Bukefalos 28 år!

Bara massa tankar

Idag vill jag skriva av mig om massa olika tankar som jag har. Så kanske blir jätte rörigt och konstigt och ni inte fattar nånting alls eller så gör ni det om nån ens orkar läsa. Men ja bara så ni vet så är det bara massa tankar och så.
En sak är det här om kontroll och såna saker och att andra bestämmer. Som vissa verkar tro att jag bara vägrar göra som dom säger bara föratt. Och så är det INTE utan jag försöker verkligen HELA HELA TIDEN att göra som dom bestämmer. Alltså exakt varje gång jag ska äta så vill jag klara det och inte få massa ångest eller sånt. Och jag försöker så mycket jag kan att INTE lyssna på monstret och bara göra det. Och det kanske inte går att fatta för nån som inte har känt så men det GÅR ibland inte och jag KAN inte och det är inte för att jag inte vill eller inte försöker eller nånting sånt. Utan jag är väl för dålig bara som inte kan.
Och allt hur det går med maten bestämmer allt om hela dagen. Så om jag misslyckas så får jag ångest och mår dåligt och om jag inte klarar maten och mår för dåligt liksom så får jag inte åka till stallet eller gå ut. Och jag VET att dom inte menar det som ett straff men det blir ju ändå så för mig. Även fast jag fattar varför så känns det inte mindre som att jag misslyckas och då får jag inte göra dom enda sakerna jag mår lite bra av.
Sen en annan sak som jag har tänkt på endel är skillnaden mellan nu mot när jag hade anorexi förut när jag var yngre. Och då var jag aldrig såhär sjuk liksom om man kan jämföra. Men iallafall så då var det som att när jag fick att jag hade det och mamma och pappa skulle typ bestämma med maten och så och då var det typ som jag släppte allting och bara gjorde som dom bestämde. Som att då bestämde dom istället för monstret och det var bara skönt och enkelt att jag inte behövde ha koll på allt liksom. Men nu funkar inte det ALLS lika. Och jag fattar inte varför. Och skulle verkligen verkligen önska att det var lika nu så jag inte hade alla jobbiga tankar och känslor men det går bara inte.
Och sen är det en helt annan sak men det är med ponnysarna. Och när jag fick träffa dom igen så började jag ju sakna dom och bry mig och allt sånt. Och nu känns det som varje dag som jag inte får träffa dom så kommer dom längre bort igen. Typ som att jag inte kan känna för mycket och sakna dom för då blir det så jobbigt så jag typ inte står ut nästan. Men dom är på samma gång största andledningen att jag går mot monstret för vet att det är det jag måste göra så jag får åka till stallet och börja rida igen nångång och allt. Så jag VILL liksom inte sluta sakna dom heller men ändå är det som att jag känner att dom känslorna stängs av ungefär. Och det är både skönt och hemskt på samma gång.
Sista så vill jag bara förklara och hoppas att ni fattar. Men ifall jag verkar sur eller låter elak eller nåt sånt så är det inte att jag menar mot er personligt eller att jag tror att ni VILL vara taskiga eller nåt sånt. Men känns ändå ibland som att alla bara säger tusen saker jag gör som är fel eller att jag tänker på fel sätt eller att jag väljer monstret eller att jag behöver ändra mig och såna saker. Så allt bara är om alla saker jag INTE kan och gör fel och så. Och sen är det JAG som tänker taskiga tankar om mig själv och ska ändra på dom. Men det enda alla säger eller skriver och alla bryr sig om här är allt jag misslyckas med och gör fel. Så alla andra får peka ut alla fel och misslyckanden och dåliga saker med mig men jag ska på nåt sätt ändå kunna bara tänka på bra saker och säga snälla saker till mig själv. Som jag inte ens kommer på en enda sak som är bra med mig eller som jag är nöjd med eller nåt sånt. Och ingen annan heller verkar det ju som för alla bara klagar ju iallafall.
Men ja det var det jag ville skriva av mig om idag. Och ifall nån tänker att jag bara fokuserar på dåliga saker så fördetförsta så nej det gör jag inte men idag har varit en skit dålig dag. Och det andra så behöver jag kanske inte skriva av mig om nånting har varit lite bra så bara för jag inte skriver exakt ALLT så betyder inte det att jag sitter hela dagarna och bara klagar. Utan jag försöker vara possitiv och glad och göra mitt bästa men när jag skriver av mig så är det oftast jobbiga saker jag vill skriva om som jag kanske inte kan säga alltid. Bara så ni vet så dethär är inte ALLT jag tänker på ALLTID.
 

images
 
Nu äntligen har jag gjort klart världens fulaste ödla som jag har försökt göra i två dagar. Men tog såna mini pärlor och så finns det bara nån vanlig sy tråd så vet inte om det skulle ha blivit bättre med nåt annat. Men jag kan inte göra sånt pyssel alls heller då spelar nog ingen roll. Och fick typ utbrott på det flera gånger för det gick inte och allt blev fel och trassligt och fult men jag är sån som typ inte kan ge upp heller om jag har börjat utan att då måste jag göra klart. Så nu är iallafall den skit fula ödlan klar fast det syns ju inte att det är en ödla ens.
 

Bifogade filer

  • IMG_20210909_214955285~2.jpg
    IMG_20210909_214955285~2.jpg
    155 KB · Visningar: 62
Nu äntligen har jag gjort klart världens fulaste ödla som jag har försökt göra i två dagar. Men tog såna mini pärlor och så finns det bara nån vanlig sy tråd så vet inte om det skulle ha blivit bättre med nåt annat. Men jag kan inte göra sånt pyssel alls heller då spelar nog ingen roll. Och fick typ utbrott på det flera gånger för det gick inte och allt blev fel och trassligt och fult men jag är sån som typ inte kan ge upp heller om jag har börjat utan att då måste jag göra klart. Så nu är iallafall den skit fula ödlan klar fast det syns ju inte att det är en ödla ens.
Klart en ödla!
Du skulle se när jag försöker pyssla, då kan vi verkligen tala om att man måste använda fantasin för att se vad det var jag hade tänkt att det skulle bli :angel:

Har du testat att göra figurer i lera någon gång? Det gjorde jag en hel del tidigare - tycker att det ger en skön känsla att hålla på med händerna.
 
Nu äntligen har jag gjort klart världens fulaste ödla som jag har försökt göra i två dagar. Men tog såna mini pärlor och så finns det bara nån vanlig sy tråd så vet inte om det skulle ha blivit bättre med nåt annat. Men jag kan inte göra sånt pyssel alls heller då spelar nog ingen roll. Och fick typ utbrott på det flera gånger för det gick inte och allt blev fel och trassligt och fult men jag är sån som typ inte kan ge upp heller om jag har börjat utan att då måste jag göra klart. Så nu är iallafall den skit fula ödlan klar fast det syns ju inte att det är en ödla ens.
Jag tror jag sett en fulare ;) så världens näst fulaste 👿

Övning ger färdighet.
 
Klart en ödla!
Du skulle se när jag försöker pyssla, då kan vi verkligen tala om att man måste använda fantasin för att se vad det var jag hade tänkt att det skulle bli :angel:

Har du testat att göra figurer i lera någon gång? Det gjorde jag en hel del tidigare - tycker att det ger en skön känsla att hålla på med händerna.
Bara i skolan men inte annars. Men jag tycker det är lite äckligt när man blir så kladdig om händerna så tror inte det är nåt för mig.
 
Bara i skolan men inte annars. Men jag tycker det är lite äckligt när man blir så kladdig om händerna så tror inte det är nåt för mig.
Ja alltså jag gillar inte sådan där gråbrun lera heller, har alltid gjort med typ modellera och den är inte lika kladdig :D
Numera (hej det låter som att jag är hundra år) så finns det tack och lov mycket roligare sorter! Typ det som heter foam clay, det är liksom ... fluffigt men ändå lera?

1631219587962.png

(bild från google)


Vet inte om det är en grej fortfarande, men har sjukhuset du är på någon avdelning för lekterapi?
 
Ja alltså jag gillar inte sådan där gråbrun lera heller, har alltid gjort med typ modellera och den är inte lika kladdig :D
Numera (hej det låter som att jag är hundra år) så finns det tack och lov mycket roligare sorter! Typ det som heter foam clay, det är liksom ... fluffigt men ändå lera?

Visa bifogad fil 76718
(bild från google)


Vet inte om det är en grej fortfarande, men har sjukhuset du är på någon avdelning för lekterapi?
Ja det finns det men det är vid liksom vanliga avdelningen eller vad man säger. Så vet inte om jag får gå dit plus att det låter som det är för dom som är yngre. Vet att det finns pyssel och sånt också men känns ändå som det är mest för småbarn liksom. Men jag kanske har fel om det.
 
Ja det finns det men det är vid liksom vanliga avdelningen eller vad man säger. Så vet inte om jag får gå dit plus att det låter som det är för dom som är yngre. Vet att det finns pyssel och sånt också men känns ändå som det är mest för småbarn liksom. Men jag kanske har fel om det.
Lite längre fram kanske det kan vara ett alternativ :)

Det är väldigt olika på olika sjukhus tror jag, men till exempel Sahlgrenska här i Göteborg skriver så här om sina lokaler:
"I lekterapins lokaler finns lekrum, tonårsrum, rörelserum, upplevelserum och ett rum för sjukhuslek. Här sker inga medicinska undersökningar eller behandlingar."

Jag vet att vi gick dit när jag var inlagd och typ, spelade biljard, gjorde extra pyssel och sådant. De hade också en dator där (för det här var innan smartphones :angel:). Förhoppningsvis har de uppdaterat sedan dess :D

Oavsett så tycker jag att det är toppen att du får utlopp för din kreativitet på olika sätt!
 
Nu äntligen har jag gjort klart världens fulaste ödla som jag har försökt göra i två dagar. Men tog såna mini pärlor och så finns det bara nån vanlig sy tråd så vet inte om det skulle ha blivit bättre med nåt annat. Men jag kan inte göra sånt pyssel alls heller då spelar nog ingen roll. Och fick typ utbrott på det flera gånger för det gick inte och allt blev fel och trassligt och fult men jag är sån som typ inte kan ge upp heller om jag har börjat utan att då måste jag göra klart. Så nu är iallafall den skit fula ödlan klar fast det syns ju inte att det är en ödla ens.
När jag pysslar eller syr så är det alltid i en kavalkad av svordomar, tårar och hot om att kasta projektet 🙈🤣 så jag hävdar bestämt att utbrott hör till pysslande. 😁♥️
 
Jag la nyss upp en bild som jag har gjort som är typ som jag känner nu innan jag hade sett att du skrev det :heart
Men ja jag vet att det kanske gör så jag går upp i vikt så jag får rida för den andledningen men om jag inte får för att dom inte litar på mig så spelar ju inte det nån roll.

Höll på att glömma svara på detta, blev distraherad av pratet om terrängrittar på Irland och jul och allting....

Men ut ifrån vad du berättade om läkarsamtalet i dag, så tycker de ju även att du har blivit mycket bättre på att kommunicera och säga ifrån innan det blir för mycket... och det betyder ju att de kan lita på dig mera och mera.

Så jag tror absolut att du är på rätt väg nu, och att du kommer få rida igen.

Kram! :heart
 
Igår somnade jag ganska så snabbt för att vara jag men sen vaknade jag nångång mitt i natten och hade panik ångest nästan direkt. Och hade drömt en jätte konstig och läskig mardröm och visste typ inte vad som var påriktigt och ja allt kändes så konstigt och overkligt.
Och vet inte om det är samma överallt men iallafall här så kan en förälder sova på sjukhuset också för dom vill att föräldrarna är med så mycket som det går. Så pappa brukar göra det som tur är. För som det var inatt så hade jag jätte mycket panik och kunde inte andas inte prata ingenting. Och jag visste inte vad som hände påriktigt och vad som hade vart i drömmen.
Och då blev jag sådär som jag blir ibland att jag får panik utbrott om nån rör mig eller nåt sånt men på samma gång så kunde jag inte andas normalt eller nånting så ändå ville jag typ inget hellre än ha en kram och att allt skulle gå över. Men det GICK inte.
Så slutade med att min stackars pappa fick sitta och typ stryka mig på ryggen som om jag är nån liten hund eller nåt. Men kunde liksom inte andas eller nånting annars och fick ännu mer panik om sköterskan var i närheten och kände mig sååå äcklig och konstig och störd. Så vet inte hur länge han behövde sitta så innan jag tillslut somnade. Men känns så dumt och att jag är så konstig för finns väl ingen normal person i min ålder som är så liksom. Så känns bara som att jag är så sjukt konstig och äcklig.
Men ja nu är jag helt konstig och som allt är i en dimma i huvudet och jätte trött och känner sådär att det känns overkligt liksom. Men ska iallafall försöka vara vaken och se ifall det blir bättre tyckte en sköterska och annars får jag sova kanske en timme eller nåt. Men som hon sa att jag är lite som att jag har jet lag för jag var så jätte vaken och upp stressad inatt och då brukar det bästa vara om man kan vara vaken och göra saker så man inte vänder på dygnet och så. Så ska väl försöka men känns skit jobbigt så får se hur det går. Men jag är också typ rädd för att sova ifall jag skulle drömma samma sak och bli lika igen. Och känner mig sååå äcklig och dum och konstig och hemsk. Men ja ville bara skriva ner det så ifall jag verkar jätte konstig idag eller att jag inte svarar så kanske det är därför bara så ni vet.
Och det jag vill mest av allt justnu är bara ligga på golvet och gosa med hundarna och som B brukar ligga jätte nära och vara sååå gosig och typ trösta en. Men det går ju inte för även OM jag klarar allt så jag får träffa dom idag så kan jag ju inte lägga mig på marken liksom. Men ja det är typ det enda jag vill iallafall. Så måste göra allt jag kan så jag kanske iallafall får träffa dom idag för behöver verkligen det idag.
 
Höll på att glömma svara på detta, blev distraherad av pratet om terrängrittar på Irland och jul och allting....

Men ut ifrån vad du berättade om läkarsamtalet i dag, så tycker de ju även att du har blivit mycket bättre på att kommunicera och säga ifrån innan det blir för mycket... och det betyder ju att de kan lita på dig mera och mera.

Så jag tror absolut att du är på rätt väg nu, och att du kommer få rida igen.

Kram! :heart
Ja hoppas du har rätt! :heart
 
Men fy vad jobbigt med mardrömmen! Du är inte alls konstig eller onormal som behöver bli ompysslad efter en sådan dröm, det kan även vi vuxna behöva ibland... :heart Jag drömde faktiskt en typ av mardröm själv i natt, gör nästan alltid det om det är för varmt på mitt sovrum. Men lyckades vakna innan det blev för läskigt, och så gosade jag med min katt tills jag kunde somna om. Djur är bra på att lugna ner känslor. Hoppast du får träffa hundarna i dag!
 
Igår somnade jag ganska så snabbt för att vara jag men sen vaknade jag nångång mitt i natten och hade panik ångest nästan direkt. Och hade drömt en jätte konstig och läskig mardröm och visste typ inte vad som var påriktigt och ja allt kändes så konstigt och overkligt.
Och vet inte om det är samma överallt men iallafall här så kan en förälder sova på sjukhuset också för dom vill att föräldrarna är med så mycket som det går. Så pappa brukar göra det som tur är. För som det var inatt så hade jag jätte mycket panik och kunde inte andas inte prata ingenting. Och jag visste inte vad som hände påriktigt och vad som hade vart i drömmen.
Och då blev jag sådär som jag blir ibland att jag får panik utbrott om nån rör mig eller nåt sånt men på samma gång så kunde jag inte andas normalt eller nånting så ändå ville jag typ inget hellre än ha en kram och att allt skulle gå över. Men det GICK inte.
Så slutade med att min stackars pappa fick sitta och typ stryka mig på ryggen som om jag är nån liten hund eller nåt. Men kunde liksom inte andas eller nånting annars och fick ännu mer panik om sköterskan var i närheten och kände mig sååå äcklig och konstig och störd. Så vet inte hur länge han behövde sitta så innan jag tillslut somnade. Men känns så dumt och att jag är så konstig för finns väl ingen normal person i min ålder som är så liksom. Så känns bara som att jag är så sjukt konstig och äcklig.
Men ja nu är jag helt konstig och som allt är i en dimma i huvudet och jätte trött och känner sådär att det känns overkligt liksom. Men ska iallafall försöka vara vaken och se ifall det blir bättre tyckte en sköterska och annars får jag sova kanske en timme eller nåt. Men som hon sa att jag är lite som att jag har jet lag för jag var så jätte vaken och upp stressad inatt och då brukar det bästa vara om man kan vara vaken och göra saker så man inte vänder på dygnet och så. Så ska väl försöka men känns skit jobbigt så får se hur det går. Men jag är också typ rädd för att sova ifall jag skulle drömma samma sak och bli lika igen. Och känner mig sååå äcklig och dum och konstig och hemsk. Men ja ville bara skriva ner det så ifall jag verkar jätte konstig idag eller att jag inte svarar så kanske det är därför bara så ni vet.
Och det jag vill mest av allt justnu är bara ligga på golvet och gosa med hundarna och som B brukar ligga jätte nära och vara sååå gosig och typ trösta en. Men det går ju inte för även OM jag klarar allt så jag får träffa dom idag så kan jag ju inte lägga mig på marken liksom. Men ja det är typ det enda jag vill iallafall. Så måste göra allt jag kan så jag kanske iallafall får träffa dom idag för behöver verkligen det idag.
Du är inte ensam om att drömma otäckt och verkligt. Jag drömmer ibland att min man är en främling som tagit sig in i sovrummet. När det händer sätter jag mig upp och säger/skriker saker som ”Vem är du? Vad gör du här? Du ska inte vara här!” Då får min man lugnt berätta vem han är och någonstans där vaknar jag. Sen får han klappa och krama på mig tills jag är lugn igen. Jag är fyllda 40 kan tilläggas.
 
Kanske en jätte dum tanke men varför kan man inte göra som en foder stat åt människor egentligen? För som till hästar så räknar man ju ut exakt vad dom ska äta varje dag och så äter dom samma sak varje dag. Och hundar äter ju också samma varje dag så har man nåt som innehåller allt dom behöver och som dom tycker om. Sen kanske man ibland ändrar lite om dom får nåt extra och kanske lite mindre mat den dagen men oftast får dom ju samma varje dag och det är väl lika med typ alla djur. Så egentligen borde det väl inte vara konstigt om man gör så för människor eller? Alltså menar inte som ett matschema som har tider och så men sen ändras själva vad man äter. Utan att man skulle räkna ut EXAKT allt och ha samma varje dag som skulle vara att då får man allt man behöver och så. Är det jätte konstigt eller skulle inte det vara ganska smart egentligen?
 
Kanske en jätte dum tanke men varför kan man inte göra som en foder stat åt människor egentligen? För som till hästar så räknar man ju ut exakt vad dom ska äta varje dag och så äter dom samma sak varje dag. Och hundar äter ju också samma varje dag så har man nåt som innehåller allt dom behöver och som dom tycker om. Sen kanske man ibland ändrar lite om dom får nåt extra och kanske lite mindre mat den dagen men oftast får dom ju samma varje dag och det är väl lika med typ alla djur. Så egentligen borde det väl inte vara konstigt om man gör så för människor eller? Alltså menar inte som ett matschema som har tider och så men sen ändras själva vad man äter. Utan att man skulle räkna ut EXAKT allt och ha samma varje dag som skulle vara att då får man allt man behöver och så. Är det jätte konstigt eller skulle inte det vara ganska smart egentligen?
Det beror nog på anledningen till varför man gör så. Jag tror inte att vi här på bukefalos är rätt personer att svara på den frågan, tyvärr, men jag tycker absolut att du ska ta med dig frågan till din läkare :)
 
Det beror nog på anledningen till varför man gör så. Jag tror inte att vi här på bukefalos är rätt personer att svara på den frågan, tyvärr, men jag tycker absolut att du ska ta med dig frågan till din läkare :)
Ja alltså tänkte inte bara just för mig utan bara varför man inte gör så. För som till hästar så räknar man ju så dom får alla mineraler och såna saker och med protein och allt jätte noga. Så det är på ett sätt mycket mer noga till dom än til människor egentligen.
 
Igår somnade jag ganska så snabbt för att vara jag men sen vaknade jag nångång mitt i natten och hade panik ångest nästan direkt. Och hade drömt en jätte konstig och läskig mardröm och visste typ inte vad som var påriktigt och ja allt kändes så konstigt och overkligt.
Och vet inte om det är samma överallt men iallafall här så kan en förälder sova på sjukhuset också för dom vill att föräldrarna är med så mycket som det går. Så pappa brukar göra det som tur är. För som det var inatt så hade jag jätte mycket panik och kunde inte andas inte prata ingenting. Och jag visste inte vad som hände påriktigt och vad som hade vart i drömmen.
Och då blev jag sådär som jag blir ibland att jag får panik utbrott om nån rör mig eller nåt sånt men på samma gång så kunde jag inte andas normalt eller nånting så ändå ville jag typ inget hellre än ha en kram och att allt skulle gå över. Men det GICK inte.
Så slutade med att min stackars pappa fick sitta och typ stryka mig på ryggen som om jag är nån liten hund eller nåt. Men kunde liksom inte andas eller nånting annars och fick ännu mer panik om sköterskan var i närheten och kände mig sååå äcklig och konstig och störd. Så vet inte hur länge han behövde sitta så innan jag tillslut somnade. Men känns så dumt och att jag är så konstig för finns väl ingen normal person i min ålder som är så liksom. Så känns bara som att jag är så sjukt konstig och äcklig.
Men ja nu är jag helt konstig och som allt är i en dimma i huvudet och jätte trött och känner sådär att det känns overkligt liksom. Men ska iallafall försöka vara vaken och se ifall det blir bättre tyckte en sköterska och annars får jag sova kanske en timme eller nåt. Men som hon sa att jag är lite som att jag har jet lag för jag var så jätte vaken och upp stressad inatt och då brukar det bästa vara om man kan vara vaken och göra saker så man inte vänder på dygnet och så. Så ska väl försöka men känns skit jobbigt så får se hur det går. Men jag är också typ rädd för att sova ifall jag skulle drömma samma sak och bli lika igen. Och känner mig sååå äcklig och dum och konstig och hemsk. Men ja ville bara skriva ner det så ifall jag verkar jätte konstig idag eller att jag inte svarar så kanske det är därför bara så ni vet.
Och det jag vill mest av allt justnu är bara ligga på golvet och gosa med hundarna och som B brukar ligga jätte nära och vara sååå gosig och typ trösta en. Men det går ju inte för även OM jag klarar allt så jag får träffa dom idag så kan jag ju inte lägga mig på marken liksom. Men ja det är typ det enda jag vill iallafall. Så måste göra allt jag kan så jag kanske iallafall får träffa dom idag för behöver verkligen det idag.
Så bra att din pappa fanns där och att ni hittade ett sätt han kunde hjälpa dig. Mardrömmar kan vem som helst ha och de kan vara fruktansvärt verkliga. :heart

Att du inte vill bli kramad fast du behöver är nog för att du har så mycket självhat om din kropp inom dig. Det gör ont i mig att du känner så om dig själv. Men vet du vad jag tänkte på? Skulle din pappa kunna skaffa ett fluffigt, pälsigt, mjukt och härligt gosedjur som du kan ha att krama på? Det kanske kan vara skönt och lugnande att ha nära och hålla om, nu när du inte har dina hundar hos dig. Vad tror du om det? 🐶

Hoppas du får en lugn och bra dag idag. Kram.
 
Igår somnade jag ganska så snabbt för att vara jag men sen vaknade jag nångång mitt i natten och hade panik ångest nästan direkt. Och hade drömt en jätte konstig och läskig mardröm och visste typ inte vad som var påriktigt och ja allt kändes så konstigt och overkligt.
Och vet inte om det är samma överallt men iallafall här så kan en förälder sova på sjukhuset också för dom vill att föräldrarna är med så mycket som det går. Så pappa brukar göra det som tur är. För som det var inatt så hade jag jätte mycket panik och kunde inte andas inte prata ingenting. Och jag visste inte vad som hände påriktigt och vad som hade vart i drömmen.
Och då blev jag sådär som jag blir ibland att jag får panik utbrott om nån rör mig eller nåt sånt men på samma gång så kunde jag inte andas normalt eller nånting så ändå ville jag typ inget hellre än ha en kram och att allt skulle gå över. Men det GICK inte.
Så slutade med att min stackars pappa fick sitta och typ stryka mig på ryggen som om jag är nån liten hund eller nåt. Men kunde liksom inte andas eller nånting annars och fick ännu mer panik om sköterskan var i närheten och kände mig sååå äcklig och konstig och störd. Så vet inte hur länge han behövde sitta så innan jag tillslut somnade. Men känns så dumt och att jag är så konstig för finns väl ingen normal person i min ålder som är så liksom. Så känns bara som att jag är så sjukt konstig och äcklig.
Men ja nu är jag helt konstig och som allt är i en dimma i huvudet och jätte trött och känner sådär att det känns overkligt liksom. Men ska iallafall försöka vara vaken och se ifall det blir bättre tyckte en sköterska och annars får jag sova kanske en timme eller nåt. Men som hon sa att jag är lite som att jag har jet lag för jag var så jätte vaken och upp stressad inatt och då brukar det bästa vara om man kan vara vaken och göra saker så man inte vänder på dygnet och så. Så ska väl försöka men känns skit jobbigt så får se hur det går. Men jag är också typ rädd för att sova ifall jag skulle drömma samma sak och bli lika igen. Och känner mig sååå äcklig och dum och konstig och hemsk. Men ja ville bara skriva ner det så ifall jag verkar jätte konstig idag eller att jag inte svarar så kanske det är därför bara så ni vet.
Och det jag vill mest av allt justnu är bara ligga på golvet och gosa med hundarna och som B brukar ligga jätte nära och vara sååå gosig och typ trösta en. Men det går ju inte för även OM jag klarar allt så jag får träffa dom idag så kan jag ju inte lägga mig på marken liksom. Men ja det är typ det enda jag vill iallafall. Så måste göra allt jag kan så jag kanske iallafall får träffa dom idag för behöver verkligen det idag.
Oh vad jobbigt, men det är riktigt otäckt om man drömmer mardröm och vaknar upp och man lixom är delvis kvar i drömmen och delvis medvetande och hjärtat skenar, nä usch :heart .
 
Kanske en jätte dum tanke men varför kan man inte göra som en foder stat åt människor egentligen? För som till hästar så räknar man ju ut exakt vad dom ska äta varje dag och så äter dom samma sak varje dag. Och hundar äter ju också samma varje dag så har man nåt som innehåller allt dom behöver och som dom tycker om. Sen kanske man ibland ändrar lite om dom får nåt extra och kanske lite mindre mat den dagen men oftast får dom ju samma varje dag och det är väl lika med typ alla djur. Så egentligen borde det väl inte vara konstigt om man gör så för människor eller? Alltså menar inte som ett matschema som har tider och så men sen ändras själva vad man äter. Utan att man skulle räkna ut EXAKT allt och ha samma varje dag som skulle vara att då får man allt man behöver och så. Är det jätte konstigt eller skulle inte det vara ganska smart egentligen?
Jag fick en foderstatstavla för häst en gång av brorsan när jag fyllde år där han hade fyllt i all min mat som en "pik" för att jag la mig i för mycket vad han eller andra åt. Ja, jag ska erkänna att det är sjukt pinsamt att erkänna att kontrollbehovet jag hade tedde sig så, inte normalt har jag insett i efterhand. Men jag tycker du ska fråga läkaren om det, se vad denne säger? För ja jag håller med dig, hästarna är vi yttepytteperfekta men men inte med oss själva...
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 383
Senast: SiZo
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 733
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 716
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 369
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp