Bantat bort brösten, nu då?

MissFideli

Trådstartare
Lite konstig rubrik, men bjuder på det.
Efter en större viktnedgång, ser mina bröst ut som ouppblåsta ballonger. Bara hängande lappar. Inte nog med det, de är olika stora. Nästan olika kupor.
Jag hade typ DD/E-kupa för ett år sen, nu B. Men utan "stoppning", kan jag inte säga att de ens gör sig i en BH längre. Ganska trist, jag gillar ju fina urringningar och former.

Så, hur får jag dom att se fina ut? De hänger ju bara, nästan så jag rulla ihop det ena i alla fall... Och hur göra när de är så olika stora?

Behöver tips på bra BH och tricks på hur man kan "fluffa upp" brösten, liksom.
För första gången i mitt liv, skulle jag kunna tänka mig en bröstoperation, men de pengarna finns inte.
 
Försökte lite snabbt hitta bra sånna övningar, men de flesta inbegrep hantlar och så?
Tänkte ev köpa hantlar när lönen kommer, får se om jag har råd. Har du tips på övningar utan grejer?
Armhävningar är toppen! Om du har väldigt svårt för det så kan du börja mot en vägg och på golvet på knä. Jag tror att det går att googla bra övningar som du kan göra utan vikt om du söker pectoralis major training eller liknande. Beroende på hur du håller armarna så kan delar av pectoralis major belastas olika och du kan få med lite triceps men det lär finnas massor av tips på det. När vi ändå pratar träning vill jag slå ett slag för att träna bröstrygg och stretcha pectoralis minor också. Det är bra för hållningen och gör att brösten "presenteras snyggare" :D


Mitt tips till problemet är att skaffa riktigt bra BH. Såna där snordyra som du fått hjälp att prova ut.
 
Armhävningar är toppen! Om du har väldigt svårt för det så kan du börja mot en vägg och på golvet på knä. Jag tror att det går att googla bra övningar som du kan göra utan vikt om du söker pectoralis major training eller liknande. Beroende på hur du håller armarna så kan delar av pectoralis major belastas olika och du kan få med lite triceps men det lär finnas massor av tips på det. När vi ändå pratar träning vill jag slå ett slag för att träna bröstrygg och stretcha pectoralis minor också. Det är bra för hållningen och gör att brösten "presenteras snyggare" :D


Mitt tips till problemet är att skaffa riktigt bra BH. Såna där snordyra som du fått hjälp att prova ut.

Armhävningar går inte alls på golvet. Mot vägg funkar bättre.
Jag försöker hitta bra övningar för rygg/bröstrygg, men inte hittat nått passande än. Kollar vidare.

En sån BH får vänta, just nu behöver jag nått billigare. Tyvärr.
 
Det finns olika inlägg du kan ha i bhn för att jämna ut. Sen hade det kanske inte varit fel att få hjälp att passa ut en bra bh i en bra butik, olika bh formar bysten på olika vis.
Jag har tex insett att jag trivs bäst i en balconettetyp.
Det går ju att få hjälp och sedan komma tillbaka och köpa eller ta med sig det till en annan butik.
 
Armhävningar går inte alls på golvet. Mot vägg funkar bättre.
Jag försöker hitta bra övningar för rygg/bröstrygg, men inte hittat nått passande än. Kollar vidare.

En sån BH får vänta, just nu behöver jag nått billigare. Tyvärr.
Min syster brukar köpa relativt billiga BH-ar på Bonprix, man kan ju alltid skicka tillbaka dem om de inte sitter bra.
Bra övningar för bröstrygg är "omvända flyes" och rodd. Rodd är kanske lite klurigt att få till utan gummiband dock. Om du inte har rep som hänger från taket så du kan dra dig själv upp. Men det har ju inte alla :laugh:
 
Det finns olika inlägg du kan ha i bhn för att jämna ut. Sen hade det kanske inte varit fel att få hjälp att passa ut en bra bh i en bra butik, olika bh formar bysten på olika vis.
Jag har tex insett att jag trivs bäst i en balconettetyp.
Det går ju att få hjälp och sedan komma tillbaka och köpa eller ta med sig det till en annan butik.

Lösa inlägg? Låter bra!
Jag tycker det är lite kymigt att få hjälp i en butik och sen köpa någon annanstans 🙈
 
Min syster brukar köpa relativt billiga BH-ar på Bonprix, man kan ju alltid skicka tillbaka dem om de inte sitter bra.
Bra övningar för bröstrygg är "omvända flyes" och rodd. Rodd är kanske lite klurigt att få till utan gummiband dock. Om du inte har rep som hänger från taket så du kan dra dig själv upp. Men det har ju inte alla :laugh:

Gummiband har jag, dock inte med handtag om det behövs. Och bara 1 av varje färg, tror jag. Omvända flyes får jag kolla, jag kan inte namn på övningar.
Inga rep i taket 😄
 
Lite konstig rubrik, men bjuder på det.
Efter en större viktnedgång, ser mina bröst ut som ouppblåsta ballonger. Bara hängande lappar. Inte nog med det, de är olika stora. Nästan olika kupor.
Jag hade typ DD/E-kupa för ett år sen, nu B. Men utan "stoppning", kan jag inte säga att de ens gör sig i en BH längre. Ganska trist, jag gillar ju fina urringningar och former.

Så, hur får jag dom att se fina ut? De hänger ju bara, nästan så jag rulla ihop det ena i alla fall... Och hur göra när de är så olika stora?

Behöver tips på bra BH och tricks på hur man kan "fluffa upp" brösten, liksom.
För första gången i mitt liv, skulle jag kunna tänka mig en bröstoperation, men de pengarna finns inte.
Jag tänker också ilägg och kanske BH av balconette-typ för att verkligen lyfta upp brösten underifrån.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 243
Senast: Sonea
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 138
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Jag har gett upp om att ha "riktig" bh på mig, kan inte ens komma ihåg när jag hade det sist eftersom jag tycker det är så obekvämt. Jag...
Svar
3
· Visningar
962
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ jag tänker mkt på dethär med förhållanden -- eller bara tillfälliga partners. pga. långvarig ’psykisk ohälsa’ -- återkommande...
Svar
18
· Visningar
1 634
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp