - jag tror inte på q i lyan (även om hon kan vara ond utanför), jag är tveksam till Habina, hon kan haka upp sig mer som god än som ond och jag tappade Paddington lite igår?
Fio behöver kliva in bättre, likaså bumpo och Artline (som jag märker att jag nämner i samma mening?) och Snurrfian känns onormalt osnurrig. :cautious:

UPPDATERING
Vem hoppar och hojar?
Och jazzar och plojar?
Jo balla Trazan Apansson.
Vem älskar bananer?
Och svingar i lianer?
o balla Trazan Apansson.

Vänta lite nu... Älskar bananer?! Det är det väl ändå bara ondingar som gör? Stadsborna vänder sig mot Trazan och inget han säger kan övertyga dem om hans godhet.

SNURRFIAN var TRAZAN (siare)

DagDL 0:00
NattDL 11:00

Nej! :crazy:

Då kan jag avslöja att jag igår trodde Lilltess var siare och siat quarter4ever som ond, därav min oro när vi var på väg att lyncha henne.

Ska läsa igenom vad snurrfian skrivit, men kommer inte in mer förrän ikväll.

@Paddington har varit osynlig sen i natt, och verkade hänga upp sig lite på Q, frågan är hur hon tänker idag?
LenaH har visat upp flera sidor av sig själv i leken, men frågan är om det verkligen säger något om hennes roll?;)
Habina verka vilja vara sitt alterego, men inte heller det vet jag om det säger så mycket om hennes roll, det skulle vara om hon och LenaH är tvillingar men det finns ingen anledning för tvillingarna att vinka till varandra i leken så det känns väldigt långsökt.
Quarter verkar vilja föra leken framåt på ett ärligt sätt och känns som den som faktiskt letar ulvar i det allmänna kaoset.
Lilltess har inte skrivit så mycket men funderar lite åtminstone, även om jag inte håller med om hennes tankar om Q.
Fio verkar försöka bli en delfin :p, men frågan är om det är en ond eller god delfin? @Hedinn delfin var ju ond, men man kan väl inte döma Fio efter det tycker jag. :cautious:
Artline har inte heller dykt upp efter natten, och verkade rätt trött i natt.
Bumpo har skrivit ännu mindre och jag skulle vilja se mer vad hon tänker.
Hemlig gör ett tappert försök att sammanställa precis som jag försöker, det jag möjligtvis kan reagera på är att hon tolkar in ot saker som väsentliga, ex Fios besök på jaktmässa men det behöver inte betyda något egentligen.

Jag tolkar det här inlägget som att snurrfian siat en god. Over avd out.

Angående jaktmässan och att använda ordet käk i samma mening som jag tänker göra nu så är det inte nått ulvigttänk bakom, men fy fasen vilken god vilthamburgare dom serverade där med supergod dressing!!
Så om någon bor i närheten av Kungsbacka så rekommenderar jag den!

Angående jaktmässan och att använda ordet käk i samma mening som jag tänker göra nu så är det inte nått ulvigttänk bakom, men fy fasen vilken god vilthamburgare dom serverade där med supergod dressing!!
Så om någon bor i närheten av Kungsbacka så rekommenderar jag den!
Du är bra modig du :p

Jag tolkar det här inlägget som att snurrfian siat en god. Over avd out.

Känns absolut så ja!

Med tanke på att hon röstade på en god Lilltess så är det nog så.
jag tycker att jag skrev det jag ville ha sagt redan under natten ...
Väntar på reaktioner från övriga!

Jag blir inte klok på vad du skrev i natt? Misstänker du LenaH eller inte ? Jag såg att du ändrade dig något sent i morse men fick inget grepp om detta?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka