Bantat bort brösten, nu då?

Detsamma hände mig efter en snabb och hyfsat stor viktnedgång - brösten blev tomma påsar helt enkelt. Och ingen muskeluppbyggnad bakom brösten skulle kunna fylla upp påsarna, tyvärr. Själva brösten innehåller ju inga muskler.

Det är därför många som t.ex. gjort GBP (eller extremt nerbantade bodybuilders) valt att sätta in bröstimplantat efter sin viktnedgång. Inget jag skulle välja idag men jag kan förstå dem. Tyvärr..... Jag tror inte man kan fylla ut dem igen annat än med nytt fett isåfall (funkade för mig...! Jag gick upp lite igen och brösten var bland de första att suga i sig nytt fett. Men man vill ju inte gå upp i vikt igen HELLER .....
 
Detsamma hände mig efter en snabb och hyfsat stor viktnedgång - brösten blev tomma påsar helt enkelt. Och ingen muskeluppbyggnad bakom brösten skulle kunna fylla upp påsarna, tyvärr. Själva brösten innehåller ju inga muskler.

Det är därför många som t.ex. gjort GBP (eller extremt nerbantade bodybuilders) valt att sätta in bröstimplantat efter sin viktnedgång. Inget jag skulle välja idag men jag kan förstå dem. Tyvärr..... Jag tror inte man kan fylla ut dem igen annat än med nytt fett isåfall (funkade för mig...! Jag gick upp lite igen och brösten var bland de första att suga i sig nytt fett. Men man vill ju inte gå upp i vikt igen HELLER .....

Man kan ju göra ett bröstlyft istället. Då tar man i princip bara bort överflödig hud. Jag tror inte att det är ett lika stort ingrepp som implantat.
 
Man kan ju göra ett bröstlyft istället. Då tar man i princip bara bort överflödig hud. Jag tror inte att det är ett lika stort ingrepp som implantat.
Ett bröstlyft tar lika lång tid att återhämta sig efter + rejäla ärr som ska skötas tills de läkt. Och det är dyrare än en förstoring.

Tex här:
En helt vanlig förstoring 49000, ett lyft utan implantat 58000. Lyft och implantat är förstoringspris + 33000 (eller +38k vid stort lyft)

https://eliteclinic.se/priser/
 
Lite konstig rubrik, men bjuder på det.
Efter en större viktnedgång, ser mina bröst ut som ouppblåsta ballonger. Bara hängande lappar. Inte nog med det, de är olika stora. Nästan olika kupor.
Jag hade typ DD/E-kupa för ett år sen, nu B. Men utan "stoppning", kan jag inte säga att de ens gör sig i en BH längre. Ganska trist, jag gillar ju fina urringningar och former.

Så, hur får jag dom att se fina ut? De hänger ju bara, nästan så jag rulla ihop det ena i alla fall... Och hur göra när de är så olika stora?

Behöver tips på bra BH och tricks på hur man kan "fluffa upp" brösten, liksom.
För första gången i mitt liv, skulle jag kunna tänka mig en bröstoperation, men de pengarna finns inte.
Hmm kanske sent, men en tight sportbh? Har för mig att mina hade börjat hänga lite när jag var tonåring innan jag började med BH, men en stenhård limpaktig sportbh gjorde att de blev mer sammanhållna. Dock kanske lite svårt om man ska rulla ihop dem in i den och kanske mer görbart när man är 14.

Sedan sägs armhävningar vara bra för bröstens sammanhållning. (myt? vet inte)
 
Hmm kanske sent, men en tight sportbh? Har för mig att mina hade börjat hänga lite när jag var tonåring innan jag började med BH, men en stenhård limpaktig sportbh gjorde att de blev mer sammanhållna. Dock kanske lite svårt om man ska rulla ihop dem in i den och kanske mer görbart när man är 14.

Sedan sägs armhävningar vara bra för bröstens sammanhållning. (myt? vet inte)

De flesta tightare sportbhar verkar ha brottarygg.
Armhävningar kan jag inte göra, men får göra nått mot väggen.
 
Detsamma hände mig efter en snabb och hyfsat stor viktnedgång - brösten blev tomma påsar helt enkelt. Och ingen muskeluppbyggnad bakom brösten skulle kunna fylla upp påsarna, tyvärr. Själva brösten innehåller ju inga muskler.

Det är därför många som t.ex. gjort GBP (eller extremt nerbantade bodybuilders) valt att sätta in bröstimplantat efter sin viktnedgång. Inget jag skulle välja idag men jag kan förstå dem. Tyvärr..... Jag tror inte man kan fylla ut dem igen annat än med nytt fett isåfall (funkade för mig...! Jag gick upp lite igen och brösten var bland de första att suga i sig nytt fett. Men man vill ju inte gå upp i vikt igen HELLER .....

Jag tror som du, tror inte träning kan bättra på detta faktiskt. Finns ju liksom inget att lyfta upp med träning 😅
Nej, gå upp vill jag inte. Inte nu i alla fall. Det är det inte värt.

Jag skulle kunna tänka mig en operation, inte så mycket för att förstora utan som du skriver, bara att fylla ut det som blivit tomt 🙃
 
Man kan ju göra ett bröstlyft istället. Då tar man i princip bara bort överflödig hud. Jag tror inte att det är ett lika stort ingrepp som implantat.
Ja, jag hade nog inte velat fylla ut dem till originalstorlek ändå. Men med ett lyft hade det inte blivit mycket kvar..... Jag hade nog valt ett mindre implantat och ett lyft isåfall. Men i mitt fall är det som sagt inte aktuellt längre - hade jag varit ung, så kanske?
 
Jag tror som du, tror inte träning kan bättra på detta faktiskt. Finns ju liksom inget att lyfta upp med träning 😅
Nej, gå upp vill jag inte. Inte nu i alla fall. Det är det inte värt.

Jag skulle kunna tänka mig en operation, inte så mycket för att förstora utan som du skriver, bara att fylla ut det som blivit tomt 🙃
Jag tänker att din hud behöver en chans att dra ihop sig? Även om det kommer finnas hud kvar så blir du kanske mer bekväm i din nya kropp efter ett tag?
 
De flesta tightare sportbhar verkar ha brottarygg.
Armhävningar kan jag inte göra, men får göra nått mot väggen.
Är det fel på brottarrygg?
(själv gillar jag det så jag vet inte om alla har det eller inte.)

Men det finns i alla fall hyggligt billiga sportBH, men för att det ska fungera får det ju inte vara den snälla varianten som låter brösten hänga inuti den, utan den stenhårda sorten som gör att de blir rejält platta mot bröstbenet. Sedan har man ju såklart inte en sådan när man möter folk.

Tänker att det kanske också beror på hur länge sedan osv. För det enda de kan göra är väl att lätta upp så att huden inte får en tyngd som gör att huden inte kan dra ihop sig. Så frågan är ju då om hud drar ihop sig.

Här är en jag inte provat men som ser platt ut, utan brottarrygg och rent av har hakor och hyskor. (de jag tänkte på är ju mer Stay in place dra över huvudet.
https://www.lindex.com/se/p/8050022...MIlveLpO2O-gIVmbt3Ch3XOweQEAYYAiABEgJH8PD_BwE
https://www.stadium.se/sport/lopnin.../stay-in-place.w-max-support-sports-bra.black
(dyrare)
https://www.sport-bh.nu/produkt/stay-in-place-superactive-ce/

Hm verkar svårt att hitta de där riktigt obekväma superstabila, dock med brottarrygg, som jag köpte för ridning för några år sedan. (kan tillägga att jag då rycker sådana bh:ar är bekväma.)
 
Senast ändrad:
Är det fel på brottarrygg?
(själv gillar jag det så jag vet inte om alla har det eller inte.)

Men det finns i alla fall hyggligt billiga sportBH, men för att det ska fungera får det ju inte vara den snälla varianten som låter brösten hänga inuti den, utan den stenhårda sorten som gör att de blir rejält platta mot bröstbenet. Sedan har man ju såklart inte en sådan när man möter folk.

Tänker att det kanske också beror på hur länge sedan osv. För det enda de kan göra är väl att lätta upp så att huden inte får en tyngd som gör att huden inte kan dra ihop sig.

Absolut inte, men jag tycker inte det är fint ihop med bredare halslinningar, linnen och sånt. På mig.
Använder det dock på jobbet för att allt ska sitta fast på guppiga vägar.
 
Jag tänker att din hud behöver en chans att dra ihop sig? Även om det kommer finnas hud kvar så blir du kanske mer bekväm i din nya kropp efter ett tag?

Vet inte om den kommer dra ihop sig? Är över 40. Men det är mest rumpan som stör, mage och så är okej. Överarmarna är lite trist, men stör inte jättemycket.
Syrran tipsade om att man kan äta kollagen, kanske skulle testa det.
 
Absolut inte, men jag tycker inte det är fint ihop med bredare halslinningar, linnen och sånt. På mig.
Använder det dock på jobbet för att allt ska sitta fast på guppiga vägar.
Ja absolut, nej jag tänkte nog inte att man har en sådan jämt, bara om man har t-shirt, är hemma eller inte ska vara fin. För när man ska vara fin är det nog bara de andras tips om att passa in en dyr BH som gäller. Lindex har iofs fina Diva, paddade som kanske fungerar? Inte så dyra. De täcker mycket av bröstet, håller en form själva, och skulle kanske dölja lite ojämnhet i storlek?

(Jag tar ibland på mig sportBH när jag jobbar hemma tex, pga bekvämt, men har alltid vanlig på jobbet. Monoboob anses ju inte alltid så fint heller (jag gillar det men tja folk..).)

https://www.lindex.com/se/p/7723638-80-svart-diva-t-shirt-bh
299 kr
(Jag brukar lägga mycket mycket mer på en BH och har stor byst, men denna funkar faktiskt fint.)
 
Senast ändrad:
Det är ju väldigt bekvämt, så kommer definitivt fortsätta med sådana när det funkar.
Lindex har väldigt bekväma toppar som ger ett visst stöd. Jag har förstora bröst för att få tillräckligt stöd, men är dina inte så tunga så kan det kanske fungera? Det blir mer ihopsamlat och jag tänker att storleksskillnanden spelar mindre roll?
Sen vet jag en del som får som du efter amning och tycker att amningsbh'ar ger bra stöd (nu pratar jag utan bygel) och är bekväma. Det är ju ingen "finbh" men kan kanske fungera till vardags.
 
Det är ju väldigt bekvämt, så kommer definitivt fortsätta med sådana när det funkar.
Missade biten i ts om att få dem se större och fluffigare ut. Alltså det går absolut, en kollega har B-storlek eller mindre och de ser absolut stora ut, tror hon kör det här med balconette el dyl (som jag själv inte gillar) och det ligger nog redan ilägg i vissa. Har stött på BH där det finns en ficka med inlägg (iofs bikinitoppar) men måste väl finnas som BH också. Om man då tänker sig att man tar ut ena inlägget ur fickan och låter det andra vara kvar... (tror faktiskt det är rejält vanligt på Bikinitopp så fråga i affär? Och om det absolut inte finns på BH så är ju bikinitopp under fint en kväll kanske.)

(ja ok, diskussionerna på jobbet är ibland lite knasiga). Men kanske ser dina lite mindre ut just för dig för att de minskat? de kanske inte ser så ut för ngn annan.
 
Missade biten i ts om att få dem se större och fluffigare ut. Alltså det går absolut, en kollega har B-storlek eller mindre och de ser absolut stora ut, tror hon kör det här med balconette el dyl (som jag själv inte gillar) och det ligger nog redan ilägg i vissa. Har stött på BH där det finns en ficka med inlägg (iofs bikinitoppar) men måste väl finnas som BH också. Om man då tänker sig att man tar ut ena inlägget ur fickan och låter det andra vara kvar... (tror faktiskt det är rejält vanligt på Bikinitopp så fråga i affär? Och om det absolut inte finns på BH så är ju bikinitopp under fint en kväll kanske.)

(ja ok, diskussionerna på jobbet är ibland lite knasiga). Men kanske ser dina lite mindre ut just för dig för att de minskat? de kanske inte ser så ut för ngn annan.

Inte så mycket större i kupstorlek, kanske, men att de åtminstone fyller ut BH'n och inte bara hänger ner i den. Så att säga.
Men tänker att de BH'ar som har en mer heltäckande kupa, kanske kan hjälpa. Eller åtminstone dölja.

Jag har använt sportBH så länge att jag nästan känner mig som Madonna när jag använder vanlig BH 😄
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 243
Senast: Sonea
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 138
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Jag har gett upp om att ha "riktig" bh på mig, kan inte ens komma ihåg när jag hade det sist eftersom jag tycker det är så obekvämt. Jag...
Svar
3
· Visningar
962
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ jag tänker mkt på dethär med förhållanden -- eller bara tillfälliga partners. pga. långvarig ’psykisk ohälsa’ -- återkommande...
Svar
18
· Visningar
1 634
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp