Absolut, själv har jag bara råkat ut för det en gång när jag var runt 25 och skrek tillbaka.Jag förstår verkligen att både @Sel och @Irrbloss tycker att grupper med pojkar är obehagliga. Jag har samma erfarenhet, pojkar (ålder från 8 år och uppåt) kan bete sig helt fruktansvärt. Jag blev utsatt på ett annat sätt som yngre (när jag var i deras ålder) men även om jag sällan blir personligt påhoppad numera i vuxen ålder så ser jag fortfarande ganska ofta grupper med pojkar som beter sig rent illa.
Jag har också tyckt att flickor i tweenieåldern i stallet är sjukt obehagliga och sådana har varit betygligt mer vidriga oftare än grupper av pojkar gentemot mig. Men jag har ändrat attityd där också och det är mycket mer behagligt i stallet efter det, för mig personligen. Dessutom verkar de också gladare när man smilar upp sig och ser lite snäll ut.
Och jag skrev tydligt i mitt inlägg att jag brukade se grupper av pojkar som obehagliga.
Men nu har jag en själv och bestämde mig för att ändra attityd och det känns mycket mycket bättre att stöta på grupper av pojkar med en inom sig ändrad attityd. Om sedan någon enstaka grupp beter sig illa så händer det oavsett.
Men att le och vinka tex när man stannar bilen och de cyklar förbi gör faktiskt även pojkarna lite gladare verkar det som.