Barn föder barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barn föder barn

Det låter orimligt tidigt. Tjejen är väldigt ung och mer utsatt, för det första, försörjning.. inte så lätt att ta hand om hem, hushåll och barn som 14 bast. Sedan, barn som är 14 är inte alltid så ansvarsfulla och mogna som kanske krävs av en mamma.

Sedan, en knarkare till pappa, ja det är ett problem, för både mamman och barnet.

Hoppas att tjejen får bra stöd från annat håll...
 
Sv: Barn föder barn

Jag har 2 kompisar som har barn, eller ja.. det är itne så nära kompisar.. men iallfall..

Den ena går i min parallell klass och har haft sin son i lite över ett år, hon är 16 år nu.. hon och pappan gjorde slut en månad efter födseln..
Mamman festar på helgerna, och det är numera "mormor" som tar hand om barnet då, pappan är ganska delaktig..

Och 2 av mina nära kompisar har presis fått reda på att dom e gravida, eller den ena av dom fick sitt besked för 2 vecker sen.. och den andra.. igår..

Den första vill behålla det, men hon har inte pratat med sina föräldrar än och den andra ska göra abort..
Dom lever under helt olika familjer, den ena e typ fattiga och föräldrarna e skillda, hon får i princip göra vad hon vill..

den andra har pappa som e rik advokat och mamman e läare, hon bor i fin villa och har det mycket gott ställt.

Så ¨misstag kan hända alla..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 449
Senast: Milosari
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 512
Senast: Emtherlia
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 805
Senast: a1agnlju
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 136
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp