Bantat bort brösten, nu då?

Inte så mycket större i kupstorlek, kanske, men att de åtminstone fyller ut BH'n och inte bara hänger ner i den. Så att säga.
Men tänker att de BH'ar som har en mer heltäckande kupa, kanske kan hjälpa.

Jag har använt sportBH så länge att jag nästan känner mig som Madonna när jag använder vanlig BH 😄
Ja prova de där Diva som är heltäckande och kupformiga och tjocka, men prova också att fråga efter balconette med ilägg som går att ta ur. O prova båda och se vilken som får bäst effekt. (för som sagt kollegan kör på något mindre täckande.)
 
Ja prova de där Diva som är heltäckande och kupformiga och tjocka, men prova också att fråga efter balconette med ilägg som går att ta ur. O prova båda och se vilken som får bäst effekt. (för som sagt kollegan kör på något mindre täckande.)

Tänkte ta mig till TäbyC denna vecka för att kolla vad jag har gör storlek i kläder nu, får testa även BH då.
 
Vet inte om den kommer dra ihop sig? Är över 40. Men det är mest rumpan som stör, mage och så är okej. Överarmarna är lite trist, men stör inte jättemycket.
Syrran tipsade om att man kan äta kollagen, kanske skulle testa det.

Om ekonomin är lite skral så är kollagen det sista jag skulle satsa på (eller, jag skulle inte köpa det ens om jag hade obegränsat med pengar). Helt verkningslöst att äta kollagen, bryts ned i magsäcken till aminosyror precis som annat protein du äter.
 
Är det fel på brottarrygg?
(själv gillar jag det så jag vet inte om alla har det eller inte.)

Men det finns i alla fall hyggligt billiga sportBH, men för att det ska fungera får det ju inte vara den snälla varianten som låter brösten hänga inuti den, utan den stenhårda sorten som gör att de blir rejält platta mot bröstbenet. Sedan har man ju såklart inte en sådan när man möter folk.

Tänker att det kanske också beror på hur länge sedan osv. För det enda de kan göra är väl att lätta upp så att huden inte får en tyngd som gör att huden inte kan dra ihop sig. Så frågan är ju då om hud drar ihop sig.

Här är en jag inte provat men som ser platt ut, utan brottarrygg och rent av har hakor och hyskor. (de jag tänkte på är ju mer Stay in place dra över huvudet.
https://www.lindex.com/se/p/8050022...MIlveLpO2O-gIVmbt3Ch3XOweQEAYYAiABEgJH8PD_BwE
https://www.stadium.se/sport/lopnin.../stay-in-place.w-max-support-sports-bra.black
(dyrare)
https://www.sport-bh.nu/produkt/stay-in-place-superactive-ce/

Hm verkar svårt att hitta de där riktigt obekväma superstabila, dock med brottarrygg, som jag köpte för ridning för några år sedan. (kan tillägga att jag då rycker sådana bh:ar är bekväma.)
Varfär skulle man inte ha en stenhård sportbh när man möter folk? Jag fattar inte?
 
Inte så mycket större i kupstorlek, kanske, men att de åtminstone fyller ut BH'n och inte bara hänger ner i den. Så att säga.
Men tänker att de BH'ar som har en mer heltäckande kupa, kanske kan hjälpa. Eller åtminstone dölja.

Jag har använt sportBH så länge att jag nästan känner mig som Madonna när jag använder vanlig BH 😄
Ibland blir vadderade och "skålformade" behåar svåra att fylla ut när man har mjuk/lös eller tom byst, då får man den där känslan att brösten "hänger ned" i behån och att behån inte sluter om. Det finns dock lite olika modeller om du nu vill ha vadderat, tex. sådana med "progressiv" vaddering, alltså tjockare vaddering i kupans undre del, hjälper till att lyfta och stötta en mjuk/tom byst.

Annars skulle jag faktiskt rekommendera att testa, som du själv är inne på, heltäckande kupa. Ovadderat med genomtänkta sömmar kan göra underverk med en tom byst! Utan att ha sett din byst tänker jag på exempelvis Triumphs klassiska behåmodell "Doreen" (googla, den finns att hitta billigt via nätet och är för övrigt inte så dyr i butik heller, och myyyycket mer avancerad än nåt från Lindex/Twilfit och liknande). Det är en mycket rejäl och välkonstruerad behå med kupor som samlar ihop och formar det mesta. Även Miss Mary har en del modeller som skulle kunna funka.

Att kupan är rätt strukturerad är hela grejen, något att leta efter är behåar med stödslinga i kupans undre del, kupor sydda i tre eller fler sektioner med centralt placerad mittsöm. Varför jag tycker fullkupa är så bra för en tom byst är för att den är gjord för att kapsla in hela bröstet. I halvkupor, balconetter, pushup mfl. förväntas det ofta finnas bystvävnad som "står för sig själv" och fyller ut i kupans mer öppna övre del, vilket kan leda till att det "glappar" om bysten är slapp eller mjuk.

Hoppas du hittar nåt du trivs med!
 
Om ekonomin är lite skral så är kollagen det sista jag skulle satsa på (eller, jag skulle inte köpa det ens om jag hade obegränsat med pengar). Helt verkningslöst att äta kollagen, bryts ned i magsäcken till aminosyror precis som annat protein du äter.

Tack, det fanns en aning om att det kunde vara så. Men du behöver jag inte fundera vidare på det 🙂
 
Ibland blir vadderade och "skålformade" behåar svåra att fylla ut när man har mjuk/lös eller tom byst, då får man den där känslan att brösten "hänger ned" i behån och att behån inte sluter om. Det finns dock lite olika modeller om du nu vill ha vadderat, tex. sådana med "progressiv" vaddering, alltså tjockare vaddering i kupans undre del, hjälper till att lyfta och stötta en mjuk/tom byst.

Annars skulle jag faktiskt rekommendera att testa, som du själv är inne på, heltäckande kupa. Ovadderat med genomtänkta sömmar kan göra underverk med en tom byst! Utan att ha sett din byst tänker jag på exempelvis Triumphs klassiska behåmodell "Doreen" (googla, den finns att hitta billigt via nätet och är för övrigt inte så dyr i butik heller, och myyyycket mer avancerad än nåt från Lindex/Twilfit och liknande). Det är en mycket rejäl och välkonstruerad behå med kupor som samlar ihop och formar det mesta. Även Miss Mary har en del modeller som skulle kunna funka.

Att kupan är rätt strukturerad är hela grejen, något att leta efter är behåar med stödslinga i kupans undre del, kupor sydda i tre eller fler sektioner med centralt placerad mittsöm. Varför jag tycker fullkupa är så bra för en tom byst är för att den är gjord för att kapsla in hela bröstet. I halvkupor, balconetter, pushup mfl. förväntas det ofta finnas bystvävnad som "står för sig själv" och fyller ut i kupans mer öppna övre del, vilket kan leda till att det "glappar" om bysten är slapp eller mjuk.

Hoppas du hittar nåt du trivs med!

Toppeninlägg, tack!! Nej, det är tydligt i några av BH-arna jag haft hemma, att det inte syns mycket ovanför bh-kanten. Jag har aldrig haft så här liten/tom, antar att åldern gjort sitt.
Ska kolla efter Triumphs bh-ar. Just den stilen som Doreen, brukar bli rätt strutiga, tycker jag, men det kanske är så att jag inte hittat rätt sommar? De blir gärna mer spetsiga än runda. Får se om jag hittar nånstans och kan prova.
 
Varfär skulle man inte ha en stenhård sportbh när man möter folk? Jag fattar inte?
För att du inte läste trådänden jag svarade på? Det kan man väl ha om man vill. Men om man inte ville att BH banden syns vid urringningen (vilket jag inte brukar vilja och vilket ts sa att hon inte ville) och det gör de vid allt annat än en t-shirt med liten urringning. Och om man ville ha två bröst istället för ett långt och om man ville ha en fin urringning för att man gillade att ha en fin urringning. Så är det ju enklare att få den grejen med en vanlig BH. Inte konstigare än så. Om man vill vara fin och tycker att en sportBH är finare så har man ju såklart det istället. Sedan finns väl såklart sportBH som har två kupor och inte har brottarrygg, men det var ju inte sådan jag pratade om och en sådan har aldrig fungerat speciellt bra för mig när jag tränat. (har samma storlek som ts hade innan 75 dd)
 
För att du inte läste trådänden jag svarade på? Det kan man väl ha om man vill. Men om man inte ville att BH banden syns vid urringningen (vilket jag inte brukar vilja och vilket ts sa att hon inte ville) och det gör de vid allt annat än en t-shirt med liten urringning. Och om man ville ha två bröst istället för ett långt och om man ville ha en fin urringning för att man gillade att ha en fin urringning. Så är det ju enklare att få den grejen med en vanlig BH. Inte konstigare än så. Om man vill vara fin och tycker att en sportBH är finare så har man ju såklart det istället. Sedan finns väl såklart sportBH som har två kupor och inte har brottarrygg, men det var ju inte sådan jag pratade om och en sådan har aldrig fungerat speciellt bra för mig när jag tränat. (har samma storlek som ts hade innan 75 dd)
Jag använder inte heller sportbh annat än när jag tränar. Jag måste ha en bh som delar på brösten - kläms de ihop (som i en sportbh) får jag värme-eksem mellan dem och det är inte kul..... Jag fick det i sommar då det varit så varmt och jag använt sportbh hela tiden. Inte längre...
 
Jag använder inte heller sportbh annat än när jag tränar. Jag måste ha en bh som delar på brösten - kläms de ihop (som i en sportbh) får jag värme-eksem mellan dem och det är inte kul..... Jag fick det i sommar då det varit så varmt och jag använt sportbh hela tiden. Inte längre...

Har en Shock Absorber, den upplever jag inte trycka ihop. Men min är lite stor, kan göra skillnad. Jag använder sportbh på jobbet, använder säkerhetsbälte 8 h/dag och hatar när det hamnar mellan brösten 🙈 Sommartid stoppar jag papper mellan brösten.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 243
Senast: Sonea
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 138
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Jag har gett upp om att ha "riktig" bh på mig, kan inte ens komma ihåg när jag hade det sist eftersom jag tycker det är så obekvämt. Jag...
Svar
3
· Visningar
962
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ jag tänker mkt på dethär med förhållanden -- eller bara tillfälliga partners. pga. långvarig ’psykisk ohälsa’ -- återkommande...
Svar
18
· Visningar
1 634
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp