Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aschdå, man drillar dem bara till att bli lillgamla0 barn och skulle hellre dö än att skaffa. Gillar inte barn alls. Unga vuxna är däremot okej men vem orkar stå ut i 18-20 år innan rätt ålder uppnås?![]()
Jag förstår digJag har aldrig haft någon större barnlängtan och helt ärligt räcker det med att prata i telefon med någon som har barn så blir beslutet bekräftat ännu en gång
Är nu 50+ och har aldrig ångrat mig.
Aschdå, man drillar dem bara till att bli lillgamlafunkar ju ibland i alla fall. Typ 50% hos mig.
Nävars, det kan vara en prövning, minst sagt, och även om du skulle gilla dina egna måste man ju överleva att de ska dra hem sina kamrater![]()
Har ett, one and done. Livet var inte gjort för fler, kan tycka det är tråkigt för barnet men det funkade bara inte just då och nu är det för sent. Men hen en kompis som är otroligt nära (vi brukar säga att vi är tre föräldrar till 2 barn). Så jag hoppas de håller kontakten.Har du barn ja eller nej?
Postar medvetet på allmänt eftersom här är mer aktivitet och på forumet barn lär alla eller de flesta svara ja.
Och alltså, det är inte bara barnen. Det är deras föräldrar också. Har en kompis som har två barn som idag nästan är vuxna men när vi lärde känna varandra var hennes barn åtta och tio. Tioåringen gick i en klass med en massa superpeppiga föräldrar som skulle umgås hela tiden och grilla korv och ha sig. Min kompis är ensamstående och pappan har inte varit mycket att hänga i granen, hon höll på att bli tokig för det var liksom inte okej för de andra föräldrarna att utebli heller. Mardröm.Det är en stor anledning för mig.
Jag skulle troligen så ut med min egen unge även om det skulle vara extremt påfrestande och kräva extra ordinärt pappamaterial men så tillkommer ju alla andra människor man måste ha i sitt liv som man absolut inte får välja själv![]()
Och alltså, det är inte bara barnen. Det är deras föräldrar också. Har en kompis som har två barn som idag nästan är vuxna men när vi lärde känna varandra var hennes barn åtta och tio. Tioåringen gick i en klass med en massa superpeppiga föräldrar som skulle umgås hela tiden och grilla korv och ha sig. Min kompis är ensamstående och pappan har inte varit mycket att hänga i granen, hon höll på att bli tokig för det var liksom inte okej för de andra föräldrarna att utebli heller. Mardröm.
Åh, gud, det där glömmer jag bort. Hade kanske, kanske funkat att anpassa livet efter ett barn, men efter massa andra föräldrar?![]()
![]()
Hade inte kunnat stå i speciellt många stall heller för den delen. Katter är bra, de tvingar en inte att interagera med massa folk som man inte kan välja själv.
Tänker att du menar barnfria mer än barnlösa? Begreppen är viktiga att skilja på då det ena är ett val och det andra inte. Åtminstone inte helt.Om barnfria får utarbeta sätt att värja sig från omgivningens uppmaningar att skaffa barn så får vi med barn hitta våra vägar att värja oss vi också. Alla vet bäst hur barn ska vara och hur man får dem att vara just så… (speciellt de barnlösa enligt min erfarenhet)
Kärnan i det jag vill ha sagt är att det krävs en del skinn på näsan oavsett i vilken ”ringhörna” man står. Jag har blivit betydligt bättre på att stå på mig sen barnen kom. Definitivt pga av situationer som är direkt kopplade till barnens skolgång, kompisar, kompisars föräldrar, ”vet bästare” med mera. Ser dessa egenskaper jag fått som väldigt positiva dock!
En del föräldrar är faktiskt sköna. Jag har fått nya vänner i form av andra föräldrar. Och hade inte överlevt pandemin med mycket jobb hemma, sambo som jobbade borta månadsvis och ingen släkt i närheten utan lekplatshänget efter förskolan. Men en del är lite väl peppiga kanske. Jag hade en konversation en gång när jag lämnade mitt då 3-4 åriga barn på förskolan om vem som var trevligast i världen. Den avslutades med att jag sa något i stil med ”ja men jag är ju inte heller alltid trevlig, man är inte alltid trevlig bara för att man är mamma”. Pedagogen om ut i hallen och sa att det där var det bästa hon hört på länge. Hon var så otroligt trött på alla ”konstant trevliga och gulliga föräldrar”Och alltså, det är inte bara barnen. Det är deras föräldrar också. Har en kompis som har två barn som idag nästan är vuxna men när vi lärde känna varandra var hennes barn åtta och tio. Tioåringen gick i en klass med en massa superpeppiga föräldrar som skulle umgås hela tiden och grilla korv och ha sig. Min kompis är ensamstående och pappan har inte varit mycket att hänga i granen, hon höll på att bli tokig för det var liksom inte okej för de andra föräldrarna att utebli heller. Mardröm.