Bukefalos 28 år!

Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

Puh det där tjatet om tjock/smal... Jag har blivit grinig ett antal gånger på svägerskan och nu senast på en kompis... Det är många som anser att elin är mager... Hon väger 13,2 kg och lång vet jag inte riktigt men hon är mellan storlekarna 92 och 98 i byxor och tröjor, hon blir tre år i juli... Fast där har jag faktiskt fått stöd från BVC då hon har följt sin kurva hela tiden...

Men kompisen försökte nog få det att se bättre ut för sin grabb som väger lika mycket som elin och är snart ett... Men han har precis lärt sig att krypa och är väldigt grov i hela sin kropp så jag tycker inte att han är tjock på något vis utan enbart stor.

Elin äter rejäla portioner mat varje måltid, och är frisk och glad... att hon sen dessutom är ett yrväder gör ju sitt till att det inte blir så många extra gram på kroppen...
 
Sv: Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

Min son är 3½ och har strl 104/110 på kläder nu.
Han är ca 105 cm lång och väger 20 kg. Rätt stor kille med andra ord :)

Köper oftast nya kläder till de olika årstiderna.
Nu börjar det bli dags att köpa nytt, han har för mycket i strl 98 och för lite i 104.

Handlar oftast på Kappahl, Lindex, Åhléns och h&m.
Han har inte kläderna så länge så jag tycker inte det behöver vara bättre kvalitet. Skulle gärna handla på Polarn och Pyret om det inte vore så dyrt, gillar deras kläder.
 
Senast ändrad:
Sv: Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

mina barn har ju kläderna länge, men jag tycker faktiskt att de kläderna jag köper ( även du då också) håller till dem. Har funderat på pop, men har ingen sån affär i närheten. Någon som vet någon hemsida?
 
Sv: Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

Om man tycker sig ha råd så har Lingon & Blåbär väldigt bra barnkläder som håller tvätt efter tvätt och dessutom giftfria! De säljs enbart genom hempartyn, och kostar en slant men istället håller de för flera barn...
 
Sv: Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

Enklast på nätet köper/säljer du POP kläder på www.tradera.com ;)


Tex genom att söka på pop på pojkkläder 86-104 så HÄR

Jag är för snål, tycker de är för dyra även begagnade...
 
Sv: Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

Jag tycker det är vanvettiga priser på deras barnkläder :eek:

Jag har inte köpt nåt från POP till Pontus, det enda han fått i märkesväg är sina Reimavantar och sedan hade han en klargul dress med jacka och byxa från Lego, den fick vi i present jag hade aldrig slängt ut 700 :- på nåt i st 86 som dom växer ur på nolltid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 302
Senast: susanne
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 650
Senast: alazzi
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 056
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 208
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp