Barn och karriär

Sv: Barn och karriär

Hemtjänstpersonal arbetar åt människor som inte kan städa själva pga olika funktionshinder såvitt jag vet. Men att fullt friska människor inte kan städa sin egen skit är för bedrövligt pga att dagens arbetsliv ställer sådana sjuka krav.

Så det är ok när det gäller äldre människor eller de med funktionshinder men inte då det gäller en vilja att frigöra egen tid? Varför skulle de just städningen vara ett specialfall? Det skulle i så fall göra att även målare skulle vara helt onödiga, de allra flesta KAN ju fixa en tapetsering eller ommålning av ett rum om de bara VILL.

Jag upplever att du resonerar helt snett, troligtvis beroende på en känslomässig snarare än faktamässig grund. Men jag håller med dig om att det är O.T. så även jag ska sluta debattera.;)
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 494
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 196
Senast: Destiny_D
·
Övr. Barn Sonen född -16 har redan stora problem i skolan, det är mycket slagsmål och skolpersonalen verkar inte ha någon koll på hur och varför...
2 3
Svar
59
· Visningar
15 002
Senast: Milosari
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 209
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp