Bukefalos 28 år!

Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

*lånar*

Hörde igår av mig på en annons om 50 plagg för 400 kr i st 86, men det var sålt alltihopa, Vilken jäkla otur jag har! Det är så dyrt med barnkläder och de får så lätt fläckar som inte går bort. Jättetråkigt.
Mina barn urvuxna kläder hamnar hos deras lilla kusin, Moa som är snart 7 månader. Det som är riktigt pojkigt vil hon inte låna, men det mesta går. Och Moas mamma är barnsligt förtjust i nalle puh, så de kläderna kommer till användning hos henne.
Vad är tradera?
 
Sv: Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

Varför kan du inte sälja? Jag menar, snygga, rena och helka kläder ( gnaska nya också ocjh allra helst med ett märke) går ju åt som smör i solsken! Framför allt om det är någorlunda billigt, det är ju sådana annonser jag missar!
 
Sv: Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

Glömde: Hur jag gör med fläckar? Jag struntar i dem :D Vem bryr sig???

Ett lortigt barn är ett lyckligt barn - jämför leriga hästar ;)

Inte kan man kräva att småbarn ska kunna leka fläckfritt?

Däremot är plagg olika bra på att kamouflera fläckarna, det är ursmart med lite lagom färg och mönster på plaggen från början :idea:
 
Sv: Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

Vill du köpa nytt och giftfritt har www.minimundus.se jättefina bebiskläder i giftfri färgväxande ekologisk bomull. :idea: Jag tycker principen är så tilltalande att jag ha stödköpt lite till Eskil :o
 
Sv: Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

Tack!
Var inne på tradera, men kände mig mest förrvirrad så jag tar det i morogn när jag inte har huvudvärk, då kanske tänkemaskinen fungerar bättre
 
Sv: Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

Vad är du ute efter?
Jag har en son som är 5 år och har sparat många kläder från honom.
Allt från när han var nyfödd och uppåt. Nu får det inte plats längre och jag skulle behöva göra mig av med det.

PM mig om du är intresserad.

/Åsa
 
Sv: Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

Silverkedjan skrev:
Jag vill ha :) :bow:

Och kommer gärna och hämtar/hälsar på när det passar dig :love:

Du är så välkommen! Jag ska plocka ihop allt som är för litet på honom och tvätta upp det så skickar jag iväg ett PM åt dig när det är klart.

Jag är glad att det kommer till någon som är tacksam för kläderna :D

Anneli
 
Sv: Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

Hallå där, kommer du åt de här trakterna måste ju jag få vara med!!
 
Sv: Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

Min dotter är oxå liten, men hon är nog tunn än kort.
Hon väger 10,8 kg, och kan i bästa fall ha strl. 92 på byxor, men oftast är dom för stora i midjan :)
Tröjorna har hon strl. 92 på, och jag skulle kunna tänka mig att hon är 88-89 cm över havet.

Hon är oxå tre år, och gillar precis som sin mamma kläder. Jag köper hennes kläder på Po.p, HM och där dom säljer fix och Esprit.
Tycker att hon har kläderna så länge och att det då lönar sig att köpa en del märkeskläder.
 
Sv: Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

Din dotter väger lika mycket som min son som är lika gammal som din dotter. Han är nog någon cm kortare bara. I dag satte jag på honom en tröja i storlek 80 och den var nästan lite stor! Här slits kläderna innan de växer ur nästan. Finns det Esprit till pojkar också eller är det bara tjejkläder.? Var köper du popkläder?
 
Sv: Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

**lånar knapp**

Riktar mig till alla.

Egentligen borde man dra ihop en klädbytarträff! :bump:

Alla tar med sig de kläder man inte har nytta av och så träffas man hos någon med mycket plats och byter.
Det kan ju handla om leksaker och annat oxå för den delen.
Även kläder som vi själva har tröttnat på eller **hua** vuxit ur...
...och som vi inte vill slänga för att de är hela och snygga.

Jag känner på mig att det inte enbart är jag som har lite kass ekonomi... :crazy:

Vad säger ni??!!

// Anna
 
Sv: Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

Silverkedjan skrev:
Kanske kan vi ha en "myrstacken-träff" i anslutning till ainasojabesöket :idea:

Åhh ja! Det är så underbart att kunna sitta ner och dricka en kopp kaffe utan att behöva ha barn runt fötterna. Det är mitt favorit ställe av alla, till och McD ligger i lä där ;)



Dom har fullt upp med alla leksakerna som finns där medans mammorna har fullt upp med att dricka kaffe och snacka skit :angel:

Självklart är alla välkomna, jag ska inte hålla Tim för mig själv!

Anneli
 
Sv: Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

Fördelen med dom lite dyrare märkeskläderna är att dom oftast är lite mindre i storlekarna. Så har jag upplevt det iaf.
Po.p kläderna finns på Polarn och Pyret, och kvaliten är kanonbra.

Min systers son som är ett år yngre köper i princip bara Esprit till sin gosse, och han är oxå en minimänniska, så ja, det finns kanonfina killkläder i både Esprit och Mexx.

Och jag måste erkänna att det är skönt att höra att det finns fler med små barn. På Bvc fick dom mig många gånger att tro att det var nåt fel eftersom min tjej åt dåligt och var liten! Kan inte med BVC efter alla turer när min dotter var bebis...
 
Sv: Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

Åh Myrstacken, jag har hittills aldrig tagit mig dit med elin... Men det låter väldigt roligt på alla som har varit där... Jag vill oxå vara med! ;)

Och byta barnkläder/leksaker låter oxå som en suverän idé! Fast jag är lite löjlig och vill vänta tills den lilla i maggen tittar ut så jag vet om jag ska behålla allt rosa eller om jag måste få tag i lite blått... ;)
 
Sv: Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

Så har jag aldrig blivit bemött av bvc. Det är hemskt att det finns sådana personer. Alla barn är ju inte lika. Tvärtom har jag ibland av andra personer fått höra att mina barn var/är tjocka, jag tyckeri nte att 10,8 kg och 79cm är tjockt, men det är jag det.
Mina barn ser inte tjocka ut.
 
Sv: Barnkläder- hur ofta köper ni nytt?

Hur kan man tycka att en 80 cm 3-åring på 10,8 kg är tjock? Det övergår mitt förstånd. :mad:
Men jag skulle nog bara vara glad om någon tyckte att min tös var rund och go, men det har jag aldrig hört. Nå, att hon är go har jag hört, men aldrig att hon är rund - snarare att hon är SÅ SMAL!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 305
Senast: susanne
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 653
Senast: alazzi
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 057
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 209
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridstrumpor!
  • Ta föl för första gången!!

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp