Barmarksdrag! och alla andra typer av drag.

Men min /vår kondis är ickebefintlig. Det skulle ta hela säsongen innan vi ens skulle kunna springa nån km sammanhängande O_o
Det tror jag inte! Bara ut och prova. Dessutom tycker jag det är bättre ur dragsynpunkt att bara springa korta rundor i början så att hunden verkligen orkar och vill dra hela tiden.
 
Det tror jag inte! Bara ut och prova. Dessutom tycker jag det är bättre ur dragsynpunkt att bara springa korta rundor i början så att hunden verkligen orkar och vill dra hela tiden.

Med nobsen tror jag absolut det är en bra början, han är inte ”inkörd” än så med honom skulle det nog gå bra.
Med Wisslan skulle jag avlida inom 200m tror jag, om inte annat skulle jag få träningsvärk i ”hållaemot-musklerna” istället för de otränade springmusklerna :D
 
Var ute på en nära-döden-upplevelse ikväll med sparken :nailbiting: Nobsen hade fattat vad det gick ut på förra gången så nu gick det undan :D

Letar draglinor för fullt och funderar över längden? Har hundförarbälte med expander men tänker ändå köpa expanderlinor.
Nu har jag haft dubbla koppel till varje hund så de kan väl bli ca 3- 3,5m långa. Tycker det har funkar bra med sparken. Kan det vara rimligt att det kommer funka med trehjulig kickbike sen också?
Vad föredrar ni?
 
Var ute på en nära-döden-upplevelse ikväll med sparken :nailbiting: Nobsen hade fattat vad det gick ut på förra gången så nu gick det undan :D

Letar draglinor för fullt och funderar över längden? Har hundförarbälte med expander men tänker ändå köpa expanderlinor.
Nu har jag haft dubbla koppel till varje hund så de kan väl bli ca 3- 3,5m långa. Tycker det har funkar bra med sparken. Kan det vara rimligt att det kommer funka med trehjulig kickbike sen också?
Vad föredrar ni?

Jag kör med linor som är godkända för tävling så 2.5-3 meter. :)
 
Jag har varit så himla sugen på att börja cykla med hundarna rätt länge nu. Tänkte att jag skulle ge mig ut nu när vädret blir lite trevligare för cykelturer..
Men så läste jag nånstans nåt I stil med "dit hundarna går, dit går cykeln" :o
Är det verkligen så? :eek:
Jag ser nämligen framför mig nåt liknande detta:
fast med mig hängandes efter.. På en cykel.. Över grannens plöjda åkrar..:eek:

Har hundar på ca 25-30kg, tänker förstås börja med en åt gången, men kan man fästa dom med nån panikutlösning, eller är det bara att hålla i sig och ratta bäst man kan?
 
Jag har varit så himla sugen på att börja cykla med hundarna rätt länge nu. Tänkte att jag skulle ge mig ut nu när vädret blir lite trevligare för cykelturer..
Men så läste jag nånstans nåt I stil med "dit hundarna går, dit går cykeln" :o
Är det verkligen så? :eek:
Jag ser nämligen framför mig nåt liknande detta:
fast med mig hängandes efter.. På en cykel.. Över grannens plöjda åkrar..:eek:

Har hundar på ca 25-30kg, tänker förstås börja med en åt gången, men kan man fästa dom med nån panikutlösning, eller är det bara att hålla i sig och ratta bäst man kan?

Du har väl broms på cykeln? :laugh: Annars så tränar du in stoppkommando när då går och springer med hundarna först.

Mina är rätt duktiga på att lyda, men det har hänt någon gång att dom svängt "åt fel håll", det brukar gå bra att få stopp. Då 20kg+26kg eller 36kg+26kg. :up:
 
Jag har varit så himla sugen på att börja cykla med hundarna rätt länge nu. Tänkte att jag skulle ge mig ut nu när vädret blir lite trevligare för cykelturer..
Men så läste jag nånstans nåt I stil med "dit hundarna går, dit går cykeln" :o
Är det verkligen så? :eek:
Jag ser nämligen framför mig nåt liknande detta:
fast med mig hängandes efter.. På en cykel.. Över grannens plöjda åkrar..:eek:

Har hundar på ca 25-30kg, tänker förstås börja med en åt gången, men kan man fästa dom med nån panikutlösning, eller är det bara att hålla i sig och ratta bäst man kan?
Jag har hundarna fästade i midjebälte, inte i cykeln.
 
Du har väl broms på cykeln? :laugh: Annars så tränar du in stoppkommando när då går och springer med hundarna först.

Mina är rätt duktiga på att lyda, men det har hänt någon gång att dom svängt "åt fel håll", det brukar gå bra att få stopp. Då 20kg+26kg eller 36kg+26kg. :up:
Jo, men det var ju lite så jag tänkte från början :D Nu har jag visserligen ett gäng föriga och, för det mesta, lydiga hundar också.. Men det lät så bestämt; "du kommer att slå dig, för du kommer att ramla och dit hundarna vill, dit åker du.." :eek::nailbiting::laugh:
Jag har hundarna fästade i midjebälte, inte i cykeln.
Hm, har funderat på nåt sånt, men blir det inte svårare att hålla balansen?
 
Jag har varit så himla sugen på att börja cykla med hundarna rätt länge nu. Tänkte att jag skulle ge mig ut nu när vädret blir lite trevligare för cykelturer..
Men så läste jag nånstans nåt I stil med "dit hundarna går, dit går cykeln" :o
Är det verkligen så? :eek:
Jag ser nämligen framför mig nåt liknande detta:
fast med mig hängandes efter.. På en cykel.. Över grannens plöjda åkrar..:eek:

Har hundar på ca 25-30kg, tänker förstås börja med en åt gången, men kan man fästa dom med nån panikutlösning, eller är det bara att hålla i sig och ratta bäst man kan?
Åååååh dit filmen är underbar! Har nog sett den minst 300 ggr och garvar lika gott var gång!
 
Jo, men det var ju lite så jag tänkte från början :D Nu har jag visserligen ett gäng föriga och, för det mesta, lydiga hundar också.. Men det lät så bestämt; "du kommer att slå dig, för du kommer att ramla och dit hundarna vill, dit åker du.." :eek::nailbiting::laugh:

Hm, har funderat på nåt sånt, men blir det inte svårare att hålla balansen?
Jag tycker inte det. Kör som mest 4-5 BCs med cykel, oftast bara 2-3.
 
Skulle aldrig våga ha hunden fäst i mig när jag kör kickbike. Tänk vad olika man är :D

Och jag skulle aldrig våga fästa dom i fordonet!
Tänk om jag trillar av och dom får cykel/kickbike /whatever över eller efter sig och skadar sig? Skulle aldrig förlåta mej själv då..

Jag har fått för mej att det är big no no att fästa dom i fordonet? Men ni kan det här bra mycket bättre än jag :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 396
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 819
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 387
Senast: s957
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp